BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Liten uppdatering... ringde förlossningen och pratade med koordinatorn och hon tyckte allt lät fullt normalt, inget som behöver kontrolleras. Påtalade flera gånger att bebis sitter i säte och att det kanske är bra med en koll ändå men nä. Det är första barnet och även om det är nåt på gång så mår bebis bara bra av lite värkar var hennes svar. Har fått lite färgat på pappret när jag torkar mig på toa men enligt koordinatorn är det också normalt eftersom man är så känslig under graviditeten. Tycker lite synd om mig själv så efter maten åker chokladkakan fram, kommer inte våga ringa igen med risk att få prata med samma kvinna
. Är dock glad att bebis är på gott humör iaf
.
Liten uppdatering... ringde förlossningen och pratade med koordinatorn och hon tyckte allt lät fullt normalt, inget som behöver kontrolleras. Påtalade flera gånger att bebis sitter i säte och att det kanske är bra med en koll ändå men nä. Det är första barnet och även om det är nåt på gång så mår bebis bara bra av lite värkar var hennes svar. Har fått lite färgat på pappret när jag torkar mig på toa men enligt koordinatorn är det också normalt eftersom man är så känslig under graviditeten. Tycker lite synd om mig själv så efter maten åker chokladkakan fram, kommer inte våga ringa igen med risk att få prata med samma kvinna . Är dock glad att bebis är på gott humör iaf .
Liten uppdatering... ringde förlossningen och pratade med koordinatorn och hon tyckte allt lät fullt normalt, inget som behöver kontrolleras. Påtalade flera gånger att bebis sitter i säte och att det kanske är bra med en koll ändå men nä. Det är första barnet och även om det är nåt på gång så mår bebis bara bra av lite värkar var hennes svar. Har fått lite färgat på pappret när jag torkar mig på toa men enligt koordinatorn är det också normalt eftersom man är så känslig under graviditeten. Tycker lite synd om mig själv så efter maten åker chokladkakan fram, kommer inte våga ringa igen med risk att få prata med samma kvinna . Är dock glad att bebis är på gott humör iaf .
Bor du i Gbg?
Blir du orolig så får du väl (tyvärr och jag är eg inte för det) säga att du har minskade fosterrörelser och färgat på pappret så kommer du nog få komma in på snabbkoll.
Jag sa ganska tydligt på mitt snittmöte att jag ville ha snitt minst en vecka innan bf.
Har en sån olustkänsla i kroppen. Som jag sa so å sov jag som en sten inatt... Sov ytterligare 2,5 timmar mellan 11-13.30! Bebisen är jättelugn..
Men vi har lyssnat på hjärtat med angelsound och det låter bra.
Har haft svag molvärk i rygg och magen hela dagen... Mindre än vanligt faktiskt...
Men.. Det kom rosa på papperet nu när jag var på toaletten.. Har haft känsla utav att vilja göra nr 2 hela dagen, men resultatlöst!
Och så är det dendär konstiga känslan....??!!
Bör man förresten vara orolig ändå pga lugn bebis? Eller kan man anta att hon laddar batterierna?
Bör man förresten vara orolig ändå pga lugn bebis? Eller kan man anta att hon laddar batterierna?
Alltså såååå segt det är! Jag är på bf+4 idag och INGENTING! Jag är andragångens föderska och har inte haft så mkt som en förvärk eller nåt. Sammandragningar sedan vecka 20 ja, men inte mer än vanligt nu.
Förra barnet kom på 40+6 men då hade jag värkar i tre dygn innan.... Bebisen i magen är heeeelt vild! Trycker sig nedåt, sparkar och viftar. Gör ONT som fan! Tycker hinnorna borde ge upp tillslut...?
Suck så less på detta. Alla i min omgivning har fått sina bebisar och jag är den enda kvar (samma sak sist).....
Är det vanligt med "tyst" öppning när det är andra eller tredje barnet? Tänker att nåt kanske ändå har hänt där nere haha! Imorrn är det dags för överburenhetskontroll, blir intressant.
Kan du få igång henne? Om hon reagerar när du försöker få kontakt så skulle inte jag vara så orolig... Om du dock inte får det så bättre att kolla en gång för mkt. Men sen är det ju så att de oftast lugnar sig lite under förlossningdygnet.