• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Milleman

Här är min i v 35 (34+1). Har inte tittat på era bilder via datorn än. Jag känner mig plötsligt väldigt stor när jag ser fotot :O

• AsaEriksson

Här är det 18 dagar kvar och jag är såååhååå less. Har varit dålig i magen några dagar och idag molvärk. Undrar om det är nåt på G? Sist gick jag över 6 dagar...

• Mlady
    AsaEriksson skrev 2016-03-15 12:30:45 följande:

Här är det 18 dagar kvar och jag är såååhååå less. Har varit dålig i magen några dagar och idag molvärk. Undrar om det är nåt på G? Sist gick jag över 6 dagar...

Jag har också 18 dagar kvar!

Haft molvärk sen förra veckan och sammandragningar hela tiden dygnet runt. Känner mig helt slut :(

En del av slemproppen släppte i torsdags förra veckan men det verkar ju inte betyda något. Hur får man dagarna att gå?!? Börjar bli tokig :/
  • AsaEriksson
    Mlady skrev 2016-03-15 14:51:27 följande:

Jag har också 18 dagar kvar!

Haft molvärk sen förra veckan och sammandragningar hela tiden dygnet runt. Känner mig helt slut :(

En del av slemproppen släppte i torsdags förra veckan men det verkar ju inte betyda något. Hur får man dagarna att gå?!? Börjar bli tokig :/

Spännande!!! Ja jag har också haft en del sammandragningar och molvärk men inte så mkt som jag trodde att jag skulle ha.

Molvärken idag var riktigt jobbig men släppte efter ca 2 timmar. Besviken på att det inte händer nåt (less på att va gravid) men har lite ångest över förlossning och hur vi ska lösa det med storasyster så delade känslor....

Jadu inget bra tips dessvärre. Mina dagar går i ett, har ju en 1,5 åring hemma på heltid! Puh! Haha hinner inte ens fundera på vilken vecka det är!

Har du packat bb väskan?
  • Milleman

Jag har kommit in i värsta boandet. Måste göra klart allt och sortera och fixa. Vill inte ha nått sånt kvar när lillasyster är här :) men kan inte göra mycket när min man inte är hemma då min rygg protesterar så mycket.
    Men hur ska man hinna göra allt på listan :P

• Josefine85
    Milleman skrev 2016-03-16 20:55:06 följande:

Jag har kommit in i värsta boandet. Måste göra klart allt och sortera och fixa. Vill inte ha nått sånt kvar när lillasyster är här :) men kan inte göra mycket när min man inte är hemma då min rygg protesterar så mycket.

Men hur ska man hinna göra allt på listan :P

Jag har boat i flera veckor känns det som. Dagens projekt är att rensa ur min garderob och slänga ut en byrå så bebisens säng får plats i vårt sovrum!
    Loke -07, Alvin -09
  • Malla1

44 dagar kvar till bf, men jag hoppas verkligen att den lilla vill komma lite tidigare, typ V.37 (två av mina barn är födda V.37)

Har fått jordens foglossning vilket jag aldrig haft förut och det börjar bli riktigt jobbigt, jag kan ju tyvär inte ta det lugnt och undvika en massa saker vilket resulterar i att jag knappt kan röra mig alls på kvällarna, kan knappt bära min yngsta dotter men jag gör det såklart ändå om det verkligen behövs. Men jag blir gråtfärdig såfort jag vet att jag måste göra något tex när jag ska gå och hämta/lämna, när ja måste dammsuga eller hänga tvätt. Men det är bara att stå ut och räkna ner dagarna

• Millaoo

Har inte skrivit här tidigare men följt tråden sen start! Är i vecka 36 nu och tänkte bara dela med mig av mitt bästa tips mot halsbränna: vatten med bakpulver i. Det hjälper verkligen DIREKT och det känns bra att jag kan dricka en liten klunk då och då (anpassar hur mycket jag dricker efter hur ont jag har) istället för att behöva ta tabletter. Vaknar jag blir det inte ett projekt att försöka lindra - glaset står alltid på nattduksbordet så då tar jag bara en klunk och försöker somma om sen.

Det är inget hokuspokus utan funkar på samma sätt som receptfria hjälpmedel mot halsbränna, dvs att man neutraliserar magsyran med en bas. Jag blandar ner ca en halv tesked bakpulver i ett normalstort glas vatten. Det ska smaka krita när man dricker, starkare än så tycker jag blir svårt att få ner. Kan vara värt att prova för er som har testat "allt" men inte tycker att någonting funkar :)

• Milleman
    Malla1 skrev 2016-03-17 06:42:47 följande:

44 dagar kvar till bf, men jag hoppas verkligen att den lilla vill komma lite tidigare, typ V.37 (två av mina barn är födda V.37)

Har fått jordens foglossning vilket jag aldrig haft förut och det börjar bli riktigt jobbigt, jag kan ju tyvär inte ta det lugnt och undvika en massa saker vilket resulterar i att jag knappt kan röra mig alls på kvällarna, kan knappt bära min yngsta dotter men jag gör det såklart ändå om det verkligen behövs. Men jag blir gråtfärdig såfort jag vet att jag måste göra något tex när jag ska gå och hämta/lämna, när ja måste dammsuga eller hänga tvätt. Men det är bara att stå ut och räkna ner dagarna

Strongt av dig att ändå fortsätta. Men tänk dig för min foglossning försvann inte helt och när jag blev gravid igen 4 år senare hade jag ibland fortfarande problem. Sabba inte ryggen nu för alltid. Du måste prioritera det viktigaste och det är ju såklart barnens skola osv. Men städning och sånt får du nog överlåta till någon. Och bär inte tungt!
    Jag har varit så noga denna graviditet och lydigt alla regler så jag hoppas slippa flera års ont efteråt.
  • Malla1

Jag försöker att inte bära min lilla så mycket men hon är ju bara 1 år så blir en hel del jag måste bära henne ändå, städa försöker jag få mina större barn att hjälpa till men det är inte alltid det lättaste och min man hinner inte så mycket på veckorna eftersom han jobbar 10 timmarsdagar 2 timmar hemifrån så han är inte hemma nästan nånting på vardagar, åker halv 6 och är hemma 20-20,30. Och han hjälper ju till fre-sön när han är hemma men om jag låter bli hemmet dom övriga 4 dagarna så är mitt hem förfallet tyvär. Men jag kämpar på så gott jag kan

Svar på tråden BF april 2016