• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • becka1989

Vi har köpt en emmaljunga citycross :) lite kläder och så har vi beställt hem spjälsäng med tillbehör och skötbord mycket pengar att lägga ut om man ska handla allt samtidigt har hittills köpt grejer för 8000kr så är mer än nöjd att vi inte vänta med att handla plus att jag blev av med jobbet nu som tur är har vi ett rejält sparkonto till allt vi ska handla och en hel del till

• Bfapril2016

Vi köpte en Brio smile med tillhörande babyskydd och bas i helgen men då det fortfarande är väldigt tidigt har vi sagt att vi ska hämta vagnen tidigast 1 mars (bf 26 april). För Babyproffsen var det ok att hålla vagnen på lager så länge och man skulle få pengarna tillbaka om något händer.. annars hade vi nog aldrig vågat köpa såhär tidigt.

Någon mer som känt hugg/stickningar i magen? Började för mig ganska kraftigt idag och det känns över hela magen. Var obehagligt att cykla hem från jobbet när det kändes så vid "cykelrörelser". Blir lite orolig då det nästan gör ont :( men å andra sidan är jag känslig och har noll smärttröskeln.. hur man ska fixa förlossningen är något jag redan fasar över :(

• Josefine85

Vi har också köpt en halv vagn :) hittade en emmaljunga liggkorg, helt ny och superbillig, så då kunde vi inte låta bli! Bara älskar den. Scandinavian limeted edition.

Vi har kollat ett schassi som vi ska köpa nytt.. Nåt med svängbara framhjul och luftdäck! Vi bor på landet, så det måste vara comfort ;)

Är det nån mer som har eller har haft moderkakan i framvägg? Jag har det denna gång.. Å jag känner inte alls av bebisen än.. Är i 16+4 idag! Frustrerande då jag kände min andre son i vecka 16!

Loke -07, Alvin -09
  • snowybaby
    Josefine85 skrev 2015-11-11 18:56:20 följande:

Vi har också köpt en halv vagn :) hittade en emmaljunga liggkorg, helt ny och superbillig, så då kunde vi inte låta bli! Bara älskar den. Scandinavian limeted edition.

Vi har kollat ett schassi som vi ska köpa nytt.. Nåt med svängbara framhjul och luftdäck! Vi bor på landet, så det måste vara comfort ;)

Är det nån mer som har eller har haft moderkakan i framvägg? Jag har det denna gång.. Å jag känner inte alls av bebisen än.. Är i 16+4 idag! Frustrerande då jag kände min andre son i vecka 16!

Jag vet inte vart jag har min moderkaka då den låg föreliggande i vecka 12+2 men jag tror jag har den i framvägg då jag inte heller känner nåt, men ska på rul om en vecka =)
    Min blogg - www.natalina.se
  • Milleman

Loke -07, Alvin -09
    Jag hade i framvägg förra gången. Kände nått pyttelitet vecka 18-19 men det var nog efter v 20-21 som jag verkligen kände att det var bebisen.
    Det kändes rätt lite graviditeten igenom. Man fick hålla handen ganska hårt på. Knappt så det syntes utifrån alls.
  • Nonym
    Milleman skrev 2015-11-11 16:31:26 följande:

Denna gång har jag knappt varit orolig alls. Annat var det första gången.

I klädväg har jag bara köpt en t-shirt och en stickad overall, oemotståndliga ;) nu när jag blivit sjukskriven ska jag börja sy kläder till bebis. Hoppas vi får veta kön om en vecka :)

Ja.. då kanske det är normalt såhär första gången mannen har ju tre sen innan, så han tar allt piano, men sen är han inget vidare på att vara förutseende heller

Maken och jag är överens om att vi inte vill veta kön på UL, men skulle man se det så är det en annan femma.. Rul i övermorgon NERVÖST!
  • Pauliina

Loke -07, Alvin -09
    Jag har i framvägg. Första av de tre gånger jag varit gravid. Inte känt något alls, 17+3 idag. Har känt de andra i V 16, så visst är man lite ledsen.
  • Pauliina
    Milleman skrev 2015-11-11 13:42:26 följande:
    Jag skulle verkligen rekomendera det. Använder du tens? Best ever!!
    Jag har dåligt inne och har kanske frågat innan men bor du i Gbg? Kan isf rekomendera bra sjukgymnast.
    Bor i Västerås, så de är en bit till Gbg :)
  • Josefine85
    Pauliina skrev 2015-11-11 19:57:27 följande:

Jag har i framvägg. Första av de tre gånger jag varit gravid. Inte känt något alls, 17+3 idag. Har känt de andra i V 16, så visst är man lite ledsen.

Ja, man blir så ledsen. Och orolig! Haha

Jag bor också i Västerås btw! :)
    Loke -07, Alvin -09
Svar på tråden BF april 2016