• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Milleman
    annsofie90 skrev 2016-01-24 15:46:30 följande:

Hej alla! Nu är jag i vecka 28 (27+2). Jag har känt sparkar och rörelser i många veckor nu. Det jag tycker är lite jobbigt är att det kan variera så mycket från dag till dag. Vissa dagar är det nästan konstanta rörelser för att sedan i ett par dagar vara läskigt lugnt. Som igår, då kände jag bara lite på morgonen och sen inte förrän kvällen igen (trots att jag tog det lugnt hela dagen). Idag har det varit mer igen. Hur är det för er?

Jag brukar känna mycket så fort jag lägger mig ner. Eller sitter lite ihoptryckt. Går ju knappt att sitta ordentligt längre.
    Häromdagen när jag knappt kände någonting ringde vi mvc och de ville ha dit oss omgående. Vi blev skickade till sjukhuset för att göra ctg-kurva. Plötsliga rörelseförändringar ska kollas upp.
    Dagen efter hade bebisen zumbapass precis hela dagen.
    Idag var det för lugnt fram till 12 typ. Men då jag ändå känt lite så avvaktade jag och sen kom hon igång när jag la mig på sängen.
    Jag gillar inte när det blir för stilla.
  • becka1989

Min bm sa att från vecka 28 ska man känna rörelser varje dag om man inte känt så ska man prova dricka kallt vatten eller lägga sig på vänster sida då brukar dom röra sig. Har själv haft lite panik med rörelser men hon sa att det kan vara för moderkakan sitter fram som rörelserna tar längre tid att känna varje dag oxå men känner man inget eller annorlunda ska man ju självklart ringa.

Har själv känt mycket och sen lite så olika men sen jag gick in i vecka 27 har jag känt varje dag

:)

• Paro

Hej alla! Nu är jag i vecka 28 (27+2). Jag har känt sparkar och rörelser i många veckor nu. Det jag tycker är lite jobbigt är att det kan variera så mycket från dag till dag. Vissa dagar är det nästan konstanta rörelser för att sedan i ett par dagar vara läskigt lugnt. Som igår, då kände jag bara lite på morgonen och sen inte förrän kvällen igen (trots att jag tog det lugnt hela dagen). Idag har det varit mer igen. Hur är det för er?

Hej! Är också i vecka 28(27+0) och jag känner igen mig i det du skriver. Har varit på väg att ringa BM flera gånger för det har varit alldeles för lugnt...men jag tror väldigt mycket beror på hur bebisen ligger. Har du moderkakan på framvägg? Det har jag och jag misstänker att det påverkar en hel del...
  • Milleman
    becka1989 skrev 2016-01-24 16:37:50 följande:

Min bm sa att från vecka 28 ska man känna rörelser varje dag om man inte känt så ska man prova dricka kallt vatten eller lägga sig på vänster sida då brukar dom röra sig. Har själv haft lite panik med rörelser men hon sa att det kan vara för moderkakan sitter fram som rörelserna tar längre tid att känna varje dag oxå men känner man inget eller annorlunda ska man ju självklart ringa.

Har själv känt mycket och sen lite så olika men sen jag gick in i vecka 27 har jag känt varje dag

:)

Vi fick veta att från v 25 ska man känna varje dag.
    Jag har känt varje dag sen minst v 20. Givetvis mycket tydligare nu och om man petar på en kroppsdel nu trycker hon emot :)
  • Nonym

Insåg precis att jag gick in i vecka 30 idag, känns som nedräkning på allvar nu!

• Emmmmm

Jag hade moderkaka i framvägg första graviditeten och i bakvägg denna gång. Stor skillnad på hur mycket rörelser jag känner. Med bakvägg känner jag betydligt mer. När jag hade i framvägg så kände jag dels senare och inte så mycket rörelser fastän jag hörde rörelserna när jag lyssnade efter hjärtljuden med doppler

• Issi

Jag är i vecka 30, snart 31 och jag tycker fortfarande att det varierar. Jag har som någon annan skrev moderkakan i framvägg och det tror jag gör att det känns mindre i vissa lägen beroende på hur bebisen ligger. Så kanske det är även för dig? Men visst, vissa dagar blir jag ganska stressad och bara går runt och väntar på att känna ngt. Andra dagar behöver jag inte tänka den tanken... Men jag hade likadant förra graviditeten, kände aldrig så mkt som en del beskriver, så jag är ganska lugn ändå...
  • Emma90

Nu har vi äntligen beställt den nya vagnen, blev en emmaljunga double viking 735 i svart :) känns så skönt att äntligen ha något att bocka av.

Hur ligger ni till med förberedelserna för bebisen?
    Detta är första sak förutom en body jag köpte efter ultraljudet. Börjar känna mig lite stressad då den blivande storebrodern faktiskt kom i vecka 36 och imorgon är det endast 6 veckor till samma vecka. Sambon är däremot cool lugnt och tycker vi har all tid i världen på oss :)

• Pauliina
    Emma90 skrev 2016-01-26 21:07:37 följande:

Nu har vi äntligen beställt den nya vagnen, blev en emmaljunga double viking 735 i svart :) känns så skönt att äntligen ha något att bocka av.

Detta är första sak förutom en body jag köpte efter ultraljudet. Börjar känna mig lite stressad då den blivande storebrodern faktiskt kom i vecka 36 och imorgon är det endast 6 veckor till samma vecka. Sambon är däremot cool lugnt och tycker vi har all tid i världen på oss :)

Världens bästa vagn måste jag tillägga! Sålde precis en sådan då mina barn inte gillar vagn och är så pass stora att de känns onödigt med syskonvagn. Vi har bara lite i klädväg som ska köpas.
  • Milleman
    Emma90 skrev 2016-01-26 21:07:37 följande:

Jag känner mig lugn. Vi bor 1 km från ett köpcenter och typ 5 km från ikea så det vi inte hinner köpa löser sig snabbt och lätt i efterhand. Det enda jag vill hinna köpa hem är ersättning och blöjor så löser sig resten :)

Vi har köpt vagn och lite kläder, bärsele och babyskydd. Jag har börjat klippa ut tyg och ska börja sy lite :)
    Om några veckor ska vi inom Ullared, blir nog något kul då med :)
Svar på tråden BF april 2016