• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Emmmmm

Svårt att förstå att det bara är tre veckor kvar. Denna graviditet har gått så fort. Tänker lite på att vi kanske inte vill ha fler än dessa två barn. Då är det ju sista veckorna någonsin som jag är gravid :S även om det mesta gör ont så försöker jag fokusera på hur häftigt det är med den lille som sparkar och det är kanske sista gången. Svårt, när vet man att man är klar liksom? Hade varit skönt att börja sälja av saker ffa dotterns kläder men kanske jag ändrar mig om vi vill ha en nr tre i framtiden?

• Josefine85

VARNING FÖR GNÄLL! BLÄDDRA FÖRBI OM DU VILL SLIPPA LÄSA!

Jag börjar bli SÅ LESS! Sådär riktigt SKJUTMIGIHUVUDET-LESS!

Man får inte sova på nätterna, för det ska kissas 4-5 ggr. Inatt strax innan 02 vaknade jag utav magknip och var alltså tvungen att gå upp och nattbajsa! magknipet gav mig till en början en strimma utav hopp... YES, det kanske närmar sig nu...

Men i morse trillade jag ner i avgrunden igen!

Jag VILL inge mer nu! Det är enmiljontriljon dagar kvar! :,(

Nu tänker jag åka och tröstshoppa!! Aah.. Det tänker jag...

Glad påsk till Er alla, hälsningar från ett ständigt påskägg!

Loke -07, Alvin -09
  • Milleman
    Josefine85 skrev 2016-03-24 09:17:50 följande:

VARNING FÖR GNÄLL! BLÄDDRA FÖRBI OM DU VILL SLIPPA LÄSA!

Jag börjar bli SÅ LESS! Sådär riktigt SKJUTMIGIHUVUDET-LESS!

Man får inte sova på nätterna, för det ska kissas 4-5 ggr. Inatt strax innan 02 vaknade jag utav magknip och var alltså tvungen att gå upp och nattbajsa! magknipet gav mig till en början en strimma utav hopp... YES, det kanske närmar sig nu...

Men i morse trillade jag ner i avgrunden igen!

Jag VILL inge mer nu! Det är enmiljontriljon dagar kvar! :,(

Nu tänker jag åka och tröstshoppa!! Aah.. Det tänker jag...

Glad påsk till Er alla, hälsningar från ett ständigt påskägg!

Loke -07, Alvin -09
    Usch och fy att känna så!! Du får sova i badkaret så du kan kissa i sömnen ;)
    Vad blev det för tröstshopping?
  • Milleman
    Emmmmm skrev 2016-03-23 20:36:25 följande:

Svårt att förstå att det bara är tre veckor kvar. Denna graviditet har gått så fort. Tänker lite på att vi kanske inte vill ha fler än dessa två barn. Då är det ju sista veckorna någonsin som jag är gravid :S även om det mesta gör ont så försöker jag fokusera på hur häftigt det är med den lille som sparkar och det är kanske sista gången. Svårt, när vet man att man är klar liksom? Hade varit skönt att börja sälja av saker ffa dotterns kläder men kanske jag ändrar mig om vi vill ha en nr tre i framtiden?

Jag vet inte om jag är klar men min man vet till 100% så problemet löst för min del ;)
    Vi har inga bra förvaringsutrymme så vi sålde av typ allt efter sonen.

En del av mig tycker det är mysigt denna gången att vara gravid. Men jag är nog mest glad att det är sista gången med migrän, foglossning och yrsel och oro. Bebissugen kommer jag nog vara igen men aldrig gravidsugen.
  • Milleman

Nu har vi varit på mötet. Det gick bra :) bra läkare. Vi gjorde tillväxtultraljud och hon ligger nu på +18%. I v 32 var det +16% och i v 26 var det +-0%. Hon väger nu ca 3150 g och snittet är 2650 g.

• Josefine85
    Milleman skrev 2016-03-24 12:02:55 följande:

Usch och fy att känna så!! Du får sova i badkaret så du kan kissa i sömnen ;)

Vad blev det för tröstshopping?

Milleman skrev 2016-03-24 12:07:23 följande:

Nu har vi varit på mötet. Det gick bra :) bra läkare. Vi gjorde tillväxtultraljud och hon ligger nu på +18%. I v 32 var det +16% och i v 26 var det +-0%. Hon väger nu ca 3150 g och snittet är 2650 g.

