Anonym (anonym) skrev 2015-07-27 21:23:38 följande:
Som sagt era råd är att ta livet av folk är det bra råd . Vill se dig gå i de skorna och uttala dig sedan . Tycker du ska söka psykisk hjälp som är ett djävla djur inget mer .
Ingen som gett dig rådet att ta livet av dig heller. Snarare att ta det som en vuxen person och ta tag i sina problem. Man har ansvar för sina barn- punkt slut. Om man anser att barn "tar livet av en" för att de kräver omsorg ska man nog tänka om gällande att skaffa barn. Förövrigt så har jag varit i dina barns skor. Min pappa blev deprimerad efter skilsmässan och kom hit och skrek och hotade oss. Gick i personlig konkurs och hotade om att begå självmord. Har ingen kontakt med honom idag eftersom han betedde sig som en femårig som inte kunde ta konsekvenser av sitt handlade. Men vad jag hört har han inga skulder mer och ett riktigt jobb. Så det gick ju bra för honom och många andra i liknande situation. Och det kommer säkerligen göra det för dig med.
Ska förresten höra med en släkting som är kurator om hon anser att jag behöver psykologisk hjälp för att jag anser att man tar hand om sina barn. Kan återkomma med svar. Troligtvis kommer hon undra om jag behöver psykologisk hjälp för att jag överhuvudtaget ställer en sådan fråga.
Du har uppenbarligen barn, vilket gör att jag antar att du är över 18 i alla fall. Alltså vuxen. Det är alltid sjukt bra med medhåll, det älskar man. Men ber man i inledande inlägg om en "seriös diskussion" får man ta att folk har motsatta åsikter. Då kan man inte hålla på att kalla folk "fitta, sinnessjuk och djävla djur". Speciellt inte dem som kommer med fakta grundat på lag och inte egna åsikter. Vill du att man ska bli befriad från ansvar för sina barn vid ekonomisk kris så kontakta en lokal politiker som kanske, men troligtvis inte, kommer ta upp frågan i högre instans så det kanske blir en lagändring.
Jag hoppas för din egen skull att det löser sig eller att det trillar in nån annan med samma åsikter som dig i tråden, så du inte känner dig så ensam om dina åsikter. Nu ska detta sinnessjuka djävla djuret tacka för sig och önska lycka till!