BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Svårt att förstå att det bara är tre veckor kvar. Denna graviditet har gått så fort. Tänker lite på att vi kanske inte vill ha fler än dessa två barn. Då är det ju sista veckorna någonsin som jag är gravid :S även om det mesta gör ont så försöker jag fokusera på hur häftigt det är med den lille som sparkar och det är kanske sista gången. Svårt, när vet man att man är klar liksom? Hade varit skönt att börja sälja av saker ffa dotterns kläder men kanske jag ändrar mig om vi vill ha en nr tre i framtiden?
VARNING FÖR GNÄLL! BLÄDDRA FÖRBI OM DU VILL SLIPPA LÄSA!
Jag börjar bli SÅ LESS! Sådär riktigt SKJUTMIGIHUVUDET-LESS!
Man får inte sova på nätterna, för det ska kissas 4-5 ggr. Inatt strax innan 02 vaknade jag utav magknip och var alltså tvungen att gå upp och nattbajsa! magknipet gav mig till en början en strimma utav hopp... YES, det kanske närmar sig nu...
Men i morse trillade jag ner i avgrunden igen!
Jag VILL inge mer nu! Det är enmiljontriljon dagar kvar! :,(
Nu tänker jag åka och tröstshoppa!! Aah.. Det tänker jag...
Glad påsk till Er alla, hälsningar från ett ständigt påskägg!
VARNING FÖR GNÄLL! BLÄDDRA FÖRBI OM DU VILL SLIPPA LÄSA!
Jag börjar bli SÅ LESS! Sådär riktigt SKJUTMIGIHUVUDET-LESS!
Man får inte sova på nätterna, för det ska kissas 4-5 ggr. Inatt strax innan 02 vaknade jag utav magknip och var alltså tvungen att gå upp och nattbajsa! magknipet gav mig till en början en strimma utav hopp... YES, det kanske närmar sig nu...
Men i morse trillade jag ner i avgrunden igen!
Jag VILL inge mer nu! Det är enmiljontriljon dagar kvar! :,(
Nu tänker jag åka och tröstshoppa!! Aah.. Det tänker jag...
Glad påsk till Er alla, hälsningar från ett ständigt påskägg!
Svårt att förstå att det bara är tre veckor kvar. Denna graviditet har gått så fort. Tänker lite på att vi kanske inte vill ha fler än dessa två barn. Då är det ju sista veckorna någonsin som jag är gravid :S även om det mesta gör ont så försöker jag fokusera på hur häftigt det är med den lille som sparkar och det är kanske sista gången. Svårt, när vet man att man är klar liksom? Hade varit skönt att börja sälja av saker ffa dotterns kläder men kanske jag ändrar mig om vi vill ha en nr tre i framtiden?
Nu har vi varit på mötet. Det gick bra :) bra läkare. Vi gjorde tillväxtultraljud och hon ligger nu på +18%. I v 32 var det +16% och i v 26 var det +-0%. Hon väger nu ca 3150 g och snittet är 2650 g.
Usch och fy att känna så!! Du får sova i badkaret så du kan kissa i sömnen ;)
Vad blev det för tröstshopping?
Nu har vi varit på mötet. Det gick bra :) bra läkare. Vi gjorde tillväxtultraljud och hon ligger nu på +18%. I v 32 var det +16% och i v 26 var det +-0%. Hon väger nu ca 3150 g och snittet är 2650 g.
Men du skulle väl tröstshoppa något till DIG SJÄLV!! ;) du är som jag. Shoppar kläder till bebis eller barn haha...
Nej det var inte superbra att det går upp i % hela tiden. Snart är vi vid gränsen på 21% så det blev lite andra beslut tagna :)
Med tanke på att sonen mest troligt var samma storlek i denna veckan och slutade på +33% så finns inget hopp om normalstor bebis haha...
Den här veckan har jag varit på MVC 3 gånger. Hade ett vanligt besök i måndags. Då hade jag lite högt blodtryck, 150/95. Jag fick lämna urinprov direkt och det visade 1+ på äggvita. Fick komma tillbaka igår och lämna morgonurinprov och nytt blodtryck. Samma blodtryck men ingen äggvita i urinen, skönt! Fick träffa en läkare idag, då var blodtrycket bättre igen, 140/85. Fick även göra TUL och bebisen vägde cirka 2900 g, dvs ca 5% över medel och allt såg bra ut. Måste ändå lämna blodtryck och urinprov några gånger i veckan framöver, men skönt att dom vill ha koll!
Jag jobbade min sista dag idag så nu ska det bli skönt med ledigt! Vecka 36+6 idag och jag mår faktiskt jättebra, bara trött och lite sammandragningar ibland.