• Anonym (anonym)

Klurig fråga / diskussion

Ja helt uppåt inget så ska här diskuteras en klurig fråga och synpunkter angående ett speciellt ämna nämligen tämligen allvarliga. Jo så här  ett exempel bara . När ett par separerar vem ska ta ansvaret för om det finns barn, bostad mmmm. Ska den med möjligheter och förutsättningar eller ska den utan möjligheter och förutsättningar ? Diskutera gärna.

• Svar på tråden Klurig fråga / diskussion
  • Anonym (båda)
    Anonym (anonym) skrev 2015-07-27 21:23:38 följande:
    Som sagt era råd är att ta livet av folk är det bra råd . Vill se dig gå i de skorna och uttala dig sedan . Tycker du ska söka psykisk hjälp som är ett djävla djur inget mer .
    Ingen som gett dig rådet att ta livet av dig heller. Snarare att ta det som en vuxen person och ta tag i sina problem. Man har ansvar för sina barn- punkt slut. Om man anser att barn "tar livet av en" för att de kräver omsorg ska man nog tänka om gällande att skaffa barn. Förövrigt så har jag varit i dina barns skor. Min pappa blev deprimerad efter skilsmässan och kom hit och skrek och hotade oss. Gick i personlig konkurs och hotade om  att begå självmord. Har ingen kontakt med honom idag eftersom han betedde sig som en femårig som inte kunde ta konsekvenser av sitt handlade. Men vad jag hört har han inga skulder mer och ett riktigt jobb. Så det gick ju bra för honom och många andra i liknande situation. Och det kommer säkerligen göra det för dig med.

Ska förresten höra med en släkting som är kurator om hon anser att jag behöver psykologisk hjälp för att jag anser att man tar hand om sina barn. Kan återkomma med svar. Troligtvis kommer hon undra om jag behöver psykologisk hjälp för att jag överhuvudtaget ställer en sådan fråga.

Du har uppenbarligen barn, vilket gör att jag antar att du är över 18 i alla fall. Alltså vuxen. Det är alltid sjukt bra med medhåll, det älskar man. Men ber man i inledande inlägg om en "seriös diskussion" får man ta att folk har motsatta åsikter. Då kan man inte hålla på att kalla folk "fitta, sinnessjuk och djävla djur". Speciellt inte dem som kommer med fakta grundat på lag och inte egna åsikter. Vill du att man ska bli befriad från ansvar för sina barn vid ekonomisk kris så kontakta en lokal politiker som kanske, men troligtvis inte, kommer ta upp frågan i högre instans så det kanske blir en lagändring.

Jag hoppas för din egen skull att det löser sig eller att det trillar in nån annan med samma åsikter som dig i tråden, så du inte känner dig så ensam om dina åsikter. Nu ska detta sinnessjuka djävla djuret tacka för sig och önska lycka till!
  • Anonym (anonym)
    nokitus skrev 2015-07-27 21:35:26 följande:

nu utgår jag från att det är dej detta handlar om, och jag tror mej även ha läst andra trådar av dej här. 
    Ja, du borde slippa allt ansvar. 
    Du borde omyndighetsförklaras och förses med en förmyndare. 
    Man kallar inte folk som kommer med svar på fråga till djävla fitta över internet, och det är kanske lika så bra att dina barn inte blir uppfostrade av dej eftersom du tydligen inte kan uppföra dej. 
    Och hålla i pengar kan du tydligen inte heller. 

Så med andra ord, mitt svar på din fråga är. 
    Ja, du borde befrias från allt ansvar. 

Du kan också uttala dig om folk du inte vet något om lika omyndigförklarad är du då , och vem vet kanske är det mig eller inte.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (båda) skrev 2015-07-27 21:41:29 följande:
    Ingen som gett dig rådet att ta livet av dig heller. Snarare att ta det som en vuxen person och ta tag i sina problem. Man har ansvar för sina barn- punkt slut. Om man anser att barn "tar livet av en" för att de kräver omsorg ska man nog tänka om gällande att skaffa barn. Förövrigt så har jag varit i dina barns skor. Min pappa blev deprimerad efter skilsmässan och kom hit och skrek och hotade oss. Gick i personlig konkurs och hotade om  att begå självmord. Har ingen kontakt med honom idag eftersom han betedde sig som en femårig som inte kunde ta konsekvenser av sitt handlade. Men vad jag hört har han inga skulder mer och ett riktigt jobb. Så det gick ju bra för honom och många andra i liknande situation. Och det kommer säkerligen göra det för dig med.

