• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Nonym
    MeMon skrev 2015-11-14 10:50:24 följande:

Grattis! Ja, det är så himla skönt att få det bekräftat att allt ser bra ut. Nu börjar nästa halvlek :)

Tack!

Ja, berättade på jobbet med igår och alla grattade

Kändes som en evighet till nio månader när vi precis plussat den här gången (fick ma förra graviditeten) och nu är vi redan halvvägs, känns som om det är dags typ imorgon
  • Nonym
    Milleman skrev 2015-11-14 11:39:54 följande:

Vad härligt det låter med RUL.

Vi ska dit på onsdag. Vill så gärna ha med storebrorsan Milton. Hur har ni gjort med syskon? Det rekomenderas ju inte men vi var på ultraljud i tisdags och vet att allt ser bra ut och han är ju nästan 5 år och väldigt medveten och engagerad i kommande bebisen. Han har varit med på ett ultraljud och frågar hela tiden när vi ska på nästa :)

Ja, nu känner man sig mindre tjock och mer gravid

Här får barn inte följa med i på ul (om de inte är så små så de inte klarar sig utan mamma) men om de får följa med hos er så tycker jag absolut att han ska få följa med, det är ju hans bebis också!
  • squib

Hej allihopa!

Jag har inte kommit in på mitt konto och inte lagt någon energi på familjeliv just nu då det är mycket runtomkring familjen nu.

Vi var på rul i torsdags. Vi såg en trilskig, rörligliten bebis, fortfarande 1 april som bf. Så jag tror att vi kommer få en marsbebis. Men jag hänger på här.

Någon annan som känner att man är väldigt öm i underlivet? Liksom lite obehaglig tryckkänsla.

• Duvan82

Hej
    Var på Rul i torsdags...En liten pojk skall vi få :)  Nytt bf blev 2/4, tidigare 7/4...
    Jag är nyfiken, skall ni vaccinera er mot influensan? Jag tänker göra det eftersom gravida ligger i riskgruppen... men man har blivit lite nojjig gällande vaccin.. Annars skulle jag aldrig göra det.

• squib

Jag tänker inte vaccinera mig.

Duvan82 skrev 2015-11-15 20:02:56 följande:

Hej

Var på Rul i torsdags...En liten pojk skall vi få :)  Nytt bf blev 2/4, tidigare 7/4...

Jag är nyfiken, skall ni vaccinera er mot influensan? Jag tänker göra det eftersom gravida ligger i riskgruppen... men man har blivit lite nojjig gällande vaccin.. Annars skulle jag aldrig göra det.

• Milleman
    Duvan82 skrev 2015-11-15 20:02:56 följande:

Hej

Härligt med lyckat ul och med pojken :)

Nej jag vaccinerar inte mig. Var gravid över vintern sist också. Hade jag legat i riskgrupp sedan innan eller om det var nån aggressiv ovanlig influensa hade jag funderat en gång till. Men inte i år :)
  • mammatillEllie
    ellami skrev 2015-11-11 07:45:59 följande:
    Vart har du testat att lyssna? Prova rätt långt långt ner och lägg på ordentlig
  • camillis86

jag tänker vaccinera mig! :) Nu jobbar jag visserligen mkt med vaccinationer så kanske är lite partisk men jag har verkligen ingen lust att få influensan å ligga däckad! (ja jag vet mkt väl att den inte skyddar till 100% men det blir iaf förhoppningsvis mkt lindrigare om man får den). Kan tillägga att jag jobbar inom vården och träffar mkt sjuka människor, därav att jag inte vill riskera nåt!

• Milleman

Jag vet att man inte behöver känna bebis varje dag redan. Men jag har gjort det en tid nu men inget idag :( det oroar mig lite.

Svar på tråden BF april 2016