BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej alla!
Idag går jag på nålar, ska nämligen göra tidigt UL idag. Är i v 9 (8+3) så om det finns något där inne bör man ju se det. Är skitnervös då jag förra gången när jag gjorde tidigt UL upptäckte att det inte fanns något levande foster. Någon annan som snart ska göra VUL/UL?
Den här gången mår jag dock mycket sämre, mår illa och har spända bröst. Det är inget problem att "bara" dricka en kopp kaffe om dagen om man säger så... men ändå, drömde mardröm inatt om det jäkla ultraljudet.
FB grupp?
Var det någon här inne som pratade om en fb grupp i början. Mitt minne är inte på topp och orkar inte leta i tråden.
Å jag hade tyckt att det var så bra om vi inte hade en fb grupp utan snackade på här. På fb blir jag alltid osäker på vem som kan se osv iom att man har sitt riktiga namn,. plus att jag gillar att gå in här varje dag ;)
Hej!
Va kul att det är så många som ska få en vårbebis! :D
Jag plussade 19/8 och har bf 23/4.
Ska på inskrivning imorgon och på VuL den 3/9 pga att jag hade ett MA 2007. Längesen men jag är super orolig då min kropp inte verkar fatta om det lever ngt där inne eller inte. Så tills dess har jag inställningen att det inte är ngt där inne förrän jag ser det.
När jag igenom mitt MA var jag i v 13 typ och hade en redig kula redan då för att upptäcka att fostret dött i V6-7 eller dyl.
Pillans skrev för ett tag sen om fb-grupp. Jag har skickat pm till henne om att bli tillagd utan att hon lagt till mig, så är osäker på gruppens status.
Jag skrev också men har inte fått något svar. Jag har precis startat en HEMLIG ;) grupp om någon vill haka på? Skicka PM till mig isf :)
Hej tjejer! jag är jättegärna med här i er grupp om det är ok! BF 23/4 med första barnet! :)
Lite småtrött och uppblåst men inget illamående än så länge! är i vecka 6! Ska på inskrivning 8/9 på mvc! spännande! Tar ni med er sambon/maken på inskrivningssamtalet el går ni själva?
/camilla
Hej tjejer! jag är jättegärna med här i er grupp om det är ok! BF 23/4 med första barnet! :)
Lite småtrött och uppblåst men inget illamående än så länge! är i vecka 6! Ska på inskrivning 8/9 på mvc! spännande! Tar ni med er sambon/maken på inskrivningssamtalet el går ni själva?
/camilla
Tycker det är synd att så många av er har drabbats av missfall, t.o.m. upprepade, klart jag vet att risken finns men det verkar vara så vanligt :/ Tycker ändå det är bra att det talas om det och inte döljs men jag blir förstås lite uppskrämd själv då jag knappt har några symptom. Hoppas ni som drabbats får stöd av varandra och känner att ni inte är ensamma, nu vet jag ju ifall jag själv drabbas att jag inte är ensam, för allt kan verkligen fortfarande hända. Jag håller verkligen alla tummar för er och alla andra här att det går vägen nu :)
För att fortsätta på det här med symptom känner jag mig dock också lugnad av tråden eftersom det är många av er som knappt känt sig gravida tidigare graviditeter och enda "symptomet" varit en växande mage. Det känns betryggande :) I och för sig verkar det också vara vanligt att drabbas av illamående m.m. först kring v. 8-9 eller ännu senare så jag kanske inte heller ska tro att jag sluppit det ännu ;) Nåväl, hoppas att jag får fortsätta att må bra och att allt verkar stå rätt till, men något lite lindrigt symptom som ömmande bröst kunde jag väl få för att veta att något faktiskt är på gång?
/camilla