Inlägg från: Milleman |Visa alla inlägg
  • Milleman

BF april 2016

Tänkte ta magbilder idag. Vore kul att se era :)

• Milleman

Jag kan inte se foto på FL på mobilen (varför?!) så jag ska starta datorn sen och titta :D

• Milleman

Här är min i v 35 (34+1). Har inte tittat på era bilder via datorn än. Jag känner mig plötsligt väldigt stor när jag ser fotot :O

• Milleman

Jag har kommit in i värsta boandet. Måste göra klart allt och sortera och fixa. Vill inte ha nått sånt kvar när lillasyster är här :) men kan inte göra mycket när min man inte är hemma då min rygg protesterar så mycket.
    Men hur ska man hinna göra allt på listan :P

• Milleman
    Malla1 skrev 2016-03-17 06:42:47 följande:

44 dagar kvar till bf, men jag hoppas verkligen att den lilla vill komma lite tidigare, typ V.37 (två av mina barn är födda V.37)

Har fått jordens foglossning vilket jag aldrig haft förut och det börjar bli riktigt jobbigt, jag kan ju tyvär inte ta det lugnt och undvika en massa saker vilket resulterar i att jag knappt kan röra mig alls på kvällarna, kan knappt bära min yngsta dotter men jag gör det såklart ändå om det verkligen behövs. Men jag blir gråtfärdig såfort jag vet att jag måste göra något tex när jag ska gå och hämta/lämna, när ja måste dammsuga eller hänga tvätt. Men det är bara att stå ut och räkna ner dagarna

Strongt av dig att ändå fortsätta. Men tänk dig för min foglossning försvann inte helt och när jag blev gravid igen 4 år senare hade jag ibland fortfarande problem. Sabba inte ryggen nu för alltid. Du måste prioritera det viktigaste och det är ju såklart barnens skola osv. Men städning och sånt får du nog överlåta till någon. Och bär inte tungt!
    Jag har varit så noga denna graviditet och lydigt alla regler så jag hoppas slippa flera års ont efteråt.
  • Milleman
    Malla1 skrev 2016-03-17 07:57:48 följande:

Jag försöker att inte bära min lilla så mycket men hon är ju bara 1 år så blir en hel del jag måste bära henne ändå, städa försöker jag få mina större barn att hjälpa till men det är inte alltid det lättaste och min man hinner inte så mycket på veckorna eftersom han jobbar 10 timmarsdagar 2 timmar hemifrån så han är inte hemma nästan nånting på vardagar, åker halv 6 och är hemma 20-20,30. Och han hjälper ju till fre-sön när han är hemma men om jag låter bli hemmet dom övriga 4 dagarna så är mitt hem förfallet tyvär. Men jag kämpar på så gott jag kan

Du får vila så gott det går och lyssna på kroppen :)
    Ja en 1-åring kräver klart lite mer bärande.
    Städhjälp kanske? ;) vi har börjat handla på mat.se just för att jag inte kan hjälpa till så mycket och min man jobbar 12-timmarsdagar (dock nära hemmet) och orkar inte alla gånger.
  • Milleman
    Malla1 skrev 2016-03-17 07:57:48 följande:

Jag försöker att inte bära min lilla så mycket men hon är ju bara 1 år så blir en hel del jag måste bära henne ändå, städa försöker jag få mina större barn att hjälpa till men det är inte alltid det lättaste och min man hinner inte så mycket på veckorna eftersom han jobbar 10 timmarsdagar 2 timmar hemifrån så han är inte hemma nästan nånting på vardagar, åker halv 6 och är hemma 20-20,30. Och han hjälper ju till fre-sön när han är hemma men om jag låter bli hemmet dom övriga 4 dagarna så är mitt hem förfallet tyvär. Men jag kämpar på så gott jag kan

Jag ger också mitt äldre barn (5 år) städuppgifter. Han älskar att hjälpa till. Men tex innan han fick se tv igår fick han i uppgift att ta in alla skor från hallmattan till garderoben, plocka upp saker från golvet och lägga använda kläder på hallbänken. Sånt som kräver onödiga böjningar ner till golvet för mig och som han gör snabbt och lätt :)
  • Milleman
    becka1989 skrev 2016-03-17 10:06:55 följande:

Jag har tydligen gått från att ha 2-3förvärkar om dagen till så många att jag inte har någon koll igår hade jag förvärkar hela eftermiddagen som kom och gick hela tiden sen hade jag sammandragningar när jag skulle göra något tex laga mat, stått förlänge eller så.

Börjar bli lite nojig att det kanske är början på att liten vill ut snart. Går in i vecka 37 på måndag men den kan gärna få vänta 1-2veckor men kommer bli jobbigt om jag ska ha det såhär fram till lillen kommer

Jag har också märkt av en ökning. Fast jag får bara i vilande läge vilket verkar va lite ovanligt.

Du behöver nog inte vara orolig för bebisens hälsa om den kommer i v 37-38 :)
  • Milleman
    Emmmmm skrev 2016-03-17 14:13:01 följande:

3,5 veckor kvar till snitt fick jag veta idag :)

Fick du ha någon åsikt om när snittet skulle bli av?
  • Milleman

Magen är perfekt att lägga i mellanrummet mellan balkongräcket och väggen nedanför ;)

Skulle fota familjen som spelar fotboll nedanför men fokus hamnade på magen ;)

Svar på tråden BF april 2016