• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Milleman
    bine87 skrev 2015-11-17 20:58:31 följande:
    Uscha det låter hemskt. Vad hände? :(
    Han var så stor så han fastnade. Och när huvudet var ute trodde kroppen det var klart så det kom inte fler krystvärkar. Fick trycka ut honom med ren vilja samtidigt som de tryckte på magen.
    Man får eg inte föda så stora barn vaginalt. Allt var bara fel. Men det gick bra till slut. Men han andades inte när han kom ut och var bara slapp.
  • Emmmmm

Sist vi köpte vagn så var det från babyhuys (Holland). Finns det någon liknande sida som säljer bugaboo donkey duo billigare? Så sjukt dyrt i Sverige..

• becka1989
    Emmmmm skrev 2015-11-17 21:07:52 följande:

Sist vi köpte vagn så var det från babyhuys (Holland). Finns det någon liknande sida som säljer bugaboo donkey duo billigare? Så sjukt dyrt i Sverige..

Har du fb fråga på Barnvagnar! Där har dom koll på alla sidor från Holland m.m. Som har bra priser
  • Pauliina
    Milleman skrev 2015-11-17 20:47:30 följande:
    Det hoppas jag vi får göra denna gång. Milton hann knappt komma ut innan tre personer (och min man) sprang iväg till ett återupplivningsrum med honom. Tog nog 20 min innan min man kom in med honom till vårt rum.
    Tog flera veckor innan jag knöt an, medan min man knöt an direkt. De första minutrarna är nog rätt viktiga.
    Önskar en bättre och lyckligare start nästa gång.
    Nej fy, de där ska ingen va med om! Hoppas verkligen du får en bättre förlossning denna gång!!
  • lillbumbin
    Milleman skrev 2015-11-17 17:38:03 följande:
    Jag blev väldigt nyfiken på vad alla era andra E-barn heter :) om du lägger ut på fl?
    Mina andra E barn heter: Ebba,Evelina,Elliot,Eddie,Enya.. Sen har min man en pojke sen innan som heter Emil. Så när vi träffades hade han Emil och jag Ebba och Evelina, å barnen ville ha Elliot som namn på lillebror sen vart vi insnöade på E =) Sen märkte vi av Eddie i vecka 24+5 han hade gömt sig i min mage i alla dessa veckor =) Sen kom Enya =) å nu väntar vi en pojke till så jag tycker E namn är så svårt speciellt till kille. Tjej hade vi flera förslag på men kille vart de tvärnit på.. Vi har ju Elton som vi funderar på men vi har inte riktigt fastnat för de=)
  • bine87
    Milleman skrev 2015-11-17 21:01:11 följande:

Han var så stor så han fastnade. Och när huvudet var ute trodde kroppen det var klart så det kom inte fler krystvärkar. Fick trycka ut honom med ren vilja samtidigt som de tryckte på magen.

Man får eg inte föda så stora barn vaginalt. Allt var bara fel. Men det gick bra till slut. Men han andades inte när han kom ut och var bara slapp.

Fy :( hoppas verkligen att det blir bättre denna gången! <3
  • Issi
    Malla1 skrev 2015-11-17 19:59:35 följande:

Någon här som oroar sig för förlossningen?

Jag ska inte säga att jag oroar mig men jag insåg häromveckan att jag ska genomgå en förlossning till, bearbetar det för närvarande. Jag hade en bra förlossning (eller hur bra det nu kan vara) men den gick fort. Hade svaga värkar hela dagen men inte alls så att jag trodde att det verkligen var på G. Sedan gick vattnet på kvällen och 3 timmar senare var hon ute så de tre timmarna var väldigt intensiva och känns inte verkliga. Hann inte få bedövning som jag tänkt osv. Men nu är jag ju lite mer beredd och kommer åka in tidigare. BM skrev i min journal att jag skulle få komma in tidigt, skönt.
  • Milleman

Nu har vi varit på RUL. Det är så makalöst häftigt tycker jag! Att de kan se små detaljer på hjärtat och så. Bebisen låg och smackade! Men blev bakåtflyttad 6 dagar så jag är bara i v 17+2 men de kunde se allt klockrent ändå!

• Issi
    Milleman skrev 2015-11-18 09:11:04 följande:

Nu har vi varit på RUL. Det är så makalöst häftigt tycker jag! Att de kan se små detaljer på hjärtat och så. Bebisen låg och smackade! Men blev bakåtflyttad 6 dagar så jag är bara i v 17+2 men de kunde se allt klockrent ändå!

Grattis =) Nu kan du njuta av att du vet att allt är bra där inne! Känner du rörelser ännu?
Svar på tråden BF april 2016