• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Issi

Igår vid 23 föddes vår lilla tjej. Hade oregelbundna värkar på FM igår (svaga) men sedan försvann de på EM. Kom tillbaka vid 19 tiden och var då lite starkare men fortfarande oregelbundna. Eftersom vi jade snabb förlossning sist ringde jag vid 20 och frågade hyr vi skulle göra. Hon tyckte att vi skulle åka in o titta. Kom in vid 21.15 och då var värkarna starkare. tur att vi åkte in för sedan kom hon :) hann inge med något mer än lustgas denna gång heller trots tappert försök att åk i tid.... Lycka till alla andra!!

• Paro
    Issi skrev 2016-04-04 06:33:06 följande:

Igår vid 23 föddes vår lilla tjej. Hade oregelbundna värkar på FM igår (svaga) men sedan försvann de på EM. Kom tillbaka vid 19 tiden och var då lite starkare men fortfarande oregelbundna. Eftersom vi jade snabb förlossning sist ringde jag vid 20 och frågade hyr vi skulle göra. Hon tyckte att vi skulle åka in o titta. Kom in vid 21.15 och då var värkarna starkare. tur att vi åkte in för sedan kom hon :) hann inge med något mer än lustgas denna gång heller trots tappert försök att åk i tid.... Lycka till alla andra!!

Stort grattis!!!! Vad snabbt det gick, skönt att ni hann dit i tid :)
  • Nonym

Stort grattis till tösen!!

Nu är man ju inte direkt mindre otålig.. ;-P
  • Nonym

Här har det inte hänt något särskilt sen igår, kraftiga värkar men kommer lite när de vill verkar det som..

Vaknat en gång i timmen hela natten, och sovit dåligt så man hoppas ju på att det är dags idag..

Kan tydligt känna/se att magen/bebisen sjunkit ner en bit, så det bådar ju gott

• Nonym
    Paro skrev 2016-04-04 06:27:52 följande:

God morgon!!!

Vaknade idag och gick och kissade...upptäckte att jag blöder. Inga värkar, förlossningen sa åt mig att avvakta. Sätta på en binda och se vart detta leder. Känns väldigt spännande. Måste bara få igång bebis, känns lite stila i magen...

Låter ju bra

Ta ett stort glas kallt vatten/något kallt att äta så borde den reagera, det tipsade min bm mig om
  • Milleman
    Paro skrev 2016-04-04 06:27:52 följande:

God morgon!!!

Vaknade idag och gick och kissade...upptäckte att jag blöder. Inga värkar, förlossningen sa åt mig att avvakta. Sätta på en binda och se vart detta leder. Känns väldigt spännande. Måste bara få igång bebis, känns lite stila i magen...

Blödning och inga rörelser är ju inget kul och något jag kollat upp direkt! Få igång bebisen nu!!
  • Milleman

Stort grattis! Åh vad mysigt! Min fasa är en lång och seg förlossning igen (om vi inte hinner fram till snittet) så jag avundas dig :) må så gott och njut!
  • Nonym
    Milleman skrev 2016-04-04 08:11:50 följande:

Stort grattis! Åh vad mysigt! Min fasa är en lång och seg förlossning igen (om vi inte hinner fram till snittet) så jag avundas dig :) må så gott och njut!

Men de borde väl snitta dig ändå om förlossningen sätter igång?
  • Milleman
    Nonym skrev 2016-04-04 08:38:20 följande:
    Men de borde väl snitta dig ändå om förlossningen sätter igång?
    Iom att jag fått beviljat snitt pga rädsla att föda en stor bebis så sa läkaren att om det startar innan så blir det inte automatiskt snitt. Men nu har jag helt ställt in mig på snitt så det blir nog konstigt att hastigt eventuellt behöva tänka om.
  • Josefine85

Vart hos bm nyss. Tappen är mjuk och typ 1,5 cm. Öppen för ett finger. Bebis helt fixerad!

Jag har haft en riktig skitnatt... Igen! Vill bara att det ska smälla till så hon kommer ut, NU!

Grattis till er som fått! Vilken Lycka :)

Loke -07, Alvin -09
Svar på tråden BF april 2016