• Anonym (anonym)

Klurig fråga / diskussion

Ja helt uppåt inget så ska här diskuteras en klurig fråga och synpunkter angående ett speciellt ämna nämligen tämligen allvarliga. Jo så här  ett exempel bara . När ett par separerar vem ska ta ansvaret för om det finns barn, bostad mmmm. Ska den med möjligheter och förutsättningar eller ska den utan möjligheter och förutsättningar ? Diskutera gärna.

• Svar på tråden Klurig fråga / diskussion
  • Fjäril kär
    Anonym (anonym) skrev 2015-07-27 23:00:15 följande:

Kan du sluta skicka smileys i dina inlägg det här är inget roligt och du har ingen anledning att sitta och ski´cka smileys  lämna tråden i stället . 

Jag skickar inga smileys. Sitter du med telefonen så kan frågetecken se ut som smileys.
  • sportpappa
    Anonym (anonym) skrev 2015-07-27 22:57:07 följande:
    så är det inte här så håll dig till ämnet. 
    Jag höll mig till ämnet och skrev att båda självklart har och tar ansvaret. Att man sen inte har arbete eller god ekonomi är irrelevant. Det påverkar inte ansvarsfrågan.
  • Anonym (anonym)
    sportpappa skrev 2015-07-27 23:04:40 följande:
    Jag höll mig till ämnet och skrev att båda självklart har och tar ansvaret. Att man sen inte har arbete eller god ekonomi är irrelevant. Det påverkar inte ansvarsfrågan.
    Då är vi där igen , hur tar man ansvar utan pengar, möjligheter , förutsättningar kom inte med soc för det är ingen levnadsstandard och heller inget pålitligt. 
  • Anonym (anonym)
    Fjäril kär skrev 2015-07-27 23:04:12 följande:
    Jag skickar inga smileys. Sitter du med telefonen så kan frågetecken se ut som smileys.
    Du skickar smileys och jag fattar inte varför ? finns ingen anledning . 
  • Anonym (anonym)
    Fjäril kär skrev 2015-07-27 23:04:12 följande:
    Du verkar heller inte se skillnad på skämt och allvarliga saker. Då är det illa .
  • Anonym (anonym)
    Anonym (anonym) skrev 2015-07-27 23:08:35 följande:
    Då är vi där igen , hur tar man ansvar utan pengar, möjligheter , förutsättningar kom inte med soc för det är ingen levnadsstandard och heller inget pålitligt. 
    Och inga garantier som de själv säger på soc. 
  • Anonym (Lennart Jonsson)

Att stötta sina barn, vara en god förebild, hjälpa med uppfostran, lyssna på dom, trösta dom, natta dom, läsa för dom, älska dom, skydda dom .

Det är att ta ansvar. Och det är gratis.

• Fjäril kär
    Anonym (anonym) skrev 2015-07-27 23:10:28 följande:

Du verkar heller inte se skillnad på skämt och allvarliga saker. Då är det illa .

Att ta ansvar för sina barn är allvarligt.

Du är ett stort skämt.
  • nokitus
    Anonym (Lennart Jonsson) skrev 2015-07-27 23:13:23 följande:

Att stötta sina barn, vara en god förebild, hjälpa med uppfostran, lyssna på dom, trösta dom, natta dom, läsa för dom, älska dom, skydda dom .

Det är att ta ansvar. Och det är gratis.

• Anonym (Lennart Jonsson)

Man tar ansvar genom att göra det som krävs av en. Oavsett om man gillar det eller inte.

Svar på tråden Klurig fråga / diskussion