• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Frida Li
    Elenic skrev 2016-03-25 09:00:32 följande:

Ingen bebis på gång här heller... Det där du säger med att foglossningen nu sitter "hela vägen runt" känner jag verkligen igen. Jobbigt är det!

Startade annars morgonen här med strömavbrott och en make som tokgnällde över att han inte fick nåt varmt te då. Åh nej, stackarn... Blir han inte kvitt den där förkylningen snart kommer jag nog orsaka rubriker i Aftonbladet... ;)

Jag håller utkik på Aftonbladet.se :P
  • Frida Li
    sanna1975 skrev 2016-03-25 09:07:20 följande:

Hej hej alla! Igår kom vår lilla flicka till världen, en dryg vecka för tidigt. Vattnet gick utan värkar, och jag fick åka in till förlossningen och blev beordrad sängläge eftersom hon låg högt och rörligt. Sen efter ett drygt halvt dygn av väntan i sängläge och småvärkar hade hon äntligen sjunkit ned i bäckenet och värkarbetet kom sen igång ordentligt spontant. Hon föddes 18 Tim efter vattenavgång och var 49cm och vägde 3,2 kg. Supersöt med massor av hår på huvet! :)

Grattis Sanna!!
  • Frida Li

Nu åkte dottern o mannen till farmor o jag ska försöka vila lite. Här i stan finns direkt inget roligt inplanerat (påsklov) förutom en massa påskäggsletar vandringar uppe i vårt fina berg som vi är så kända för. Det är inte direkt något för en höggravid kvinna. Idag är det även regn så det blir nog en massa innelekar (läs tv) för oss idag. Börjat ta antihistamintabletterna igen pågrund av klådan o jag blir sååå trött. Nu e dottern ledig från förskolan tills på onsdag o bad mannen göra lite roliga saker med henne men han är inte som jag, att man fixar en lekdejt med någon som har barn, barnen leker, föräldrarna snackar o dricker kaffe. Han såg inte så pigg ut på att vara 100% lekpappa i 5 dagar men jag sa att jag är verkligen inte på topp! Hur ska man hålla modet uppe om man nu går över tiden? Tips på aktiviteter? Dottern är snart 4, mannen är 39 ;P

• mialinden

Här hemma blir det rätt lugnt i påsk. Mannen ska ta med den äldre dottern till zoo imorgon på äggjakt med några vänner till oss. Jag och bebin ska vara hemma och vila, har fortfarande ont i fogar efter graviditeten och ont i rumpan efter förlossningen. Vår släkt bor på långt avstånd så det blir inget riktigt påskfirande i år.

• Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-03-25 11:30:55 följande:

Ja, o överallt! Sån graviditetsklåda

Har du kollat upp så att det inte är hepatos?
  • Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-03-25 13:55:50 följande:
    Har du kollat upp så att det inte är hepatos?
    Det är det antagligen. Bm vet om klådan o läkare också (som aldrig hört talas om sånt utan trodde det var svamp!?) fick antihistamin tabletter o kortison kräm. Pratade med 1177 o Förlossningen idag. Jag skulle bara stå ut sa dom.
  • Reflexen
    Frida Li skrev 2016-03-25 14:00:20 följande:

Det är det antagligen. Bm vet om klådan o läkare också (som aldrig hört talas om sånt utan trodde det var svamp!?) fick antihistamin tabletter o kortison kräm. Pratade med 1177 o Förlossningen idag. Jag skulle bara stå ut sa dom.

Kul läkare!? Ibland undrar man var de fått sin legitimation...

Hjälper antihistaminerna iaf? Hoppas det snart är dags för bäbis istället för klåda!
  • Reflexen

Tillbaka från äggjakt, vilket var en succé enligt dottern! Min kropp var inte lika överförtjust, men jag är så glad över att hon blev glad! Skönt att få göra lite småsaker tillsammans innan vi blir fler. Nu laddar jag inför chokladbollsbak!

• NellieMeja

Grattis

sanna1975 skrev 2016-03-25 09:07:20 följande:

Hej hej alla! Igår kom vår lilla flicka till världen, en dryg vecka för tidigt. Vattnet gick utan värkar, och jag fick åka in till förlossningen och blev beordrad sängläge eftersom hon låg högt och rörligt. Sen efter ett drygt halvt dygn av väntan i sängläge och småvärkar hade hon äntligen sjunkit ned i bäckenet och värkarbetet kom sen igång ordentligt spontant. Hon föddes 18 Tim efter vattenavgång och var 49cm och vägde 3,2 kg. Supersöt med massor av hår på huvet! :)

Grattis grattis
Svar på tråden Marsbebis 2016