BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Nu har jag fått vätska i fingerlederna, gör ont så fort jag rör på fingrarna, imorse kunde jag knappt böja dom alls, känns som att allt går emot mig just nu, har inte haft några problem vid mina tidigare graviditeter men känns som den hör gången får jag allt... Kan den inte bara komma ut nu så jag slipper det här!!!
Mina händer är inte märkvärdigt svullna, jag har bara fruktansvärt ont i lederna, ja det måste nog vara så, tur att jag ska sterilisera mig efter denna gång så det inte blir fler "oönskade" graviditeter. Ska till bm på torsdag så ska försöka ta en ordentlig diskussion med henne då om allting, om igångsättning och så.
Vi kommer att ha storebror (4 år) på förskola mån-tor, 6 timmar per dag. Dock kommer vi ta lite extra lediga dagar när vi känner för det. När sonen var bebis vaknade han/jag 10 gånger per natt under låååång period och jag var därför väldigt trött på dagarna. Blir det samma denna gång med mycket nattvak, så tänker jag att det är svårt att vara vaken en hel dag och underhålla en 4-åring.
Nu är det mesta på vår att-göra-lista inför bebis färdig. Köpte skötbord igår. Nu ska jag bara sy lite mer, det som hinns med :)
Nu när vi fått fast datum för snitt ökar oron att det ska starta av sig själv. Hoppas hon håller sig inne :O
Vi kommer att ha storebror (4 år) på förskola mån-tor, 6 timmar per dag. Dock kommer vi ta lite extra lediga dagar när vi känner för det. När sonen var bebis vaknade han/jag 10 gånger per natt under låååång period och jag var därför väldigt trött på dagarna. Blir det samma denna gång med mycket nattvak, så tänker jag att det är svårt att vara vaken en hel dag och underhålla en 4-åring.
Idag så kom vår lilla flicka efter en igångsättning på sjukhuset, vi hann bara kort i processen och var 21,5 timmar innan hon ville komma ut.
Hon är mitt första barn som hade bf 6/4 men blev igångsatta 29/3. Hon föddes den 30/3 kl 05.25, var 48 cm och vägde 3252 gram.
Idag så kom vår lilla flicka efter en igångsättning på sjukhuset, vi hann bara kort i processen och var 21,5 timmar innan hon ville komma ut.
Hon är mitt första barn som hade bf 6/4 men blev igångsatta 29/3. Hon föddes den 30/3 kl 05.25, var 48 cm och vägde 3252 gram.
Mitt SF mått låg på 41 idag och är i v. 39.. Så det blir tillväxt UL imorgon eller på fredag! Någon som blivit igångsatt efter tillväxt UL för att bebis är väldigt stor?
Mitt SF mått låg på 41 idag och är i v. 39.. Så det blir tillväxt UL imorgon eller på fredag! Någon som blivit igångsatt efter tillväxt UL för att bebis är väldigt stor?