• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Frida Li
    Reflexen skrev 2016-03-25 14:33:54 följande:
    Kul läkare!? Ibland undrar man var de fått sin legitimation...

Hjälper antihistaminerna iaf? Hoppas det snart är dags för bäbis istället för klåda!
    Ja...jag vet. Dåliga läkare! Jag åt antihistamintabletterna då när jag fick de för en vecka sedan men blev ju så satans trött så jag slutade då kliet på magen blev bättre, så man kunde sova isf. Men nu kom det tillbaka med full kraft igår! O kli överallt!
  • Reflexen
    Frida Li skrev 2016-03-25 15:55:52 följande:

Ja...jag vet. Dåliga läkare! Jag åt antihistamintabletterna då när jag fick de för en vecka sedan men blev ju så satans trött så jag slutade då kliet på magen blev bättre, så man kunde sova isf. Men nu kom det tillbaka med full kraft igår! O kli överallt!

Usch, stackare!

Jag tror inte att jag blir så trött av mina antihistaminer, men vet ju egentligen inte eftersom jag äter dem i princip varje dag

Kanske finns tabletterna i olika styrka också. Men det låter som om kliet är värre än tröttheten? Är kanske värt att ta dem ändå? En läkare sa att jag kunde ta halva tabletten ifall det räckte. Vill inte råda dig till att experimentera, men du kan ju ringa fl o fråga om du kan dela tabletten. Och ta den på kvällen (om det går) så kommer tröttheten på kväll/natt, men antikli-effekten sitter kvar dagen efter.
  • Frida Li
    Reflexen skrev 2016-03-25 16:19:37 följande:
    Usch, stackare!

Jag tror inte att jag blir så trött av mina antihistaminer, men vet ju egentligen inte eftersom jag äter dem i princip varje dag

Kanske finns tabletterna i olika styrka också. Men det låter som om kliet är värre än tröttheten? Är kanske värt att ta dem ändå? En läkare sa att jag kunde ta halva tabletten ifall det räckte. Vill inte råda dig till att experimentera, men du kan ju ringa fl o fråga om du kan dela tabletten. Och ta den på kvällen (om det går) så kommer tröttheten på kväll/natt, men antikli-effekten sitter kvar dagen efter.
    Tack för tipset! Ska prova att ta dom på kvällen. Då, förra veckan var nästan tröttheten värre men nu får jag "nog ta" tröttheten istället för kliet! Tar nog någon dag innan de verkar fullt ut. Varför tar du antihistamin tabletter? Kanske man inte känner sig så trött sen när kroppen "vant" sig?
  • Reflexen

Frida: Jag tar dem pga att jag annars får kli överallt. Det har inget med graviditet att göra, äter dem jämt. Om jag inte tar dem kliar det och huden blir liksom överkänslig mot beröring. Jag får även köldutslag (nässelutslag), så min hud har lite knasiga idéer för sig. funkar dock super med tabletterna, jag har inga besvär alls då.

• sandra84
    vikkey skrev 2016-03-25 09:57:53 följande:

BF+7 idag. Varit i latens i.. hmm.. 38 timmar nu med ca 8 minuter mellan värkarna. Galet less! Åkte in i natt för att se om jag var öppen nått o få nått starkare än alvedon att sova på. Hade då haft regelbundna värkar i 30h och var öppen 2 (!) ynka cm. Bad om citodon och åkte hem igen.. De erbjöd morfin, men hade lite dåligt om sovplatser och vi bor typ granne med sjukhuset - så föredrog citodon och hemgång. Herregud så less på dessa värkar!

Hoppas det drar igång ordentligt för dig när du får sova ut!!
  • NellieMeja

Påsken här blir väldigt lugn. Vi kommer bara vara hemma. Mannen ska greja i trädgården.Självklart kommer påskharen hit å gömmer ägg. Å mina tuttar är som två stenhårda badbollar ajaj

• Frida Li
    Reflexen skrev 2016-03-25 16:45:20 följande:

Frida: Jag tar dem pga att jag annars får kli överallt. Det har inget med graviditet att göra, äter dem jämt. Om jag inte tar dem kliar det och huden blir liksom överkänslig mot beröring. Jag får även köldutslag (nässelutslag), så min hud har lite knasiga idéer för sig. funkar dock super med tabletterna, jag har inga besvär alls då.

Ush då, låter inte skoj. Då ska jag inte klaga när du har det jämt!
  • Reflexen

Frida: det är inte så farligt, jag är ju van och har medicin som funkar. Gör uppehåll ibland för att se vad som händer, då kan det gå någon vecka eller så utan symptom.

Jag tror det du har är mycket värre, mer intensivt.

• Reflexen

Är det någon mer som har problem med gaser i magen? Sorry för too much info, men jag rapar som en hel högstadieklass! Efter att jag har ätit blir jag illamående. Då måste jag röra på mig och så kommer värsta raparna (och illamåendet släpper). Jag snackar alltså flera sekunder långa monologer! Helt otroligt vad min kropp kan producera. Ni kan tro att jag känner mig fräsch och kvinnlig

• Frida Li

Haha nej inga rapningar o fisar här inte! Däremot mycket nr 2... Men så har det varit länge nu!

Svar på tråden Marsbebis 2016