Ska förresten höra med en släkting som är kurator om hon anser att jag behöver psykologisk hjälp för att jag anser att man tar hand om sina barn. Kan återkomma med svar. Troligtvis kommer hon undra om jag behöver psykologisk hjälp för att jag överhuvudtaget ställer en sådan fråga.

Du har uppenbarligen barn, vilket gör att jag antar att du är över 18 i alla fall. Alltså vuxen. Det är alltid sjukt bra med medhåll, det älskar man. Men ber man i inledande inlägg om en "seriös diskussion" får man ta att folk har motsatta åsikter. Då kan man inte hålla på att kalla folk "fitta, sinnessjuk och djävla djur". Speciellt inte dem som kommer med fakta grundat på lag och inte egna åsikter. Vill du att man ska bli befriad från ansvar för sina barn vid ekonomisk kris så kontakta en lokal politiker som kanske, men troligtvis inte, kommer ta upp frågan i högre instans så det kanske blir en lagändring.

Jag hoppas för din egen skull att det löser sig eller att det trillar in nån annan med samma åsikter som dig i tråden, så du inte känner dig så ensam om dina åsikter. Nu ska detta sinnessjuka djävla djuret tacka för sig och önska lycka till!
    Nej ska inte ta tag i något. vet en enkel lösning och inget mer. 
  • Anonym (k)

Man tar givetvis sitt ansvar som förälder oavsett sina resurser. Alla barn växer inte upp i överflöd, så är det ju.

• nokitus
    Anonym (anonym) skrev 2015-07-27 21:55:33 följande:
    Du kan också uttala dig om folk du inte vet något om lika omyndigförklarad är du då , och vem vet kanske är det mig eller inte.
    Nähä, jag trodde detta var en "klurig fråga/diskussion", men tydligen är det då bara en tråd du skapat för att få kalla folk till elaka saker. 
  • Påven Johanna

Ja, i ditt fall är det förstås så att du inte borde ha hand om ert barn, barnet borde ha blivit omhändertaget för länge sedan. 

• Fjäril kär

Kan du se in i dina barns ögon och säga till dom rätt ut att du inte vill ha något ansvar över dom? 

Du är vuxen .  Bete dig så då och inte som en bortskämd snorunge. 

• Fjäril kär

Exakt VAD är det som gör att du inte vill och inte kan ta hand om dina barn?

Socialbidrag betalas ut, du kan få a-kassa om du är arbetslös och du får sjukbidrag om du är sjukskriven.  

Du behöver inte träffa dina barn om du inte vill.  Men du kommer inte undan att du måste betala för dom i form av underhåll.  Sån är lagen.  

Kräver ditt ex dig på underhåll så måste du betala.  

Varför ska du slippa ansvar? 

• Anonym (anonym)
    Anonym (k) skrev 2015-07-27 22:02:15 följande:

Man tar givetvis sitt ansvar som förälder oavsett sina resurser. Alla barn växer inte upp i överflöd, så är det ju.

Och berätta för mig hur man tar ansvar utan förutsättningar eller möjligheter? då är du troll.
  • Anonym (anonym)
    Fjäril kär skrev 2015-07-27 22:16:47 följande:

Exakt VAD är det som gör att du inte vill och inte kan ta hand om dina barn?

Socialbidrag betalas ut, du kan få a-kassa om du är arbetslös och du får sjukbidrag om du är sjukskriven.  

Du behöver inte träffa dina barn om du inte vill.  Men du kommer inte undan att du måste betala för dom i form av underhåll.  Sån är lagen.  

Kräver ditt ex dig på underhåll så måste du betala.  

Varför ska du slippa ansvar? 

Läs det som skrivs inga möjligheter eller förutsättningar. det betyder inte akassa eller något ditåt.
Svar på tråden Klurig fråga / diskussion