Frida Li skrev 2016-03-20 14:17:53 följande:
Min första förlossning var på 11 timmar o gjorde inte så ont som jag trodde. Bm sa att man kan säga att nästa tar halva den tiden, så det låter lagom :) men jag är rädd att inte hinna med att få epidural!! Då kommer jag få panik! Kan man åka in i förebyggande syfte, typ bo i korridoren? :)
Mm, det har jag också hört. Min första tog 12 timmar från vattenavgång, 10 från etablerade värkar. Den andra tog två timmar...
Hade inte epidural på någon av dem, kanske hade mått bra av det under den första... Men den andra startade med två kraftiga värkar och en störtblödning - så vi åkte in direkt och då var jag redan öppen 7 cm. (bodde 5 minuter från sjukhuset) Så det blev liksom inte snack om nån smärtlindring alls, det hanns inte med - och ärligt talat - behövdes nog inte heller iom att det ändå gick så fort.
Det jag vill säga är nog bara att försök att inte ställa in dig på att det ska bli på ena eller andra sättet, för det KAN ju vara så att det inte hinns. Och då behövs det nog inte heller typ...