Det blev lite bebiskläder från newbie, ett par badshorts till storsonen och en cool body från lindex till mannens systerson. Nu känner jag mig lite gladare i själen :)

Men detdär TUL verkade väl jättebra? Kan de inte sätta igång dig typ om 1-2 veckor då? Då är det ju grönt. Lagom bebis, helt färdig dessutom :)
    Loke -07, Alvin -09
  • Milleman
    Josefine85 skrev 2016-03-24 14:17:42 följande:
    Milleman skrev 2016-03-24 12:07:23 följande:

Det blev lite bebiskläder från newbie, ett par badshorts till storsonen och en cool body från lindex till mannens systerson. Nu känner jag mig lite gladare i själen :)

Men detdär TUL verkade väl jättebra? Kan de inte sätta igång dig typ om 1-2 veckor då? Då är det ju grönt. Lagom bebis, helt färdig dessutom :)
    Loke -07, Alvin -09
    Men du skulle väl tröstshoppa något till DIG SJÄLV!! ;) du är som jag. Shoppar kläder till bebis eller barn haha...

Nej det var inte superbra att det går upp i % hela tiden. Snart är vi vid gränsen på 21% så det blev lite andra beslut tagna :)
    Med tanke på att sonen mest troligt var samma storlek i denna veckan och slutade på +33% så finns inget hopp om normalstor bebis haha...
  • Josefine85
    Milleman skrev 2016-03-24 14:23:16 följande:

Men du skulle väl tröstshoppa något till DIG SJÄLV!! ;) du är som jag. Shoppar kläder till bebis eller barn haha...

Nej det var inte superbra att det går upp i % hela tiden. Snart är vi vid gränsen på 21% så det blev lite andra beslut tagna :)

Med tanke på att sonen mest troligt var samma storlek i denna veckan och slutade på +33% så finns inget hopp om normalstor bebis haha...

Alltså.. Jag läste ditt inlägg om tul baklänges typ.. Nu när jag läste det rätt, så förstår jag! Det blir snitt alltså?

Jag själv är livrädd för snitt. Min första fl gick supersnabbt och jag sprack från Ystad till Haparanda! Jag är nog mest rädd för snitt för att jag tycker det är en sån jäkla häftig känsla att få upp bebisen på bröstet efter att ha vridit sig i smärtor, vill verkligen inte gå miste om den betydelsefulla känslan!

Men det förutsätter ju att bebisen mår bra såklart... Och det gjorde ju lnte din första, så jag förstår att du är orolig!
    Loke -07, Alvin -09
  • Milleman
    Josefine85 skrev 2016-03-24 14:51:02 följande:
    Alltså.. Jag läste ditt inlägg om tul baklänges typ.. Nu när jag läste det rätt, så förstår jag! Det blir snitt alltså?

Jag själv är livrädd för snitt. Min första fl gick supersnabbt och jag sprack från Ystad till Haparanda! Jag är nog mest rädd för snitt för att jag tycker det är en sån jäkla häftig känsla att få upp bebisen på bröstet efter att ha vridit sig i smärtor, vill verkligen inte gå miste om den betydelsefulla känslan!

Men det förutsätter ju att bebisen mår bra såklart... Och det gjorde ju lnte din första, så jag förstår att du är orolig!
    Loke -07, Alvin -09
    Ja det blir det!
    I vårt fall kommer det nog bli tvärtom. Milton sprang de iväg med och var borta ett tag och det dröjde länge innan jag fick hålla honom. Om allt med snittet går som planerat kommer de lägga barnet hos mig mer eller mindre direkt :)
    Det är ju en del i min rädsla och underlag för snitt att jag inte får träffa bebisen direkt. Så för vår del kommer det nog bara bli bättre! :)
  • annsofie90

Den här veckan har jag varit på MVC 3 gånger. Hade ett vanligt besök i måndags. Då hade jag lite högt blodtryck, 150/95. Jag fick lämna urinprov direkt och det visade 1+ på äggvita. Fick komma tillbaka igår och lämna morgonurinprov och nytt blodtryck. Samma blodtryck men ingen äggvita i urinen, skönt! Fick träffa en läkare idag, då var blodtrycket bättre igen, 140/85. Fick även göra TUL och bebisen vägde cirka 2900 g, dvs ca 5% över medel och allt såg bra ut. Måste ändå lämna blodtryck och urinprov några gånger i veckan framöver, men skönt att dom vill ha koll!

Jag jobbade min sista dag idag så nu ska det bli skönt med ledigt! Vecka 36+6 idag och jag mår faktiskt jättebra, bara trött och lite sammandragningar ibland.

Svar på tråden BF april 2016