BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Snittet är eget val precis som sist. Då gick jag på samtal. Denna gång får jag bara ett datum i brevlådan för vårdplanering.
Varför snitt? Var det lätt för dig att få beviljat?
Vecka 37 idag!
Trött och håglös, men får lite gjort ändå.. spjälsängen är bäddad och skötbordet uppe är på plats.. nu ska jag bara renovera hallen nere så jag har nånstans att hänga upp skötbordet där..
Snittet är eget val precis som sist. Då gick jag på samtal. Denna gång får jag bara ett datum i brevlådan för vårdplanering.
36 imorgon :) börjat få ont neråt känns tyngre så är väl fixering som är på gång.
Jobbigt att gå i trappor och gå ute i huvudtaget.
Gjort iordning bebis rummet i helgen nu ska jag bara köpa en korg/back att lägga blöjorna i.
Plockat fram lite kläder till lillen och börjat fundera lite på vad jag ska ha med. Tänkte köpa en längre kofta eller om jag ska köpa en morgonrock kan inte tänka mig att kläder kommer vara det första man tänker på ibörjan när man kommer hem från bb sen är det nog skönt att ha med sig på bb
Jag tyckte samtalen gick bra. Jag hade en hel del som motiverade ett snitt, blev aldrig ifrågasatt och har en väldigt positiv erfarenhet av första snittet och hoppas allt går lika bra denna gång. Förbered dig gärna med att skriva ner det du vill samtala om som stöd. Det blir rätt känslosamt och det kan vara svårt att hålla tråden och få allt sagt. Och ha med dig att de inte kan neka dig snitt bara du har en bra anledning. Jag hade två samtal med sjuksköterska och ett med läkare. Vissa saker skrevs inte in i journalen som var för känsliga men annars dokumenteras allt. Så denna gång behövdes inga samtal. Anledningarna har inte ändrats under dessa år liksom.
Jag ska få hem papper ang smittsamtal. Hoppas få hem papperna i veckan.
Usch är det vätska? Jag har haft stödstrumpor hela graviditeten pga lågt blodtryck och *peppar peppar* så har jag ingen vätska i fötterna än. Lite i vaderna tror jag.
Ska man använda stödstrumpor när man har lågt blodtryck? Jag vet att det är bra att använda stödstrumpor när man är gravid, men har aldrig hört att man ska använda det just när man har lågt blodtryck, och då har jag varit gravid 5 ggr och alltid varit lågtryckare
Ska man använda stödstrumpor när man har lågt blodtryck? Jag vet att det är bra att använda stödstrumpor när man är gravid, men har aldrig hört att man ska använda det just när man har lågt blodtryck, och då har jag varit gravid 5 ggr och alltid varit lågtryckare