• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Elenic
    Madski skrev 2016-03-21 15:42:29 följande:
    Nej, tyvärr inga vettiga anti-inflammatoriska, suck.. Fick tid imorrn km 11.15, som hav längtar.
    Fick ett litet psykbryt i bilen när jag skulle hämta dottern på skolan. Pratade i telefon med min bästa vän som direkt hörde på mig att allt inte var direkt toppen utan snarare botten., bröt ihop totalt och började störtböla, hormoner i kombination med smärta och längtan efter bebis och som det känns just nu en helt oförstående sambo, gaaaaah! Var riktigt skönt att bryta ihop och inte vara stark hela tiden och "jag klarar allting precis som vanligt tjejen" som jag är som mest. Tycker dock att min sambo kanske skulle kunna genomskåda mig lite!? Men han äf helt oförstående ang. Skuldran, graviditeten, tröttheten etc. Åkte och hämtade i mjukisbyxor, tofs och helt osminkad, botten deluxe just nu..
    Även smått irriterad på min mamma som ringde och envisas med att prata om påskfirandet på lördag och att vi är välkomna dit.. Couldn't care less, just nu.. Min plan är förlossning eller BB då. Och om bebis fortfarande är kvar i magen så gissar jag på att det är bäst för alls parter att jag och humöret stannar hemma..
    Sorry för klagovisan.. Nya tag ikväll eller imorgon.
    Underbara måndag ;)
    Klaga på! Man behöver en säkerhetsventil ibland... Själv är jag så glad över att min make helt plötsligt tycks ha fattat att jag behöver mycket mer av honom. Plus att jag har coachat honom i vilket stöd jag vill ha (nej, jag vill INTE ha medkänsla, stackars dig blickar och ynkpynk jag vill ha ryggmassage, uppmuntran typ "shit vad stark du är" och maten handlad och lagad ;) ). Det gör liksom att jag står ut just nu. Och jobbet, där man fortfarande behandlar mig precis som vanligt (även om jag tar alla möten via Skype nu) och jag slipper känna mig gravid för en stund.

Påsk ja... Om det ska bli nåt påskfirande här så får maken fixa det. Jag åkte faktiskt iväg idag och handlade till barnens påskägg så att de inte blir utan det, men mycket mer än så tänker jag då inte göra. Och fira med släkten..? Nja, måttligt roande. Vi skulle ju ha bebis till påsk ju!

Kram!
  • Elenic
    Reflexen skrev 2016-03-21 15:51:21 följande:

Underbara kommentarer från flera av er så skönt att höra att man inte är ensam om att se soffan som den ultimata vistelseorten just nu och att vi är fler som inte riktigt känner superpepp inför påskfirandet!

Jag hade högre blodtryck än vanligt, dock inte så högt att de gör något nu. Ska tillbaka på torsdag och fick stränga order om att ringa bm eller fl direkt om huvudvärken förvärras eller andra symptom tillkommer. Huvudvärken har nästan gått över nu, bara en svag påminnelse om värk typ. Skönt det iaf!

Heh, det kräver rätt mycket ansträngning att göra nåt annat tycker jag... Idag har jag både varit på vattengympa och vaggat runt några timmar i vårt köpcentrum (avskyvärd sysselsättning om du frågar mig men jag hade många små grejer som behövde köpas). Är helt slut nu! Nu färgar jag trikåsjal, dvs. tvättmaskinen gör det, det känns som en lagom sysselsättning. ;)

Och påsk ja.. Planen var väl att ha bebis tills dess. Min största fasa just nu om det blir många dagar plus är att barnen har påsklov snart och jag ska lyckas orka roa dem på nåt sätt samt sköta all markservice för dem och det som superdupergravid med kanske inte världens bästa humör heller. Blir en utmaning... Hade varit mycket najsare att sitta med bebis i knät och ha maken hemma på pappadagar. (Men än är det ju inte försent för det! ;) )

Bra att de kollade upp dig och bra att du vet hur du ska agera! Vilka andra symptom ska du ha koll på?

• Reflexen
    Elenic skrev 2016-03-21 16:14:43 följande:

Bra att de kollade upp dig och bra att du vet hur du ska agera! Vilka andra symptom ska du ha koll på?

Jag tror det var:

Huvudvärk (värre, annorlunda)

Ont högt upp i magen

Svullna händer/fötter

Synrubbningar (dubbelseende, flimmer)

Yrsel
  • Smilla80

K

NellieMeja skrev 2016-03-21 15:32:35 följande:

Nu har jag ont å rejält så jag fick så jag teg hihi nu ska bebis ut

Ooh så spännande, lycka till!!
  • Smilla80
    Reflexen skrev 2016-03-21 18:19:51 följande:

Jag tror det var:

Ont högt upp i magen

Svullna händer/fötter

Yrsel

Hoppas verkligen du slipper havandeskapsförgiftning! Men bra att du kollar upp det!
  • Elenic
    Reflexen skrev 2016-03-21 18:19:51 följande:
    Jag tror det var:

Ont högt upp i magen

Svullna händer/fötter

Yrsel
    Ok, tack! Då är det de jag läst mig till förut. Ska kolla med min BM imorgon för jag har tickat 4 av 5 där senaste dagarna.. (ingen yrsel dock)
  • Reflexen
    Elenic skrev 2016-03-21 19:05:13 följande:

Ok, tack! Då är det de jag läst mig till förut. Ska kolla med min BM imorgon för jag har tickat 4 av 5 där senaste dagarna.. (ingen yrsel dock)

Min bm var väldigt tydlig på att jag skulle ringa förlossningen om något symptom dök upp kvälls- eller nattetid. Trodde inte hon skulle säga så, för hon verkade mkt lugn ang blodtrycket, så jag blev faktiskt lite förvånad.

Har legat på 120/60 hittills och nu var det 147/73, så ganska stor skillnad för mig. Dock skulle visst undertrycket vara mellan 80-90 för att det skulle vara illa. Känner att lite huvudvärk kommer tillbaka nu.

Tråkigt att du känner igen symptomen! Bra att du ber dem kolla imorgon. Och ring fl om du känner dig dålig ikväll/natt!
  • mialinden

Sitter här och ammar för fullt. Lilldonnan sover typ hela dagarna och äter hela nätterna. Har haft rejäl feber ett par dagar, tror jag har mjölkstas. Brösten ömmar och hårda också men det har släppt det värsta efter att Idun faktiskt åt på dan idag också!

Hoppas ni slipper havandeskapsförgiftning och att det föds lite mer barn de närmsta dagarna!

• Reflexen

Oh, något annorlunda dygnsrytm än vad man förväntar sig alltså , Mia!? hoppas att brösten blir bra snart, mjölkstockning är ju inte att leka med. Har inte haft det själv, men har sett det hos djur. Ajajaj!!

Kan du kanske väcka henne för att äta på dagarna om hon inte vaknar av sig själv?

Hoppas också på bäbisar i massor de närmaste dagarna! Känner lite molvärk i rygg och mage, så hoppas i hemlighet att nåt är på gång här. Nu ska jag försöka sova så jag är pigg o glad imorgon

• NellieMeja

Hej det blev bebis inatt . En underbar dotter. Så nu har vi tre fina tjejer. Förlossningen gick bra. Men fick ingen epudral narkos läkaren kom aldrig å fy tusan vad ont det gjorde. Men klart värt det nu när man har sin lilla bebis

Svar på tråden Marsbebis 2016