• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Curlyy
    hondendärtjejen skrev 2015-08-24 05:34:27 följande:

Ett inlägg i panik...! smile4.gif

Enligt sista mens ska jag vara/varit i v 6+1 idag.

Jag skrev ett inlägg i onsdags om att jag hade fått bruna flytningar, har fått brunfärg på toapappret nån gång om dagen sen dess. Inte mycket och inte hela tiden ibland syns det inte ens.

Jag mår illa, har ömma och knöliga bröst, humörsvängningar och vad jag mest kan säga är växtvärk, det molar lite och men gör inte ont. Varför försvinner inte symtomen?

Tog ett graviditetstest för en timme sen och det har blivit svagare än häromdagen...

Varför??!! Åh jag orkar inte smile4.gif

Jag vet att vårat mvc bara har läkartider på onsdagar så att få ett ultraljud därifrån är nog redan kört.

Ska jag behöva åka till gynakuten igen där man bara blir fnyst åt för man är orolig även om man inte blöder!

Jag tror att det Hcg som ger utslag på Stickan minskar med tiden som man är gravid. Inte säker men har för mig de. Däremot vet jag att man kan + även efter ett missfall för då finns de kvar hormoner i kroppen. Jag vill inte oroa dig med den infon bara meddela att det finns två möjligheter. Har du symtom så borde du ju va gravid <3 att det kmr lite brunt på pappret behöver inte betyda mf. En del blöder ju hela graviditeten till och från. Ta det lugnt men åk och kolla
    på gynakuten om du är orolig <3
  • hondendärtjejen
    Curlyy skrev 2015-08-24 06:19:36 följande:

Jag tror att det Hcg som ger utslag på Stickan minskar med tiden som man är gravid. Inte säker men har för mig de. Däremot vet jag att man kan + även efter ett missfall för då finns de kvar hormoner i kroppen. Jag vill inte oroa dig med den infon bara meddela att det finns två möjligheter. Har du symtom så borde du ju va gravid <3 att det kmr lite brunt på pappret behöver inte betyda mf. En del blöder ju hela graviditeten till och från. Ta det lugnt men åk och kolla

på gynakuten om du är orolig <3

Jag vet, och det är ju det som är så jobbigt. Att inte veta säkert!

Läste i en facebookgrupp om hook effect att det är för mycket hcg hormorn så tester slår bakut. Så då är ju hoppet uppe igen, samtidigt som jag är orolig..
  • Issi
    hondendärtjejen skrev 2015-08-24 05:34:27 följande:

Ett inlägg i panik...!

Enligt sista mens ska jag vara/varit i v 6+1 idag.

Jag skrev ett inlägg i onsdags om att jag hade fått bruna flytningar, har fått brunfärg på toapappret nån gång om dagen sen dess. Inte mycket och inte hela tiden ibland syns det inte ens.

Jag mår illa, har ömma och knöliga bröst, humörsvängningar och vad jag mest kan säga är växtvärk, det molar lite och men gör inte ont. Varför försvinner inte symtomen?

Tog ett graviditetstest för en timme sen och det har blivit svagare än häromdagen...

Varför??!! Åh jag orkar inte

Jag vet att vårat mvc bara har läkartider på onsdagar så att få ett ultraljud därifrån är nog redan kört.

Ska jag behöva åka till gynakuten igen där man bara blir fnyst åt för man är orolig även om man inte blöder!

Testet ska ju inte bli svagare men du kanske tog en annan typ av test? Minns fel? Eller hade varit på toa nyligen?

Min erfarenhet av svagare test har tyvärr varit att det följs av en blödning och därmed missfall men därmed in sagt att det är så för dig. Gör det svåraste som finns - vänta... Håller tummar och tår!
  • Maalon

Behöver lite hjälp och råd!

Igår var jag ute på stranden hela dagen och på kvällen upptäckte jag en fästing som satt fast på min rygg. Den kan inte ha suttit i många timmar och vi fick bort hela fästingen. 
    Googlade på det idag och fick fram en artikel där det stod att gravida ska få antibiotika direkt vid fästingbett, men kunde inte läsa om det på fler ställen. Vad skulle ni göra?

Just nu hatar jag att bo i Norge och att sjukvårdsupplysningen inte existerar här :/

• Cissi90
    Maalon skrev 2015-08-24 08:54:09 följande:

Behöver lite hjälp och råd!

Igår var jag ute på stranden hela dagen och på kvällen upptäckte jag en fästing som satt fast på min rygg. Den kan inte ha suttit i många timmar och vi fick bort hela fästingen. 

Googlade på det idag och fick fram en artikel där det stod att gravida ska få antibiotika direkt vid fästingbett, men kunde inte läsa om det på fler ställen. Vad skulle ni göra?

Just nu hatar jag att bo i Norge och att sjukvårdsupplysningen inte existerar här :/

Jag hade direkt ringt sjukvårdsupplysningen fast den som finns i Norge då. Enklast så :) ring! Lycka till!
  • Maalon
    Cissi90 skrev 2015-08-24 09:05:07 följande:
    Jag hade direkt ringt sjukvårdsupplysningen fast den som finns i Norge då. Enklast så :) ring! Lycka till!
    Det finns ju inte här... 
  • Cissi90
    Maalon skrev 2015-08-24 09:14:43 följande:

Det finns ju inte här... 

Fast något liknande borde ju finnas? Annars ring akuten. Bara att åka in så du slipper fundera och bli lugn :)
  • TootsieRoll

Hej alla! Jag vill gärna vara med här! Plussade i förra veckan och väntar en aprilbebis om allt går vägen! Skrattande
    Enligt appen är jag gravid i vecka 5+5.
    Jag har känt på mig att något varit annorlunda, men efter två minustest samma vecka jag väntade mensen var jag försiktig med hoppfullheten.
    Men fick ett tydligt positivt i fredags! Hoppas vi kan följas åt och önskar er andra lycka till! Solig

• zainab85

hej!
    plussade för 5 dagar sen Glad är i vecka 4+5 ..
    hänger med här då Flört bf 26/4 2016

• fkh

Hej! Skulle jag kunna be om att få klarhet i något här?

Var på tidigt ultraljud idag som visade ett pickande hjärta och ett 2mm foster, vilket innebar att jag var i v 7+3 enligt bm. Nu stämmer inte det överens med min senaste mens då jag antagligen hade sen äl, och har iom det inte fått förstått när jag ska ha bf! Vill ju veta! :)

Så någon runt v7+3 kan berätta när ni har bf för då lär ju jag ha samma? Orkar inte sitta och räkna i kalendern och ALLA appar räknar utifrån mensens senaste dag. Tacksam för svar! :)

Svar på tråden BF april 2016