BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Är hos barnmorskan nu och ska få göra ett ultraljud:)) hon blev osäker på om det var rumpa eller huvud neråt...så mysigt att få se den.
Hej allihopa!
Har aldrig skrivit nåt här tidigare men följt på håll då jag också väntat en liten april-bebis. Det är första barnet och allt är nytt och spännande och alla möjliga frågor snurrar. Nu hoppas jag att ni skulle kunna hjälpa mig med en fråga jag har... eftersom min bebis sitter med rumpan ner och vändningen misslyckades så har jag planerat snitt om två veckor men min kropp laddar redan. Blev förvånad vid vändningsförsöket i tisdags för dom frågade om jag har värkar eftersom ctg visade på regelbundna som jag känner som sammandragningar och ändå väntar dom två veckor med snitt.
Iaf har haft sammandragningar under minst 10 veckor som i helgen gick över till att göra ont (som magknip), mycket mensvärk och det hugger/strålar/ilar nere i fiffi. Massa flytningar sen två veckor tillbaka som jag tror även är slemproppen och idag gick dom över till lite rödbruna. Är inte orolig över det i sig men eftersom bebis ligger fel undrar jag om jag ändå ska ringa förlossning. Hur hade ni gjort?
Förlåt för världens längsta inlägg...
Jag hade ringt förlossningen, märkligt att dom lagt snittet om 2 veckor om du redan hade regelbundna värkar när du var inne. Ring o kolla med dom!
LovisaC1982: jag hade också ringt/åkt in och hört hur de tänkt. Sen vill de ju inte lägga snitt för tidigt. När har du bf?
De tänker kanske att om det drar igång på riktigt hinner de ändå göra ett "akut" snitt.
Jag hade också ringt. Var själv inne på vändningsförsök i måndags och har fått snittid 25 april vilket endast är en dag före bf. Läkaren sa då att känner jag minsta lilla innan dess så får jag ringa så jag får komma in och de får kolla om något startat. Hon sa också att de på sjukhuset räknar med att man är lite tjatig och kanske åker in i onödan ifall snittet planeras så nära bf.
De kommer säkert vilja att du kommer in eftersom det annars kan bli väldigt bråttom ifall du väntar för länge.. Tror de föredrar att ha lite tid på sig för att planera även ett akutsnitt. Har de tight med tid måste de ju söva dig så jag skulle ringa och höra redan nu även om du inte är säker :)
Har nu fått se vår lilla kille och han hade huvudet neråt men fortfarande ruckbart, BF om 10 dagar. Hon mätte min mage till 37 cm vet någon om det är normal storlek på bebis i v 38+ ??
Tack så mycket för alla svar, jag inväntar bara bil så ska jag ringa och rådfråga förlossning. Jag har bf den 23 april och snittet är planerat till den 20 april. Blev så ställd när dom la det så sent så jag bara tackade och gick hem typ.
Inget annat nytt här iaf förutom alla sammandragning och lite mensvärk
.
Har nu fått se vår lilla kille och han hade huvudet neråt men fortfarande ruckbart, BF om 10 dagar. Hon mätte min mage till 37 cm vet någon om det är normal storlek på bebis i v 38+ ??
Okej tack :)) jag ska göra det
Var in på fl för minskade rörelser, bebis mår utmärkt, är "inte liten" som hon sa, så blir väl i storlek med min yngsta var ca 4 kg.
Värkar med ungefär 4-5 minuter imellan som på förlossningen blev ondare och dom ökar i styrka fortfarande så håll tummarna nu för sjutton gubbar!! Värsta var att det var fullt på förlossningen när vi var sär så får väl se om vi får plats om det händer nu