• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Reflexen

Tror den är ganska uppdaterad.

BF-lista

Mammave: 28/2 - födde en son 29/2

Hannis12345: 1/3 - födde en dotter 9/3 (?)

NinnaMama: 3/3

Aztec: 3/3 - födde en son 28/1

Sötistilde: 5/3 - födde en son 14/3

LisaKMB: 5/3 - födde en son 5/3

Carabellis kusp: 6/3 - födde en dotter 12/3

Santine - födde dotter 12/3

Cateyes: 13/3 - planerat snitt 4/3 - dotter född 4/3

Mialinden: 14/3 - födde en dotter 16/3, Idun

Nelliemeja: 17/3, dotter född 22/3

Smilla80: 19/3 - födde en dotter 19/3

L1n: 19/3

Elenic: 20/3

AnniAy: 20/3 - födde en dotter 4/3

Madski: 24/3

Reflexen: 26/3

Tessie83: 27/3 - födde en dotter 23/2

Emzaan: 27/3 - födde en son 3/3

AKF: 28/3

Sandra84: 28/3

Frida Li: 29/3

• Reflexen
    Frida Li skrev 2016-03-23 14:11:49 följande:

Någon som har erfarenhet av belly bandit?

Nej, har inte hört om den tidigare.
  • mammave

Elenic: förstår hur du känner. Att de inte bara kan bita ihop o fatta att de måste finnas där för oss. Det hade ju vi fått göra om det varit tvärtom. Blir lite trött på män ibland som tkr synd om sig själva när vi tar det tuffaste lastet.

• Elenic

Tack alla för sympati och medkänsla! Måste faktiskt säga att jag märker att han anstränger sig en smula för att inte riktigt vara så ynklig som han nog skulle varit annars, och det är jag tacksam för. Klart tacksam!

Grejen är ju också den att jag vill inte föda barn utan honom så klart, men jag vill inte heller att bebisen ska bli sjuk det första som händer. Så jag skiter ärligt talat I om han missar förlossningen eller ej, jag är ego och tänker på mig - vem kan ge mig det stöd jag behöver om han inte är där..?

Oavsett, det verkar inte utveckla sig till nåt allvarligare än en rejäl mancold så det är ju bra iaf. Och helt plötsligt känns det helt ok om bebisen stannar till efter påskhelgen. (Fast egentligen inte, men..)

Kram på er finingar!

• Reflexen

Ni som sett den där berömda slemproppen (o nu menar jag inte den där killen som raggar desperat och osmakligt på krogen fem i två! ), tror ni detta kan vara den?

Små (2-4mm) bitar mjukt ljusgrönt klet? Det är inte så mycket, men liknar inget jag sett innan och har kommit på pappret de senaste tre gångerna jag varit på toa.

Trodde slemproppen skulle vara hårdare, mer geléaktig än dessa, därför är jag ganska osäker. Men hoppas gör jag ju

• sandra84
    Reflexen skrev 2016-03-23 20:39:43 följande:

Ni som sett den där berömda slemproppen (o nu menar jag inte den där killen som raggar desperat och osmakligt på krogen fem i två! ), tror ni detta kan vara den?

Små (2-4mm) bitar mjukt ljusgrönt klet? Det är inte så mycket, men liknar inget jag sett innan och har kommit på pappret de senaste tre gångerna jag varit på toa.

Trodde slemproppen skulle vara hårdare, mer geléaktig än dessa, därför är jag ganska osäker. Men hoppas gör jag ju

Min har varit blodblandad geleklump. Som en manet med röda strimmor i. Fast finns säkert mängder av varianter på det med :).
  • Frida Li

Min var som en 5 krona ungefär, geléklump intakt, kollade inte så noga på färgen men mer åt det genomskinliga hållet. Kände liksom hur den gled ut i trosorna. Äckligt! Den var inte åt det gröna hållet. Tror mer på tjockare flytningar som du har, jag har också lite sånt nu, o lite konstig färg....:(

• Reflexen

Tack för era svar! Tänkte väl det.. Är förmodligen någon ny variant på flytningar bara... Var väl för mycket begärt att det skulle vara ett tecken på nära förestående förlossning!

• Reflexen

Tråkigt med män med de förfärliga mansförkylningarna! Smärtan vid en förlossning är ju ingenting i jämförelse!

Min kära man är frisk, men har så konstiga prioriteringar för tillfället. Just nu var det visst viktigt att gå ut i verkstaden och fila på någon uppfinning. Jag var mer inne på att bädda spjälsängen eller kanske förbereda i stallet så det är i ordning för hästvakten ifall vi måste åka in?!

Svar på tråden Marsbebis 2016