• Anonym (anonym)

Klurig fråga / diskussion

Ja helt uppåt inget så ska här diskuteras en klurig fråga och synpunkter angående ett speciellt ämna nämligen tämligen allvarliga. Jo så här  ett exempel bara . När ett par separerar vem ska ta ansvaret för om det finns barn, bostad mmmm. Ska den med möjligheter och förutsättningar eller ska den utan möjligheter och förutsättningar ? Diskutera gärna.

• Svar på tråden Klurig fråga / diskussion
  • micromat

Självklart delar man på ansvaret. Det utan att komma med 10000 bortförklaringar.

• Anonym (ansvar)

Förstår inte varför trådstartaren ens startade tråden när hen inte är Mogen att ta emot svaren. Varför önska en discussion när öronen ändå är stängda.

Om man separerar så är det aldrig barnens val, barnen har inte bett om att ni ska dela på er. Barnen är ert ansvar tills de är 18 år oavsett om ni har pengar eller inte. Ni får helt enkelt lösa det.

Om en av er har en annan ekonomi än den andra så löser socialien det när ni gör upp om underhåll och vem som ska ha barnen x tid. Vill ni inte ha delad vårdnad 50% så gör upp om något annat och också hur mycket var och en av er ska betala i underhållskostnader.

Svårare än så är det inte. Och en sak till, BARNEN GÅR FÖRE DINA BEHOV.

Punkt

• Dixie
    Anonym (anonym) skrev 2015-07-27 20:25:00 följande:
    Inga pengar, inget arbete, inga andra möjlighjeter, och anmärkningar hos fogden möjligheten ligger på soc bidrag , den andra tex har tvärtom helt grön och möjligheter , detta är bara ett exempel men inte fan ska den som inte har möjligheter ta något ansvar. 
    varför har personen inget jobb eller andra möjligheter - lider hen av någon sjukdom som gör det omöjligt att försörja sig själv?
    annars förstår jag inte varför hen inte kan ta sitt ansvar för sina barn!?
  • ärlig

Hej! Tycker du ska göra det som är realistiskt för dig och bäst för dig, bara du har god verklighetsförankring och lyssna inte på vad andra anser, de har kanske inte varit där liksom . Personligen tycker jag det är självklart att den som har förutsättningar får ta största delen tills det går i gen . Kram 

• ärlig
    ärlig skrev 2015-07-29 20:22:34 följande:

Hej! Tycker du ska göra det som är realistiskt för dig och bäst för dig, bara du har god verklighetsförankring och lyssna inte på vad andra anser, de har kanske inte varit där liksom . Personligen tycker jag det är självklart att den som har förutsättningar får ta största delen tills det går i gen . Kram 

Lyssna inte på okänsligt folk utan gör det du tycker inte vad andra anser din verklighet är din och den vägen ska du gå. 
  • Lavish

Bägge ska givetvis dela på ansvaret som vuxna, och göra det bästa möjliga för barnen. 

• ärlig

Glömde säga det här att, det är nästan värre att va den som inte kan ge sitt barn det liv eller den tillvaro man  kanske skulle vilja  och oavsett vad du väljer gör det som är rätt för dig , det är känsligt oavsett och hoppas du känner dig nöjd med ditt beslut. Lycka till

• exiteme
    Fjäril kär skrev 2015-07-28 07:02:20 följande:
    han KAN få socialbidrag men VILL INTE
    Ts är en kvinna.
  • ärlig
    exiteme skrev 2015-07-30 21:41:28 följande:
    Ts är en kvinna.
    Ja det låter ju faktiskt som en kvinna. men jag skulle tycka hon skulle värdesätta sig högre, det är inte alltid en dans på rosor med socialbidrag så jag tycker så.
  • ärlig

Men hon vill säkert inte de andra vill hon ska göra,

Svar på tråden Klurig fråga / diskussion