• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • mialinden

Grattis NellieMeja! Skönt att höra att allt har gått bra :)

Reflexen ja något annorlunda ; ) något bättre inatt har faktiskt fått sova mellan 01-04! Jag hoppas att det är ett tecken på att hon börjar förstå det här med dygn ; )

• sandra84
    Reflexen skrev 2016-03-21 19:55:49 följande:

Min bm var väldigt tydlig på att jag skulle ringa förlossningen om något symptom dök upp kvälls- eller nattetid. Trodde inte hon skulle säga så, för hon verkade mkt lugn ang blodtrycket, så jag blev faktiskt lite förvånad.

Har legat på 120/60 hittills och nu var det 147/73, så ganska stor skillnad för mig. Dock skulle visst undertrycket vara mellan 80-90 för att det skulle vara illa. Känner att lite huvudvärk kommer tillbaka nu.

Tråkigt att du känner igen symptomen! Bra att du ber dem kolla imorgon. Och ring fl om du känner dig dålig ikväll/natt!

Jag hade också börjat öka i blodtryck. Men min bm sa inget om att jag skulle vara uppmärksam på något. Vad olika det är. Blir orolig när jag läser ditt inlägg...
  • sandra84
    NellieMeja skrev 2016-03-22 03:44:52 följande:

Hej det blev bebis inatt . En underbar dotter. Så nu har vi tre fina tjejer. Förlossningen gick bra. Men fick ingen epudral narkos läkaren kom aldrig å fy tusan vad ont det gjorde. Men klart värt det nu när man har sin lilla bebis

Stort grattis!!!!
  • sandra84

Grattis till alla er som fått era underbara bebisar!!! Så underbart att läsa allas små berättelser och uppdateringar även om jag inte skriver så ofta.

Själv är jag evigt gravid... Var på besök hos bm igår som gjorde en hinnsvepning. Resulterade bara i värk och blodiga flytningar. Var i varjefall öppen 2 cm (bara 8 kvar). Men tappen var inte förkortad. Sambon kom dock hem med en mansförkylning igår så bebis får gärna stanna kvar.

På torsdag får vi besök från England i en vecka. När min svägerska bokadr resan bönade jag och bad henne om att inte komma precis runt bf. Hon har inga egna barn, och nu är hon här precis över bf. Grrr....

• Reflexen

Stort grattis NellieMeja!! Skönt att det gått bra. Vad tråkigt att du inte fick den smärtlindring du ville!

• Reflexen

Sandra: visst är det konstigt att de säger så annorlunda på olika ställen. Kan kanske bero på om man tillhör riskgrupp eller inte också? Jag är både över 35 och överviktig, kanske därför de är mer uppmärksamma på mig?

Vad knasig svägerska du har! Att vissa har så svårt att lyssna på vad man som gravid behöver... Nåja, det blir ju hennes problem om hon får sitta ensam på påsk pga att ni är på BB.

Var hinnsvepningen obehaglig? Jag har inte gjort nån och är lite nyfiken.

• sandra84
    Reflexen skrev 2016-03-22 06:36:21 följande:

Sandra: visst är det konstigt att de säger så annorlunda på olika ställen. Kan kanske bero på om man tillhör riskgrupp eller inte också? Jag är både över 35 och överviktig, kanske därför de är mer uppmärksamma på mig?

Vad knasig svägerska du har! Att vissa har så svårt att lyssna på vad man som gravid behöver... Nåja, det blir ju hennes problem om hon får sitta ensam på påsk pga att ni är på BB.

Var hinnsvepningen obehaglig? Jag har inte gjort nån och är lite nyfiken.

Jättekonstigt att man får olika råd. Har en hel del huvudvärk så jag får hålla koll på din lista där och ringa fl ifall jag märker av mer...

Själva hinnsvepningem gjorde inte så ont. Men timmarna efteråt var horribla. Var själv med mina barn (2 och 4 år) vilket jag inte rekommenderar. Rejäl mensvärk och ont i snippan. Några värkar.
  • Reflexen
    sandra84 skrev 2016-03-22 06:41:15 följande:

Jättekonstigt att man får olika råd. Har en hel del huvudvärk så jag får hålla koll på din lista där och ringa fl ifall jag märker av mer...

Själva hinnsvepningem gjorde inte så ont. Men timmarna efteråt var horribla. Var själv med mina barn (2 och 4 år) vilket jag inte rekommenderar. Rejäl mensvärk och ont i snippan. Några värkar.

Hm, låter ju inte helt trevligt! Särskilt om man inte får nåt för den, som typ en bäbis
  • Frida Li

Hej det blev bebis inatt . En underbar dotter. Så nu har vi tre fina tjejer. Förlossningen gick bra. Men fick ingen epudral narkos läkaren kom aldrig å fy tusan vad ont det gjorde. Men klart värt det nu när man har sin lilla bebis

Grattis!!
  • Carabellis kusp

Grattis! Trist med epiduralen, men det blir väl ännu snabbare återhämtning utan. Häftigt med tre tjejer! <3
Svar på tråden Marsbebis 2016