• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Smilla80
    Frida Li skrev 2016-03-23 04:04:45 följande:

Jag vet inte vad som har hänt men plötsligt är jag prinsessan på ärten! Alla veck i lakanet känns o gör ont i kroppen o syns i huden på benet, ännu mer vatten? Ryggen värker, för mjuk säng? Sover naken för trosorna skär in i huden känns det som! Hade jag varit ett djur hade jag haft rätt till att bli avlivad!

Nä men din stackare, och det är detta som de kallar för det välsignade tillståndet?! Hoppas du får föda snart så vi slipper få dig avlivad, vi hade saknat dig! Nä usch förlåt, men det lät så kul, lite tragikomiskt alltihop... Hoppas du hittar ett sätt att härda ut den sista tiden! Snart är det din tur!!
  • Reflexen

Frida: du låter som jag när jag inte tagit mina antihistaminer. Jag tar såna varje dag (även ogravid) pga att det annars kliar och jag blir överkänslig i huden. Kan tex inte öppna en PET-flaska utan att det känns som om huden går sönder.

Hoppas det släpper under dagen!

• NellieMeja

Idag åker vi hem lillfisen eller lillmonstret ska bli skönt längtar så efter mina andra tjejer .. Hon har velat nattsudda å äta mycket. Så är fortfarande väldigt trött å min foglossningen i baken göt så ont eftersom hon vill äta ofta får inte till ligga amma än. Men ska öva. Men hon är sötast i världen är så kär i henne å kärleken är stor för henne redan.

• Elenic
    NellieMeja skrev 2016-03-23 07:53:15 följande:

Idag åker vi hem lillfisen eller lillmonstret ska bli skönt längtar så efter mina andra tjejer .. Hon har velat nattsudda å äta mycket. Så är fortfarande väldigt trött å min foglossningen i baken göt så ont eftersom hon vill äta ofta får inte till ligga amma än. Men ska öva. Men hon är sötast i världen är så kär i henne å kärleken är stor för henne redan.

Åh så härligt, hoppas hemkomsten blir supermysig! Som du säger, har man stora hemma vill man ju hem till dem så fort som möjligt. Jobbigt med fogarna.. Hoppas det löser sig med liggamningen, det underlättar så mycket tycker jag.

• Elenic

Jaha, så har maken blivit jätteförkyld... Alltså sådär supersnuvig, ont i halsen, hostig. Och det är sååååå synd om honom. Orkar inte...

Värst känns nästan att han "gnäller" över att om han inte blir friskare så "missar han" förlossningen. "Jag blir snuvad på nåt jag väntat jättelänge på" typ. Känner att det vore på sin plats att han funderade över någon annan än sig själv i just den situationen ärligt talat.

Usch, orkade liksom inte med det här också kände jag. Jag behöver honom stark, pigg, frisk, positiv och initiativtagande. Jag blir så sjukt påverkad av andras energi, och om hans är låg blir mitt jobbiga jobbigare liksom. Samtidigt har han väl rätt att vara sjuk, det är ju inte som att han har bett om det liksom.

Sorry för deppinlägg, men det blev bara lite jobbigt..

• Frida Li
    Elenic skrev 2016-03-23 11:50:48 följande:

Jaha, så har maken blivit jätteförkyld... Alltså sådär supersnuvig, ont i halsen, hostig. Och det är sååååå synd om honom. Orkar inte...

Värst känns nästan att han "gnäller" över att om han inte blir friskare så "missar han" förlossningen. "Jag blir snuvad på nåt jag väntat jättelänge på" typ. Känner att det vore på sin plats att han funderade över någon annan än sig själv i just den situationen ärligt talat.

Usch, orkade liksom inte med det här också kände jag. Jag behöver honom stark, pigg, frisk, positiv och initiativtagande. Jag blir så sjukt påverkad av andras energi, och om hans är låg blir mitt jobbiga jobbigare liksom. Samtidigt har han väl rätt att vara sjuk, det är ju inte som att han har bett om det liksom.

Ja men du har väl hört att en mansförkylning är värre än att föda barn!

Hur e det med bf listan? Vem är fortfarande gravid? Vem är på förlossningen o vem är hemma med bebis?
  • Carabellis kusp

Haha! Min man har också mancold. Han är helt sänkt! Jag får studsa upp och koka gröt, steka ägg och brygga kaffe medan dottern bjuder honom på vatten och paracetamol... Så kul har vi under de tio pappadagarna! Och den lilla energi han har läggs på att skriva tenta och grupparbeta med kursare. jag är lite bitter men han har en kronisk sjukdom vars medicinering sätter ner immunförsvaret, så hans förkylningar är nog värre än mina. Har dock total förståelse för att du behöver en alert och positiv make för att ladda inför förlossningen! Med tanke på att han bara ska vara med på en förlossning förstår jag till viss del honom också, men paracetamol+Ipren+otrivin comp ska väl få honom på benen...?

Klart man får deppa lite! Särskilt efter BF!
  • Madski

Usch, förstår precis hur du känner, kände likadant förra helgen när sambon pajade ryggen och skuldran. Man orkar tyvärr inte med att tycka synd om någon annan (iaf inte en sambo/man) när man själv är höggravid och fokus borde vara på en själv.. Det är helt ok att du känner dig deppig och blir mer påverkad än du vill, kämpa på!!

Håller tummarna för er båda att hans mancold går över snabbare än snabbast! Styrkekramar
  • Madski
    Frida Li skrev 2016-03-23 12:19:24 följande:
    Ja men du har väl hört att en mansförkylning är värre än att föda barn!

Hur e det med bf listan? Vem är fortfarande gravid? Vem är på förlossningen o vem är hemma med bebis?
    Hittar inte listan, men jag väntar fortfarande. Bf imorgon den 24/3..
Svar på tråden Marsbebis 2016