• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Milleman

Issi: vi har köpt en Teutonia Be You. Den står här och (tar mycket plats) ser fin ut :D

• Pauliina
    Milleman skrev 2015-11-11 10:09:58 följande:
    Usch lider med dig. Det hade jag sist. Det i kombination med foglossning var vidrigt. Troligtvis därför min rygg är bättre denna gång för att jag sluppit ischiasbesvär. Men du går väl till sjukgymnast och får hjälp/övningar?
    Jag tror du hade kunnat bli sjukskriven nu för det.
    Har bett om hjälp av bm men inte blivit tipsad om sjukgymnast.. :/ vet inte hur jag ska klara mig. Som tur är har jag bm besök om en vecka.
  • Nonym

Vad många som skaffat vagn redan! Vi har inte ens diskuterat vilken vagn vi ska ha...

• Issi
    Milleman skrev 2015-11-11 12:09:46 följande:
    Jättefin, fin färg också =)
  • Issi
    Nonym skrev 2015-11-11 12:41:02 följande:

Vad många som skaffat vagn redan! Vi har inte ens diskuterat vilken vagn vi ska ha...

Jag har bara skaffat en halv vagn =) Det är ju lite tidigt eg men jag ska inte köpa så mkt annat så det är det enda köpet jag behöver lägga krut på, därav besattheten tror jag =)
  • Milleman
    Nonym skrev 2015-11-11 12:41:02 följande:

Vi hade inte heller diskuterat det typ förra tisdagen och hade inte alls bråttom. Men så har jag småsneglat på denna vagn (vi hade teutonia Spirit s3 sist) och kikade in på blocket och en sålde ett paket med allt och alla tillbehör till ett vrakpris för att det tog plats hemma. Så det gick inte att låta bli. Hur fina grejor som helst.

Vi ska köra ut det till svärföräldrarnas hus sålänge :) sparar typ några vindskydd så man kan sy matchande filtar nu under väntetiden :)
  • Milleman
    Pauliina skrev 2015-11-11 12:39:56 följande:
    Har bett om hjälp av bm men inte blivit tipsad om sjukgymnast.. :/ vet inte hur jag ska klara mig. Som tur är har jag bm besök om en vecka.
    Jag skulle verkligen rekomendera det. Använder du tens? Best ever!!
    Jag har dåligt inne och har kanske frågat innan men bor du i Gbg? Kan isf rekomendera bra sjukgymnast.
  • Nonym
    Issi skrev 2015-11-11 13:36:40 följande:

Jag har bara skaffat en halv vagn =) Det är ju lite tidigt eg men jag ska inte köpa så mkt annat så det är det enda köpet jag behöver lägga krut på, därav besattheten tror jag =)

Milleman skrev 2015-11-11 13:40:45 följande:

Vi hade inte heller diskuterat det typ förra tisdagen och hade inte alls bråttom. Men så har jag småsneglat på denna vagn (vi hade teutonia Spirit s3 sist) och kikade in på blocket och en sålde ett paket med allt och alla tillbehör till ett vrakpris för att det tog plats hemma. Så det gick inte att låta bli. Hur fina grejor som helst.

Vi ska köra ut det till svärföräldrarnas hus sålänge :) sparar typ några vindskydd så man kan sy matchande filtar nu under väntetiden :)

Jag har köpt en body med tillhörande byxor som ändå inte kommer passa en nyfödd.. är fortfarande så orolig för att det inte kommer bli någon bebis, så jag har inte vågat börja titta efter saker till den lilla än.. önskar man kunde våga ta steget och komma igång med inköpen, blir lite avis på er som inte låter oron ta överhanden
  • Milleman
    Nonym skrev 2015-11-11 15:49:27 följande:
    Milleman skrev 2015-11-11 13:40:45 följande:

Jag har köpt en body med tillhörande byxor som ändå inte kommer passa en nyfödd.. är fortfarande så orolig för att det inte kommer bli någon bebis, så jag har inte vågat börja titta efter saker till den lilla än.. önskar man kunde våga ta steget och komma igång med inköpen, blir lite avis på er som inte låter oron ta överhanden
    Denna gång har jag knappt varit orolig alls. Annat var det första gången.
    I klädväg har jag bara köpt en t-shirt och en stickad overall, oemotståndliga ;) nu när jag blivit sjukskriven ska jag börja sy kläder till bebis. Hoppas vi får veta kön om en vecka :)
Svar på tråden BF april 2016