• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Milleman
    mintuu skrev 2016-03-22 11:20:55 följande:

Är i v,34 har inatt vaknat flera gånger o av magvärk, kan inte ligga på höger sida eller på rygg, vänster sida går någorlunda bra, de liksom svider o hugger i magen, har även stickningar i underlivet, (testade mig

För urinväginfektion i veckan) är de normalt?:) tack för svar!:)

Men du känner bebisrörelser som vanligt?
  • mintuu
    Milleman skrev 2016-03-22 11:40:16 följande:

Men du känner bebisrörelser som vanligt?

Ja de gör ja :)
  • Milleman
    mintuu skrev 2016-03-22 12:06:30 följande:
    Ja de gör ja :)
    Bra. För att ha ont och därtill inte känna bebisen brukar göra mig orolig. Vet inte alls vad du kan ha drabbats av. Var i magen gör det ont?
  • mintuu
    Milleman skrev 2016-03-22 12:08:59 följande:

Bra. För att ha ont och därtill inte känna bebisen brukar göra mig orolig. Vet inte alls vad du kan ha drabbats av. Var i magen gör det ont?

• mintuu

[quote=76464689][quote-nick]mintuu skrev 2016-03-22 12:25:23 följande:[/quote-nick][/quote]

Inte jag heller kan ju vara nå helt annat än me graviditeten men man blir ju så nojjig, mest på högersidan magen liksom så svårt o förklara :s

• Topcom
    mintuu skrev 2016-03-22 11:20:55 följande:

Är i v,34 har inatt vaknat flera gånger o av magvärk, kan inte ligga på höger sida eller på rygg, vänster sida går någorlunda bra, de liksom svider o hugger i magen, har även stickningar i underlivet, (testade mig

För urinväginfektion i veckan) är de normalt?:) tack för svar!:)

Det kan inte vara ligamentsmärtor då? Under förra graviditeten gjorde det bara ont vid hastiga rörelser, men nu kan det göra rejält ont när jag bara ligger still:/
  • becka1989

Inatt har man sovit riktigt dåligt somnade 22 vaknade 12 av förvärkar somnade om efter något halv timme vaknade 2 av att grannen över oss (alkisar) försöker låsa upp våran dörr plus förvärkar , somnar om efter mycket om och men vaknar halv 5 av sambons klocka, somnade om vid halv 7 och 10 ringde min mamma och väckte mig ;)

Har sen dess haft molande mensvärk från och till :/

• Malla1

Här blir min foglossning bara värre för varje dag som går, just nu känner jag mig som den mest gnälliga och Lata människan på jorden men jag försöker så gott jag kan, innan var det ju på höger sida det var värst men nu börjar det gå mot vänster sida oxå, idag hade jag svårt att gå mina rundor, då det blir typ som att höften låser sig och då funkar inte benet i några sekunder. Vet inte hur jag ska klara detta över en månad till om bebis väljer att stanna tiden ut...

• Milleman

Och jag känner nästintill inga fosterrörelser :( nån liten pyttebuff men det känns inte bra. Åka buss till sjukhuset med halvsjuk son eller vänta till mannen kommer hem 18.30. Det är frågan.
    Hade jag inte känt någonting alls hade jag åkt oavsett. Men för mig känns det bättre att kunna åka in med bil och med mannen.

• Milleman
    Malla1 skrev 2016-03-22 14:41:36 följande:

Här blir min foglossning bara värre för varje dag som går, just nu känner jag mig som den mest gnälliga och Lata människan på jorden men jag försöker så gott jag kan, innan var det ju på höger sida det var värst men nu börjar det gå mot vänster sida oxå, idag hade jag svårt att gå mina rundor, då det blir typ som att höften låser sig och då funkar inte benet i några sekunder. Vet inte hur jag ska klara detta över en månad till om bebis väljer att stanna tiden ut...

Har du "bara" foglossning eller ischias också?
Svar på tråden BF april 2016