• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Milleman
    Malla1 skrev 2016-03-29 18:15:03 följande:

Nu har jag fått vätska i fingerlederna, gör ont så fort jag rör på fingrarna, imorse kunde jag knappt böja dom alls, känns som att allt går emot mig just nu, har inte haft några problem vid mina tidigare graviditeter men känns som den hör gången får jag allt... Kan den inte bara komma ut nu så jag slipper det här!!!

Jag hade svullna händer i morse och förmiddags men det har successivt gett med sig under dagen.

Är det naturens sätt att säga att din kropp inte vill vara gravid fler gånger?
  • Malla1

Mina händer är inte märkvärdigt svullna, jag har bara fruktansvärt ont i lederna, ja det måste nog vara så, tur att jag ska sterilisera mig efter denna gång så det inte blir fler "oönskade" graviditeter. Ska till bm på torsdag så ska försöka ta en ordentlig diskussion med henne då om allting, om igångsättning och så.

• Frida9876

Vi kommer att ha storebror (4 år) på förskola mån-tor, 6 timmar per dag. Dock kommer vi ta lite extra lediga dagar när vi känner för det. När sonen var bebis vaknade han/jag 10 gånger per natt under låååång period och jag var därför väldigt trött på dagarna. Blir det samma denna gång med mycket nattvak, så tänker jag att det är svårt att vara vaken en hel dag och underhålla en 4-åring. 

• Milleman

Nu är det mesta på vår att-göra-lista inför bebis färdig. Köpte skötbord igår. Nu ska jag bara sy lite mer, det som hinns med :)
    Nu när vi fått fast datum för snitt ökar oron att det ska starta av sig själv. Hoppas hon håller sig inne :O

• Milleman
    Frida9876 skrev 2016-03-30 05:58:43 följande:

Vi kommer att ha storebror (4 år) på förskola mån-tor, 6 timmar per dag. Dock kommer vi ta lite extra lediga dagar när vi känner för det. När sonen var bebis vaknade han/jag 10 gånger per natt under låååång period och jag var därför väldigt trött på dagarna. Blir det samma denna gång med mycket nattvak, så tänker jag att det är svårt att vara vaken en hel dag och underhålla en 4-åring. 

Vi hade en lyxbebis sist så jag har nog bara tänkt att det blir samma denna gång haha :P det får jag nog sota för.
    Vi gynnas inte så mycket av förskolan (mer än att kompisar är roligt) då min man är ledig varannan mån-tis och varannan ons-tors. Däremot jobbar han varannan fre-sön (12-timmars pass) och då är det ingen förskola ändå.
    Låter och känns hemskt men min son (som ska fylla 5 i maj) har fått bli van att jag inte kan leka hela tiden då jag varit sjukskriven pga foglossning och yrsel hela graviditeten. Så han har fått lära sig att roa sig själv. Så får det bli de dagar jag sovit dåligt. Men jag hoppas jag ska kunna vara med honom mycket mer än de senaste 8 månaderna.
  • Topcom
    Frida9876 skrev 2016-03-30 05:58:43 följande:

Åh har glömt hur lyxigt det är"att bara vara hemma" med det äldre syskonet när man känner för det:) eftersom jag har en sjuåring så går han i skolan och måste därför lämnas varje dag. Min dotter på tre år kommer nog få gå 30 timmar i veckan, ev lite längre dagar mån-Tors och vara ledig fredag.
  • Emmsii

Idag så kom vår lilla flicka efter en igångsättning på sjukhuset, vi hann bara kort i processen och var 21,5 timmar innan hon ville komma ut.

Hon är mitt första barn som hade bf 6/4 men blev igångsatta 29/3. Hon föddes den 30/3 kl 05.25, var 48 cm och vägde 3252 gram.

• Nonym
    Emmsii skrev 2016-03-30 14:48:20 följande:

Idag så kom vår lilla flicka efter en igångsättning på sjukhuset, vi hann bara kort i processen och var 21,5 timmar innan hon ville komma ut.

Hon är mitt första barn som hade bf 6/4 men blev igångsatta 29/3. Hon föddes den 30/3 kl 05.25, var 48 cm och vägde 3252 gram.

GRATTIS till tösen!!

Känner mig lite avis, var hos bm idag, men hon ville inte sätta igång mig "i förtid" utan vill vänta lite till innan vi diskuterar det..
  • Kristin89

Mitt SF mått låg på 41 idag och är i v. 39.. Så det blir tillväxt UL imorgon eller på fredag! Någon som blivit igångsatt efter tillväxt UL för att bebis är väldigt stor?

• Milleman
    Kristin89 skrev 2016-03-30 17:34:44 följande:

Mitt SF mått låg på 41 idag och är i v. 39.. Så det blir tillväxt UL imorgon eller på fredag! Någon som blivit igångsatt efter tillväxt UL för att bebis är väldigt stor?

Det är ju lite olika vad som rekomenderas. På många håll avråds igångsättning vid stort barn medan det görs på andra ställen. Här i Gbg är det tal om att ta bort TUL vid misstänkt stora barn då de har rätt stor felmarginal (700 g).
    Mitt sf-mått var 43 i v 41-42 med sonen. Han var stor. Men man kan ha stort sf-mått och normalstor bebis.
    Jag kommer snittas denna gång pga stort barn. Eller hon blir bara större och större.
    Lycka till! Det är ju en bonus att få göra ultraljud :)
Svar på tråden BF april 2016