• Anonym (anonym)

Klurig fråga / diskussion

Ja helt uppåt inget så ska här diskuteras en klurig fråga och synpunkter angående ett speciellt ämna nämligen tämligen allvarliga. Jo så här  ett exempel bara . När ett par separerar vem ska ta ansvaret för om det finns barn, bostad mmmm. Ska den med möjligheter och förutsättningar eller ska den utan möjligheter och förutsättningar ? Diskutera gärna.

• Svar på tråden Klurig fråga / diskussion
  • Anonym (anonym)
    Fjäril kär skrev 2015-07-27 22:53:32 följande:
    Dags för dig att vakna upp i verkligheten. Du är den som drömmer här.
    Orkar inte prata med dig mer ok .
  • Fjäril kär
    Anonym (anonym) skrev 2015-07-27 22:52:40 följande:

Nej jag behöver tänka på mig själv, och fokusera på mig själv det borde man va vuxen nog att förstå i en sådan situation . Men ni har inte varit där så ni kan inte veta eller så har ni en annan bild av realisiteter. 

Det är då man tar vuxet ansvar och gör det som krävs. Dvs söker jobb och anstränger sig. Söker socbidrag. Vad ska du annars leva på? Dina luftslott?
  • sportpappa

Självklart är det båda som har och tar ansvar. Ansvar betyder att man ser till att saker blir ordnade. Inte att man betalar allt. 
    Det finns så klart en del fall där man inte kan ta ansvar, men då beror det på någon åkomma och/eller medicinering som förhindrar det. Då har man ofta en god man som kan hjälpa till så att man kan ta sitt ansvar.

• nokitus
    Anonym (anonym) skrev 2015-07-27 22:52:40 följande:
    Nej jag behöver tänka på mig själv, och fokusera på mig själv det borde man va vuxen nog att förstå i en sådan situation . Men ni har inte varit där så ni kan inte veta eller så har ni en annan bild av realisiteter. 
    det låter nog som om du bara tänker på dig själv. 
    kanske jag inte har en aning om realisiteter...nej...det har jag nog inte. 
  • Anonym (anonym)
    sportpappa skrev 2015-07-27 22:56:18 följande:

Självklart är det båda som har och tar ansvar. Ansvar betyder att man ser till att saker blir ordnade. Inte att man betalar allt. 
    Det finns så klart en del fall där man inte kan ta ansvar, men då beror det på någon åkomma och/eller medicinering som förhindrar det. Då har man ofta en god man som kan hjälpa till så att man kan ta sitt ansvar.

så är det inte här så håll dig till ämnet. 
  • Anonym (k)
    Anonym (anonym) skrev 2015-07-27 22:47:11 följande:

Soc är pricis så ni kan äta men inte mer knappast jag tänker göra det. 

Nä det är nog ingen som påstått att man har det fett på soc
  • Anonym (anonym)
    nokitus skrev 2015-07-27 22:56:45 följande:
    det låter nog som om du bara tänker på dig själv. 
    kanske jag inte har en aning om realisiteter...nej...det har jag nog inte. 
    Skiter i vad du tror , jag vet viss skillnad .
  • Fjäril kär
    Anonym (anonym) skrev 2015-07-27 22:53:56 följande:

Kan du lämna tråden står altså inget om det du skriver . Prata som vuxen eller helt ärligt försvinn annars anmäler jag dina inlägg. 

Du tål alltså inte att höra sanningen? Och då anmäler du? Vuxet.. Verkligen..
  • Anonym (anonym)
    Fjäril kär skrev 2015-07-27 22:58:14 följande:
    Du tål alltså inte att höra sanningen? Och då anmäler du? Vuxet.. Verkligen..
    Kan du sluta skicka smileys i dina inlägg det här är inget roligt och du har ingen anledning att sitta och ski´cka smileys  lämna tråden i stället . 
  • Anonym (Lennart Jonsson)

Fortsätt lev på dina luftslott du. Men de kommer inte att betala dina räkningar och ge dig jobb.

Svar på tråden Klurig fråga / diskussion