Inlägg från: Milleman |Visa alla inlägg
  • Milleman

BF april 2016

Nonym skrev 2016-03-02 06:34:21 följande:
    Låter ju helt horribelt

Jag kan göra det mesta jag alltid kunnat innan, undviker dock en del saker, men det är inte alltid lika lätt som det brukar vara (pustas och stånkas en del)
    Ändå har jag en så mycket bättre graviditet denna gång så jag tycker det är lyxigt. Att jag faktiskt kan gå ut med min son överhuvudtaget är en klar förbättring från förra :)
    Förra graviditeten var jag mer eller mindre helt sängliggande ett stort antal månader.

Var fruktansvärt rädd för att bli gravid igen men är glad att jag vågade och är väldigt glad över att sista graviditeten ändå varit bra :)
  • Milleman
    Nonym skrev 2016-03-02 08:46:07 följande:
    Milleman skrev 2016-03-02 08:22:07 följande:

Ändå har jag en så mycket bättre graviditet denna gång så jag tycker det är lyxigt. Att jag faktiskt kan gå ut med min son överhuvudtaget är en klar förbättring från förra :)

Förra graviditeten var jag mer eller mindre helt sängliggande ett stort antal månader.

Var fruktansvärt rädd för att bli gravid igen men är glad att jag vågade och är väldigt glad över att sista graviditeten ändå varit bra :)

Och ändå har ni valt att bli gravida mer än en gång.. jag kan inte annat än att imponeras av er tappra kvinnor!!

Jag bara gnäller och kan inte se att jag någonsin skulle vilja "utsätta" mig själv för det här igen, skäms faktiskt lite....
    Det tog 4 år för mig att våga igen. Så vi kommer ha 5 år mellan barnen! Men min kropp hade inte klarat detta tidigare, glad att vi väntade.
    Men tack för uppmuntrande ord :)
  • Milleman

5-6 veckor till beslut om igångsättning. Nu blir det stress med att sy och baka och fixa. Och hitta potentiella barnvakter. En efter en faller bort av olika anledningar. Vi får väl ha med storebrorsan :P

• Milleman
    Nonym skrev 2016-03-03 09:18:10 följande:
    Jobbigt läge får man ens ha med syskon hos er? Jag hade egentligen velat ha med min man och min mamma när det är dags, men man får bara ha med sig en anhörig i vårt landsting..
    Det tror jag inte. Men min mans syster hade med sin dotter. Barnvakten skulle möta upp på sjukhuset men bebisen hann födas, det gick så snabbt :P
    Var bor du? Jag vet några som haft med två stycken. För min egen del vill jag verkligen bara att min man är med. Det är ju en väldigt blottande situation och den vill jag inte dela med onödigt många. Vi berättar bara för barnvakten när vi ska åka in. När sonen föddes visste ingen att vi åkt in.
  • Milleman
    Josefine85 skrev 2016-03-03 09:23:52 följande:
    Måste vara skönt att få ett "slutdatum"! Jag avskyr att leva i "ovissheten"... Plus el minus 2 veckor är inget för mig, men det är bara att härda ut :D

Hoppas dock det kommer igång tidigare för din del, så du slipper igångsättning!
    Loke -07, Alvin -09
    Ja jag känner också att det bästa är om det startar sv sig själv innan vi ens hinner till bedömning.
    Min läkare är iaf väldigt tydlig med att jag inte får gå över tiden. Senast 40+0 ska jag sättas igång enligt honom. Men så är det ju inte han som har sista beslutningsrätt.
    De är ju inte alltid så sugna på att sätta igång en om det är ett stort barn då det behövs kraftigare värkar. Men då vill jag att de sätter igång mig i vecka 38-39 innan bebisen är jättestor.
  • Milleman
    Nonym skrev 2016-03-03 10:06:13 följande:
    Vi bor i Kronobergs län..

Handlar väl egentligen mest om att mamma är den största tryggheten jag har, och eftersom jag känner sån oro och ångest inför förlossningen så tror jag att jag hade känt mig lugnare om hon fick vara med..

Vi kommer berätta för min mamma och för min mans före detta när det väl drar igång, det är ju egentligen bara de som måste veta
    Men kolla upp det noga då! Min man är ju min stora trygghet och därför känner jag inget behov av att ha med någon annan. Trygghet är viktigt!

Nyfiken på varför din mans före detta behöver veta när ni åker in? :)
  • Milleman
    Nonym skrev 2016-03-03 11:54:09 följande:

Plus att vi kanske behöver ändra lite i umgänget dagarna efter att bebisen kommit, vi vet ju inte exakt när det blir

Okej. Vi hör av oss till min mans dotter när vårt barn är fött. Jag vill inte att flera vet att vi åkt in, dels för att det blir en press att man ska höra av sig och jag vill vara den som outar på sociala medier och så när vi känner oss redo :)
    Vår förra förlossning tog väldigt lång tid. Hade jag vetat att flera satt och väntade på besked/uppdateringar hade det stressat mig.

När det gäller min bonus så vet de ju att vi väntar barn och att umgänget kommer ändras, troligtvis att hon får komma hit när det inte är hennes helg. Sålänge det inte startar när hon är här ser jag ingen anledning att berätta när vi åker in. Det kan vara falskt alarm också :)

Men alla gör vi det som känns rätt :)
  • Milleman
    Josefine85 skrev 2016-03-06 15:49:26 följande:
    Ja, jag vill också upp på hästryggen igen. Tur man har medryttare så pållarna hålls igång! Hoppas på att kunna tävla på sensommaren/hösten :)

Vad gör ni om dagarna? Jag försöker planera in något litet några dagar i veckan så jag inte går här hemma och deppar ihop när mannen jobbar och barnen är i skolan!
    Loke -07, Alvin -09
    Jag bestämmer över fjärrkontrollen :P haha... Och försöker hålla god ordning i hemmet och ambitionen är att sy lite nu sista veckorna. Ska även baka en del (jag äter glutenfri kost så till fikor efter förlossningen finns inte mycket att köpa och jag vill inte att andra försöker baka till mig).
    Sen spelar jag spel med sonen och sånt :)

Vi har bf samma dag. Men jag tänkte att bebis gärna får komma 27/3. Då är mina föräldrar på besök så barnvakt fixad :P
  • Milleman

Någon mer som använder tens? När jag satte på den nu ikväll började bebisen sparka hårt. Efter 10 min stängde jag av den. Hon blev lugn. För att se om det kunde vara tensen startade jag den igen och det dröjde inte 30 sek innan hon började sparka hårt!! Stängde av den direkt.
    Fler som upplever att bebisen märker av tensen?

• Milleman
    Josefine85 skrev 2016-03-07 05:53:54 följande:
    Jag har en som jag använde i början eftersom jag hade så ont i ryggen... Sen läste jag att man inte alls skulle använda sån? Att det kunde vara farligt.. Säkert ingen större fara såhär på slutet dock..
    Loke -07, Alvin -09
    Det är både läkare och sjukgymnast som rekommenderar tens till mig så jag vill ju tro att det är ofarligt iallafall. Men det känns väldigt lustigt (och som en osannolik tillfällighet) att bebisen rycker till och börjar sparka sådär när jag sätter på den. Känns inte alls bra att använda den längre.
    Synd, för den hjälper mot foglossningen.
Svar på tråden BF april 2016