• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • kvinna16780
    Issi skrev 2016-04-04 06:33:06 följande:

Igår vid 23 föddes vår lilla tjej. Hade oregelbundna värkar på FM igår (svaga) men sedan försvann de på EM. Kom tillbaka vid 19 tiden och var då lite starkare men fortfarande oregelbundna. Eftersom vi jade snabb förlossning sist ringde jag vid 20 och frågade hyr vi skulle göra. Hon tyckte att vi skulle åka in o titta. Kom in vid 21.15 och då var värkarna starkare. tur att vi åkte in för sedan kom hon :) hann inge med något mer än lustgas denna gång heller trots tappert försök att åk i tid.... Lycka till alla andra!!

Grattis till flickan!
  • Malla1

Stort grattis till er som har fått era små guldkorn!

Här händer det inte mycket, går saakta. Känner att värkarna ändrat lite i karaktär och inatt hade jag onda värkar men sen somnade jag och vaknade riktigt besviken.

Idag har jag ett enormt tryck bakåt och magen har sjunkit massor. Så jag varvar med att ta det lugnt och hålla igång, min stackars hund får lida när jag drar ut honom på riktiga långpromenader med både uppförsbackar och trappor ;) han är helt slut stackarn hehe

• becka1989
    Malla1 skrev 2016-04-04 09:18:48 följande:

Stort grattis till er som har fått era små guldkorn!

Här händer det inte mycket, går saakta. Känner att värkarna ändrat lite i karaktär och inatt hade jag onda värkar men sen somnade jag och vaknade riktigt besviken.

Idag har jag ett enormt tryck bakåt och magen har sjunkit massor. Så jag varvar med att ta det lugnt och hålla igång, min stackars hund får lida när jag drar ut honom på riktiga långpromenader med både uppförsbackar och trappor ;) han är helt slut stackarn hehe

Ajdå jag som hade hoppats lillen hade kommit nu,

Haha kul för hunden att få rastas en massa, låter ju som det är på g nu iallafall om magen har sjunkit oxå hoppas på att det är dags idag då :)
  • Kristin89

I torsdags kom vår klimp ? 2,5 timmes värkarbete och 10 min krystvärkar! Blödde dock endel efteråt så blev inlagd efter att ha tappat av, kom hem igår.

4,5 kg och 53 cm :)

• Milleman
    Kristin89 skrev 2016-04-04 10:42:24 följande:

I torsdags kom vår klimp ? 2,5 timmes värkarbete och 10 min krystvärkar! Blödde dock endel efteråt så blev inlagd efter att ha tappat av, kom hem igår.

4,5 kg och 53 cm :)

Grattis!! Nu börjar magarna bytas ut mot bebisar här :)
  • Paro

Nu är hon här!!!! Så skönt att allt är över och gick bra. Nu ska vi bara vila oss lite...

Lycka till tjejer!!!!

• Nonym
    Paro skrev 2016-04-04 19:28:07 följande:

Nu är hon här!!!! Så skönt att allt är över och gick bra. Nu ska vi bara vila oss lite...

Lycka till tjejer!!!!

Jättegrattis till tjejen och vad skönt att allt gick bra

En annan har haft värkar till och från hela natten och regelbundet med 5-7 minuters mellanrum sen 7 i morse, men mer verkar inte hända..

Avundsjuk som tusan är jag iaf!!!
  • Milleman
    Paro skrev 2016-04-04 19:28:07 följande:

Lycka till tjejer!!!!

Men det var ju inte många timmar sen du skrev att du inte hade värkar haha! Stort grattis! Känner mig som en eftersläntrare hör snart och då är det bara den 4 april :P
  • Två prinsar

Såå mysigt att era bebisar börjar titta ut nu, stort grattis!!
    Jag går fortfarande o letar tecken...
    Inatt hade jag väldigt mycket sammandragningar....men jag har ju inte fött förtidigt innan, så varför nu ;)
    13 långa dagar kvar till BF och kanske även ännu mer om jag går över tiden...
    Jag har en 2 1/2 åring och en 10 månaders som håller mig igång om dagarna...tur är väl det annars hade det nog känts ännu segare ;))

• Milleman

Åh är så kluven. Vill ha bebis NU såklart och om hon föds nu är hon inte en jättebebis och en vaginal förlossning skulle förhoppningsvis gå jättebra. Men jag är ju så inställd på vårt snittdatum. Men nått känns helt klart annorlunda i kroppen nu ikväll... Både vill och vill inte liksom.

Svar på tråden BF april 2016