• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Josefine85
    LovisaC1982 skrev 2016-04-07 21:29:43 följande:

Min bebis är jättesvår att ruska igång, om du har nåt riktigt kallt och sött som du kan äta helst glass eller liknande kan det vara en idé att testa. Annars är det bara att ringa förlossning så du får kolla, hellre en gång för mycket än att behöva oroa sig .

Vi är påväg in. Men jag kan ju inte låta bli att känna mig överflödig....
    Loke -07, Alvin -09
  • Milleman
    Josefine85 skrev 2016-04-07 19:49:52 följande:

Bör man förresten vara orolig ändå pga lugn bebis? Eller kan man anta att hon laddar batterierna?

Loke -07, Alvin -09
    Trots att barnmorskan på mvc kunde höra hjärtljud skickade hon oss till antenatalen då hon inte kände rörelser!
  • LovisaC1982
    Josefine85 skrev 2016-04-07 21:36:32 följande:

Vi är påväg in. Men jag kan ju inte låta bli att känna mig överflödig....

Jag har känt likadant när jag har varit in och kollat men alla har varit så gulliga och efteråt känns det väldigt bra. Bebis brukar dessutom komma igång efteråt och röja runt rätt duktigt och då känns det ännu bättre. Sist jag var in hade jag lyckats jaga upp mig själv så duktigt att blodtrycket var rätt igenom taket. Har en lurig bebis och vid det tillfället hade jag inte sovit på 3-4 nätter för jag hade bara legat och försökt känna nån rörelse.

Hoppas att allt går bra och att du får samma känsla efteråt .
  • Milleman
    Josefine85 skrev 2016-04-07 23:20:43 följande:

Allt såg bra ut! Hon levde rövare ordentligt när vi väl kom in :D

Loke -07, Alvin -09
    Skööönt!! :D
  • Milleman

Hur mår ni alla? Här är det bra. Konstigt att ibland till och med glömma att jag är gravid :P nu är det inte så länge till vårt snitt. Spännande.
    Idag har jag sytt lite till bebisen. Tänkte ha klart ett nyfödd-set innan hon kommer.

• kvinna16780
    Milleman skrev 2016-04-08 16:49:25 följande:

Hur mår ni alla? Här är det bra. Konstigt att ibland till och med glömma att jag är gravid :P nu är det inte så länge till vårt snitt. Spännande.

Idag har jag sytt lite till bebisen. Tänkte ha klart ett nyfödd-set innan hon kommer.

Vad duktig du är!
  • Josefine85
    Milleman skrev 2016-04-08 16:49:25 följande:

Åh så söta :D
    Loke -07, Alvin -09
  • Två prinsar

Idag har jag haft mycket ilningar där nere, varit tvungen och stanna upp och sätta benen i kors...har ju nästan känts som om lillen har kravlat sig ut. Men vad är det egentligen som händer när det blir så??
    Är det att bebis kommer längre ner eller vad?

• Topcom
    Två prinsar skrev 2016-04-08 20:06:06 följande:

Idag har jag haft mycket ilningar där nere, varit tvungen och stanna upp och sätta benen i kors...har ju nästan känts som om lillen har kravlat sig ut. Men vad är det egentligen som händer när det blir så??
    Är det att bebis kommer längre ner eller vad?

Japp, bebisen ligger långt ner :)
Svar på tråden BF april 2016