• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Elenic

Här blir det också lugn påsk hemma (eller bebis). +5 idag... Har bjudit över mamma på middag men vilka dagar ej bestämt. Har köpt massa påskpyssel för att hålla barnen sysselsatta och tänkte också baka mycket med dem. Maken får stå för utelek och sportande var tanken, men nu är han ju såååå förkyld. (Skämt åtsido, han kommer fixa det - igår var de och spelade tennis (har bana precis utanför vår tomt - lyx) och nu sitter han och sonen i badet och leker. :) Skansen vore mysigt men jag pallar inte att gå så mycket. Annars känns påsken just nu mest som bonustid med bara storbarnen och som en lång väntan till UL på tisdag...

• sanna1975

Hej hej alla! Igår kom vår lilla flicka till världen, en dryg vecka för tidigt. Vattnet gick utan värkar, och jag fick åka in till förlossningen och blev beordrad sängläge eftersom hon låg högt och rörligt. Sen efter ett drygt halvt dygn av väntan i sängläge och småvärkar hade hon äntligen sjunkit ned i bäckenet och värkarbetet kom sen igång ordentligt spontant. Hon föddes 18 Tim efter vattenavgång och var 49cm och vägde 3,2 kg. Supersöt med massor av hår på huvet! :)

• Carabellis kusp
    sanna1975 skrev 2016-03-25 09:07:20 följande:

Hej hej alla! Igår kom vår lilla flicka till världen, en dryg vecka för tidigt. Vattnet gick utan värkar, och jag fick åka in till förlossningen och blev beordrad sängläge eftersom hon låg högt och rörligt. Sen efter ett drygt halvt dygn av väntan i sängläge och småvärkar hade hon äntligen sjunkit ned i bäckenet och värkarbetet kom sen igång ordentligt spontant. Hon föddes 18 Tim efter vattenavgång och var 49cm och vägde 3,2 kg. Supersöt med massor av hår på huvet! :)

Vilken fin påskpresent! Stort grattis!
  • Madski

Vad härligt, stort, stort grattis!
  • Reflexen
    Carabellis kusp skrev 2016-03-25 08:53:40 följande:

Mest sjukt ointresserade. Ingen har hört av sig under graviditeten eller frågat hur vi har det. Däremot ska man givetvis komma och titta på bebisen så fort den kommit. Jag gillar inte det. Dessutom är brorsan ganska taskig mot sin fru och tvär mot allt och alla, så det är så trist stämning.

Låter bra att hitta på nåt utanför hemmet för att få tiden att gå! Skansen har påskprogram även idag. Finns bra info på hemsidan!

Åh, såna släktingar är så hemska! Min pappa fick en stroke och låg på sjukhus i tre månader. Hans bror hälsade på en (1) gång... Han bodde precis lika nära som jag (1 mil), så avståndet var inget att tala om. Jag var där flera gånger i veckan, pappas sambo varje dag (också 1 mil t sjukhuset). Sånt tycker jag är så dåligt, att man inte kan ta sig tid att fråga hur det är "innan" utan bara vill ha russinen "efteråt"!

Hoppas det går bra på måndag iaf!
  • sandra84

Stort grattis!!!!
  • vikkey

BF+7 idag. Varit i latens i.. hmm.. 38 timmar nu med ca 8 minuter mellan värkarna. Galet less! Åkte in i natt för att se om jag var öppen nått o få nått starkare än alvedon att sova på. Hade då haft regelbundna värkar i 30h och var öppen 2 (!) ynka cm. Bad om citodon och åkte hem igen.. De erbjöd morfin, men hade lite dåligt om sovplatser och vi bor typ granne med sjukhuset - så föredrog citodon och hemgång. Herregud så less på dessa värkar!

• Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-03-25 08:49:15 följande:
    Har du klåda i handflator och fotsulor?
    Ja, o överallt! Sån graviditetsklåda
  • Frida Li
    Madski skrev 2016-03-25 08:54:28 följande:
    Usch, stackare! Kanske går snabbare att ringa in till fl och be om råd, kanske Du kan få komma in för en koll!? Känns inte humant med den klådan som du har. Håller tummarna för att lillasyster kommer snart så att du får må bättre, kämpa!
    Jag ringde Fl, jag får stå ut helt enkelt sa dom.
Svar på tråden Marsbebis 2016