BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Flerattälska, andra barnet, bf 21/4
Emmmmm andra barnet. BF 20/4. Bebis kommer 12/4 dock.
På SÖS. Startar det av sig självt så avstannar dem det om jag vill och så blir det snitt tidigare helt enkelt. Vart orolig att vattnet gick i morse, men tror mest att det rann ut lite sen jag o maken hade samlag igår kväll. (Ursäkta informationen) ..
Får man fråga var du bor och vilket sjukhus du gör snitt?
Är du orolig för att det kan starta av sig själv innan?
Milleman, andra barnet, bf 24/4
Topcom, tredje barnet, bf 7/4
Malla1, femte barnet, bf 30/4
kvinna16780, BF 16 april, andra barnet.
Josefine85, tredje barnet, Bf 24/4
Nonym, första barnet, bf 9/4
Milleman, andra barnet, bf 24/4
Topcom, tredje barnet, bf 7/4
Malla1, femte barnet, bf 30/4
kvinna16780, BF 16 april, andra barnet.
Josefine85, tredje barnet, Bf 24/4
Nonym, första barnet, bf 9/4
Paro, andra barnet, bf 23/4
Emma90, andra barnet, bf 12/4
AsaEriksson, 2:a barnet, bf 2/4
Två prinsar, 5:e barnet BF 17/4
Flerattälska, andra barnet, bf 21/4
Mysmilla, första barnet, bf 10/4
Becka1989, första barnet, bf 18/4
Citera och ta bort quote innan ni postar så blir listan påfylld
Ni som har syskon till bebis redan. Hur har ni tänkt med förskola? Jag tänkte eg ha hemma Milton ett år men hans pedagoger tyckte att han skulle vara kvar :P han ska få gå i 5-årsklubb och så och det tror jag iofs att han kommer gilla :) märker nu när vi är hemma själva hela påsken att han är trött på mig. Här får syskon gå 15 h/v (mån-ons). Vi kommer nyttja iaf 10 av dem varje vecka tänker vi. Min man är ledig varannan mån-tis så då kanske vi vill ha Milton hemma och göra nån utflykt en av dagarna.
Men efter födsel (om allt går bra och bebis är frisk) då får han vara hemma så länge han vill. Jag vill inte lämna honom mot hans vilja för lillasyster får inte komma och "förstöra". Antar att han kommer vilja tillbaka till förskolan efter 1 vecka.
Jobbar själv på förskola och har sett flera olika "lösningar" på hur man gör med syskon. Ibland tycker man inte att föräldrarna tänker på syskonets bästa.
Mina barn skulle inte alls tycka om att vara hemma med mig hela dagarna, så dom går 15 Tim (tis-Tors) och jag kommer inte ha dom hemma någonting när bebis kommer, äldsta går ju i skolan så skulle ju vara taskigt att ha dom andra hemma för att få vara med bebisen men inte hon, och dom har ju alla sina kompisar på förskolan så dom skulle ändå inte ha någon att leka med om jag skulle ha dom hemma. Dom klättrar på väggarna efter en helg hemma.
Och min yngsta, 17 månader, har inte gått så länge på förskolan så det skulle nog bli fel att hålla Henne hemma när hon precis blivit trygg på förskolan. Vi var ju tyvär tvungna att skola in henne direkt vid 1 år, annars hade hon inte fått plats på samma förskola som sina syskon och det hade inte gått.
Vi får ha 30 h på förskola men har valt 15 h tis-tors. Dottern har kul på dagis och skulle nog inte trivas att bara vara hemma. Så får vi utvärdera om hon behöver fler timmar där samtidigt som jag gärna vill ha henne hemma och få tid att umgås. Så vi får se vad som blir bäst för henne
Storebror blir 19 månader snart och har gått på förskolan i snart 2 månader, så vi kommer fortsätta att ha han där. Dom två första månaderna har vi rätt till 30 H/vecka och sedan har man rätt till 15h/ vecka och det kommer vi antagligen utnyttja fult ut då han är väldigt sprallig av sig och behöver leka av sig på det sättet han kan där. Sen kommer han va hemma i två månader i sommar innan han börjar på sitt riktiga dagis då det han går på nu är ett tillfälligt då alla förskolor i malmö är proppfulla.