BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
www.smp.se/vaxjo/kvinna-och-nyfodd-dog-pa-vaxjo-lasarett/
Känns ju lagom bra att man ska föda här
Nu har man setat på en platstol i sporthallen hela dagen då äldsta dottern har haft handbollscup, inte skönt för min foglossning kan jag söga, har även haft en del onda förvärkar idag trots absolut ingen ansträngning alls så hoppas att det inte är något på gång.
Här har man lyckats lägga sig med förvärkar, halsont, huvudvärk och feber kom som ett brev på posten när vi satt och åt middag :/ Hoppas det går över snabbt bara.
Jag som tänkte gå på barnloppis imorgon om jag hade orka.
Fick idag veta att min mans morbror vägde 6 kg vid födsel. Och min man var stor för att vara tvilling.
Vi är ju rädda att även denna bebis ska växa på sig i slutet precis dom vår son som vägde 5,3 kg vid födsel. Ska på snittsamtal i veckan. Undrar om man ska nämna morbrorns vikt. Vikten går tydligen mest i vikt från pappans sida.
Fick idag veta att min mans morbror vägde 6 kg vid födsel. Och min man var stor för att vara tvilling.
Vi är ju rädda att även denna bebis ska växa på sig i slutet precis dom vår son som vägde 5,3 kg vid födsel. Ska på snittsamtal i veckan. Undrar om man ska nämna morbrorns vikt. Vikten går tydligen mest i vikt från pappans sida.
Ja hittills har de ju pratat om igångsättning men jag blir mer och mer emot det. Jag kommer bara tänka på att barnet är stort. Och det rekommenderas ju inte att sätta igång vid stort barn då det ofta slutar i akut snitt. Och att gå igenom både igångsättning med konstgjorda intensiva värkar för att ev gå igenom akutsnitt också, det är ju inget jag vill.
Mina djur beter sig så underligt. Den ena katten (kastrerad hankatt) är sjukt efterhängsen och vill gärna ligga nära, helst på magen.
Tidigt i morse buffade det på dörren. Det var vår franska bulldogg (steriliserad tik) som så desperat ville komma in i sovrummet. Hon verkade jättenervös, men lugnade ner sig när hon fick lägga sig mellan oss i sängen!!
Djuren brukar vanligtvis ligga på mattan utanför sovrummet och vänta på att vi ska komma upp, men nu verkar de helt tossiga?!
Mina djur beter sig så underligt. Den ena katten (kastrerad hankatt) är sjukt efterhängsen och vill gärna ligga nära, helst på magen.
Tidigt i morse buffade det på dörren. Det var vår franska bulldogg (steriliserad tik) som så desperat ville komma in i sovrummet. Hon verkade jättenervös, men lugnade ner sig när hon fick lägga sig mellan oss i sängen!!
Djuren brukar vanligtvis ligga på mattan utanför sovrummet och vänta på att vi ska komma upp, men nu verkar de helt tossiga?!