• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Lia_78
    hondendärtjejen skrev 2015-08-24 18:28:53 följande:

Nu ska vi se här,det översta tog jag 04 imorse efter jag hållt mig sen kl 22.

Du kan inte vara mer gravid än vad du är. ;)

Nästa är outspätt kiss.

Och nästa sticka, rfsu testet och det digitala är tagna i utspätt kiss, ca hälften vatten hälften kiss!

• hondendärtjejen
    Lia_78 skrev 2015-08-24 18:59:39 följande:

Du kan inte vara mer gravid än vad du är. ;)

Eller hur! Så glad! Nu ska jag sluta testa! Och bara försöka njuta! Om knappt 2 veckor är det inskrivning och jag ska boka in ett privatultraljud i v 8+0 bara för att se in
  • Pauliina

Går in i vecka 8 imorgon och idag har jag inte alls mått illa i den omfattnings som tidigare. Aptiten är fortfarande puts väck men har inte behövt ta postafen. De gör mig orolig. Haft molvärk i ryggen också som jag inte haft tidigare. Hoppas de inte är något bara..

Borde vara glad att jag sluppit illamåendet.

• ellami
    Pauliina skrev 2015-08-24 21:18:48 följande:

Går in i vecka 8 imorgon och idag har jag inte alls mått illa i den omfattnings som tidigare. Aptiten är fortfarande puts väck men har inte behövt ta postafen. De gör mig orolig. Haft molvärk i ryggen också som jag inte haft tidigare. Hoppas de inte är något bara..

Borde vara glad att jag sluppit illamåendet.

Jag var jättenere häromdagen. Mitt hemska illamående försvann bara sådär och jag fick tom en del av aptiten tillbaka, kunde plötsligt äta det mesta (från att dagen innan inte kunnat äta något alls). Var säker på att det var kört, igen, för mitt MA började med att alla symptom försvann i v 10 när fostret dog. Var så himla ledsen och orolig... Men försökte även påminna mig själv om att symptomen kom och gick även med ettan och det gick ju vägen. Nu mår jag illa igen, hängde precis över toastolen och kräktes tacksamt :) så du är inte ensam om att känna denna oro, men jag vill även påminna dig om att det är helt normalt att symptom kommer och går och ändras från dag till dag!
  • Pauliina
    ellami skrev 2015-08-24 21:28:48 följande:
    Jag var jättenere häromdagen. Mitt hemska illamående försvann bara sådär och jag fick tom en del av aptiten tillbaka, kunde plötsligt äta det mesta (från att dagen innan inte kunnat äta något alls). Var säker på att det var kört, igen, för mitt MA började med att alla symptom försvann i v 10 när fostret dog. Var så himla ledsen och orolig... Men försökte även påminna mig själv om att symptomen kom och gick även med ettan och det gick ju vägen. Nu mår jag illa igen, hängde precis över toastolen och kräktes tacksamt :) så du är inte ensam om att känna denna oro, men jag vill även påminna dig om att det är helt normalt att symptom kommer och går och ändras från dag till dag!
    Ja Jag borde veta men dum som man är så tänker man på de, hade jag nog gjort även om jag väntade 10:e barnet ;) vi väntar barn, inte missfall :)
  • Lia_78

FB grupp?

Var det någon här inne som pratade om en fb grupp i början. Mitt minne är inte på topp och orkar inte leta i tråden.

• linuslotta

Kanske en korkad fråga. Men vad betyder MA ??
    MF vet jag betyder missfall men får inte ihop vad MA kan betyda.

• annaa83

Hej alla :)

Jag hoppar gärna in i er tråd, har bf 27/4, i vecka 4+5 och har precis tagit mitt fjärde??? Gravtest som blev starkt, phu.... Nu är det slut på testande.

Känner bara lätt molvärk i magen till o från och svullen på kvällarna, inga andra symtom. Minns att illamåendet kom först i vecka sju med ettan.

Så skönt o läsa att andra också letar symtom... Inte bara ja som drömmer om lite illamående ;)

• ellami
    linuslotta skrev 2015-08-25 07:30:32 följande:

Kanske en korkad fråga. Men vad betyder MA ??
    MF vet jag betyder missfall men får inte ihop vad MA kan betyda.

MA står för missed abortion, fördröjt missfall. Det är när fostret dör men kroppen inte stöter ut det utan graviditeten fortskrider (livmodern, moderkakan och magen kan fortsätta växa som vanligt i flera veckor) och det upptäcks först på ultraljud att hjärtat inte längre slår (eller att det inte fanns ett foster alls från början, kallas ofostrig graviditet).
Svar på tråden BF april 2016