BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Är så arg så jag nästan börjar gråta. Även om det låter löjligt så här 5 år senare.
Men jag har ju skrivit om min förra förlossning som tog skitlång tid och de gav mig 3 gånger så hög dos av värkstimulerande än vad de fick (och därför inte skrivit detta i journalen, bara sagt det muntligt och min man såg nr de höjde). Milton föddes sedan och var tillsynes livlös utan andning. De sprang iväg med honom till återupplivningsrum.
Nu sitter vi och går igenom journalen inför KS-möte på torsdag och vi sökte på det värkstimulerande medel jag fick. I för hög dos kan det ge syrebrist till bebis och leda till att bebisen dör.
Jag var fullt öppen i 10 tim med en 5,5-kilos bebis som fastnade och inte kom ut och ändå utsatte de oss för sådan fara. Varför blev det inte akut snitt för? Känner mig så ledsen. Såna här stunder får mig att ångra att jag vågade bli gravid igen :'(
Är så arg så jag nästan börjar gråta. Även om det låter löjligt så här 5 år senare.
Men jag har ju skrivit om min förra förlossning som tog skitlång tid och de gav mig 3 gånger så hög dos av värkstimulerande än vad de fick (och därför inte skrivit detta i journalen, bara sagt det muntligt och min man såg nr de höjde). Milton föddes sedan och var tillsynes livlös utan andning. De sprang iväg med honom till återupplivningsrum.
Nu sitter vi och går igenom journalen inför KS-möte på torsdag och vi sökte på det värkstimulerande medel jag fick. I för hög dos kan det ge syrebrist till bebis och leda till att bebisen dör.
Jag var fullt öppen i 10 tim med en 5,5-kilos bebis som fastnade och inte kom ut och ändå utsatte de oss för sådan fara. Varför blev det inte akut snitt för? Känner mig så ledsen. Såna här stunder får mig att ångra att jag vågade bli gravid igen :'(
Du har en väl grundad anledning till snitt och de får därmed inte neka dig ett planerat snitt. Inte deras beslut då utan ditt.
Du har en väl grundad anledning till snitt och de får därmed inte neka dig ett planerat snitt. Inte deras beslut då utan ditt.
Oj grattis!! Har ni fått komma hem?
Fast de kör ju med argumentet "det gick bra sist" vilket vi inte tycker håller. Alla förlossningar är ju olika. Och vi vet att den förra inte gick bra men det är utelämnat sååå mycket i journalen. Så tittar man i journalen ser det bra ut.
I Gbg är det krångligt och svårt att få ja :( jag är så stressad inför mötet.
Jag förstår det. Stå på dig. Mycket med vaginala förlossningar mörkas och jag förstår att det är dyrt med snitt. Men gäller det mitt barn så skiter jag i att det kostar mer. Det ska inte spela någon roll var i landet man bor.
Fast de kör ju med argumentet "det gick bra sist" vilket vi inte tycker håller. Alla förlossningar är ju olika. Och vi vet att den förra inte gick bra men det är utelämnat sååå mycket i journalen. Så tittar man i journalen ser det bra ut.
Skriv upp stödord och fundera innan vad du vill ta upp för att ge din sida av vad som inte gick bra. Prata kring hur den förlossningen har påverkat dig och om oron inför denna. Mardrömmar, ångest, påverkar din vardag osv. Och hur din rädsla kommer att påverka hur förlossningsarbetet skulle framskrida under nästa tillfälle. Är man förlamande rädd så kommer det ju inte att vara till fördel för förlossningen. Och ett akut snitt då kostar bara mer om det är det som de tänker på. Och ta upp vad som skulle göra dig trygg med ett planerat snitt. Läs på om konsekvenser av snitt, var förberedd med argument.
Svarar er alla ovan utan att citera. Tack för visad förståelse! Det ger mig lite mer styrka inför mötet!
Vi har skrivit ner våra argument och kommer ha med på mötet. Min man ska med!
De vill ju att jag blir igångsatt istället men detta är något jag numer kännercstarkt emot då det dels inte rekomenderas på stora barn samt att igångsättningar med stora barn oftast slutar i akut snitt. Då är kostnaden högre då det först varit en vanlig förlossning och sen ett snitt.
Min läkare jag gått hos hela graviditeten är ju orolig för för stort barn men det är jag som varit lugn. Nu ångrar jag ju att vi inte pratade mer om det innan.
Är i v,34 har inatt vaknat flera gånger o av magvärk, kan inte ligga på höger sida eller på rygg, vänster sida går någorlunda bra, de liksom svider o hugger i magen, har även stickningar i underlivet, (testade mig
För urinväginfektion i veckan) är de normalt?:) tack för svar!:)