Elenic skrev 2016-03-22 14:54:50 följande:
Haha, min BM tog fram receptblocket förra veckan och sa "Nu förskriver jag 6xSex, skaldjur och champagne" och tillade sedan "fast champagne får jag inte rekommendera".
Jag är restriktiv med alkohol under graviditeten och har inte druckit något, men skulle nog våga mig på ett glas så här på slutet. Och min kompis som fick barn för 9 månader sedan där vattnet gick men värkarna inte startade blev hemskickad med rådet från förlossningsBM på Danderyd att ta ett glas champagne, få en massage och sen gå ut och promenera.
Sen tror jag väl inte heller att champagnen i sig startar igång nåt, men om den får en att slappna av och må lite bättre så ökar väl oxytocinhalterna..
Haha, vilken härlig bm :) och kul att även ds tipsar om det, även om dom inte kanske är helt seriösa!? Låter det gå några dagar till, men i helgen slår jag till,
Skönt att Du fått en ny tid/sista tid till bm, alltid något och förhoppningsvis blir den inte av. Vi kan köra gemensamt påskfirande på BB-hotellet i helgen :)
Känner mig faktiskt inte heller så stressad av ev. Övertid, (lätt att säga nu ;) ) men försöker tänka i Max antal dagar och då känns 16 dagar inte allt för jobbigt. Men bf på torsdag och jag är mer än redo :)