BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Nu har vi varit på mötet. Det gick bra :) bra läkare. Vi gjorde tillväxtultraljud och hon ligger nu på +18%. I v 32 var det +16% och i v 26 var det +-0%. Hon väger nu ca 3150 g och snittet är 2650 g.
Härligt! Lycka till! För mig var snittet enbart en positiv upplevelse hoppas det blir bra för er med
Nu har vi varit på mötet. Det gick bra :) bra läkare. Vi gjorde tillväxtultraljud och hon ligger nu på +18%. I v 32 var det +16% och i v 26 var det +-0%. Hon väger nu ca 3150 g och snittet är 2650 g.
Härligt! Lycka till! För mig var snittet enbart en positiv upplevelse hoppas det blir bra för er med
Jag gick hem och somnade stenhårt efter mötet. Har nog tagit på krafterna att förbereda mig inför det och när det väl var över lossnade allt.
Jag är mest rädd för att känns klaustrofobi när man får skynket framför en. För övrigt är jag absolut inte mer rädd än för vaginal förlossning.
Var hos BM idag, hon sa att bebisen nu är helt redo för att komma och kan komma vilken dag som helst, hon trodde absolut inte att jag kommer gå över tiden, så det känns gött
Var hos BM idag, hon sa att bebisen nu är helt redo för att komma och kan komma vilken dag som helst, hon trodde absolut inte att jag kommer gå över tiden, så det känns gött
Åh dem får inte säga så tycker jag. Så sa min barnmorska till mig i v 37-38 förra gången. Milton kom på bf+15. Snacka om att gå på övertid när hon trodde han skulle komma tidigt.
Var till bm idag
Allt såg bra ut hade dock lite protein och blod i urin.
Fick mäta mitt blodtryck 3gånger första med maskin vart 145/93 andra gjorde hon manuellt hade då 133/83 och tredje gjorde hon med annan maskin blev då 120/73
Lite förvirrande :/ kollade hur dom andra har sätt ut och jag har tydligen ökat för varje gång så uvi skickades på odling för koll och jag skulle ringa förlossningen ifall jag får ihållande huvudvärk sen ska jag tillbaka 4.
Lillskiten hade fixerat sig nu och det märks, förvärkar som kommer både dag som natt oavsett om jag gör något eller inte så bm kolla tappen och den har börjat utplåna sig(eller vad det heter) haha så hon trodde inte att jag skulle gå längre än till bf som max. Går in i 38 på måndag :)
Who nu längtar man ännu mer efter lillen när man fick se den på UL :)
Idag har varit en jobbig dag, har ont överallt och bebis har verkligen levt rövare.
Tog en promenad (som var hemsk) hem till min pappa och fikade lite, sen när vi skulle hem fick jag knappt på mig skorna för mina fötter hade svullnat så mycket, fick pressa på mig dom och det var inte skönt att gå hem, kändes som fötterna skulle sprängas. Blir soffläge resten av kvällen....
Jag ligger på soffan och är sååå yr. Måste göra mat till mitt barn. Fy vad hemsk jag känner mig.