BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Tack för svar! hoppas det innebär att han vill komma snart :))
Idag har jag haft mycket ilningar där nere, varit tvungen och stanna upp och sätta benen i kors...har ju nästan känts som om lillen har kravlat sig ut. Men vad är det egentligen som händer när det blir så??
Är det att bebis kommer längre ner eller vad?
Tack! Nu är det bara mössan som fattas i nyföddsetet :)
Jag hade gärna sett att bebisen tittar ut denna helg eller vecka som kommer :))
Det börjar bli lite otympligt nu;)
Jag börjar oroa mig för att bebis är stor..vet inte varför, men de andra 4 barnen har legat på 4-4.2 kg
Är bara nojjig för att denna ska vara ännu större :/....igår mätte barnmorskan magen till 37cm men det säger ju inte så mycket om bebisen...
Jag hade gärna sett att bebisen tittar ut denna helg eller vecka som kommer :))
Det börjar bli lite otympligt nu;)
Jag börjar oroa mig för att bebis är stor..vet inte varför, men de andra 4 barnen har legat på 4-4.2 kg
Är bara nojjig för att denna ska vara ännu större :/....igår mätte barnmorskan magen till 37cm men det säger ju inte så mycket om bebisen...
Med 3 av 4 har jag gått över,
14 dagar med nr 1.
17 dagar med nr 2.
Igångsatt 4 dagar innan BF med nr 3 pågrund av sätesläge.
1 dag över med nr 4.
BF om 8 dagar med nr 5...tycker det är trist att dom tagit bort tillväxt ul...det visade ju ändå på ett ungefär hur stor bebisen är.
När jag googlar SF mått tabell så visar det att 37 cm är vanligast 40-42 veckor och det är ju vad jag har nu, men det kan ju även vara mycket fostervatten.
Hur gick det för dig att föda fram en så rund o go bebis:)) ?
4 dagar kvar till bf nu, hoppas på att bebisen vill ut nu i helgen. Va hos BM idag och hon blev inte riktigt nöjd med något förutom att det inte fanns äggvita i urinet. Men annars har mitt blodtryck börjat stiga och jag berättade att jag har börjat få svullna händer och fötter och har haft huvudvärk dom sista dagarna så hon har beordrat mig massa vila. Mitt sf mått står även stilla sen förra gången jag va där (2veckor sedan), men hon sa att det kan bero på att bebis har sjunkit så mkt nu att den kan inte komma längre ner, hon blev helt chockad så långt ner bebis låg. Så nu håller vi tummarna att allt går bra och att det får komma igång på naturlig väg och inte att jag blir inlagd och får bli igångsatt som förra gången.
Med 3 av 4 har jag gått över,
14 dagar med nr 1.
17 dagar med nr 2.
Igångsatt 4 dagar innan BF med nr 3 pågrund av sätesläge.
1 dag över med nr 4.
BF om 8 dagar med nr 5...tycker det är trist att dom tagit bort tillväxt ul...det visade ju ändå på ett ungefär hur stor bebisen är.
När jag googlar SF mått tabell så visar det att 37 cm är vanligast 40-42 veckor och det är ju vad jag har nu, men det kan ju även vara mycket fostervatten.
Hur gick det för dig att föda fram en så rund o go bebis:)) ?
Har sammandragningar ikväll och maken sitter i lastbilen 60 mil hemifrån Hoppas innerligt att det inte händer mer i natt för han kan inte vara hemma förrän imorgon em.
Har sammandragningar ikväll och maken sitter i lastbilen 60 mil hemifrån Hoppas innerligt att det inte händer mer i natt för han kan inte vara hemma förrän imorgon em.