BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Har läst att det hänt flera. Att de känner på sig när förlossning är på G :)
Jo det är ju mer eller mindre så jag känner. Men som läkaren sa: "din son kom ju ut". Så de tycker ju inte att det finns kroppsliga hinder :( har ont i magen över detta.
Mina djur beter sig så underligt. Den ena katten (kastrerad hankatt) är sjukt efterhängsen och vill gärna ligga nära, helst på magen.
Tidigt i morse buffade det på dörren. Det var vår franska bulldogg (steriliserad tik) som så desperat ville komma in i sovrummet. Hon verkade jättenervös, men lugnade ner sig när hon fick lägga sig mellan oss i sängen!!
Djuren brukar vanligtvis ligga på mattan utanför sovrummet och vänta på att vi ska komma upp, men nu verkar de helt tossiga?!
Så har vi också tänkt, att det nog gick bra tack vare låååång förlossning sist som jag inte sprack. Går det fortare nästa gång så är jag också rädd att kroppen inte alls hänger med.
Jag var ju fullt öppen i 10 timmar sist, det får man inte ens vara. Att inte den förlossningen slutade i akut snitt är vi många som frågar oss nu :(
Tyvärr visste de nog om att de inte gjorde helt rätt så de har uteslutet mycket i journalen, tex att han fastnade. Så det argumentet tycker dem inte väger tungt för att det bara kommer från oss. Jag minns inte mycket från förlossningen, men paniken i slutet minns jag väldigt väl. Och min man var ju där hela tiden och vet och kommer ihåg allt.
Jag är så dålig på att stå på mig också.
Jag är bara rädd att vi är för sent ute. Vecka 36 imorgon. Samtal sent i veckan, sen får man inte svar förrän typ 1,5-2 veckor senare i Gbg vad jag förstår.
Min häst nosade och gosade med min mage igår, vart första gången han uppmärksammade den
Vad jag förstått efter att ha läst är det i Gbg helt annorlunda att få beviljat snitt än i hela övriga Sverige.
Först går man till sin vanliga läkare som skickar remiss (det är gjort). Sen kommer man till samtal på förlossningen för bedömning (ska på torsdag). Efter det ska de ha snittkonferens (en gång i veckan) och prata igenom alla önskade snitt och bestämma vilka som får. Sen får man beslut hem.
Och iom att påsken kommer så hamnar vi nog tidigast på "snittkonferens" torsdagen efter, och sen vänta till ytterligare veckan efter på att gå hem beslut i brevlådan.
Förstå att det gör ont i magen :(
Hihi. Vad mysigt <3 kan ju hoppas att det har någon slags betydelse :)
Ja, absolut, hade inte tackat nej till att det satt igång typ ikväll