• Anonym (Orolig)

Olämplig relation mor och son?

Jag behöver lite råd. Hoppas inte detta låter för underligt. Jag och min fru har en adoptivson på nu 11 år. Ända sen vi adopterade honom så har de båda badat och duschat tillsammans. Det var OK när han var mindre, men nu tycker jag att det vid 11 år inte är passande längre. Men min fru tycker bara jag är barnslig och menar att han själv säger till ifall han inte skulle vilja det.

Hon tycker också att han fortfarande behöver hjälp med att bli tvättat, att han inte klarar det själv ännu. Det ska väl ändå en 11-åring klara av? Och hur många mammor brukar duscha med sina söner vid den åldern? Han är ju faktiskt på väg in i puberteten. Å andra sidan så är han lite av "mammas pojke" och är väldigt bunden till henne.

vad tycker ni? Bör jag övertala min fru att sluta med duschandet och tvättandet med vår son, eller är det jag som överdriver allt? När är det "normalt" för ett barn att sluta bada tillsammans med sin förälder?

• Svar på tråden Olämplig relation mor och son?
  • Anonym (..)
    Anonym (spagetti) skrev 2015-08-23 16:55:57 följande:

Du kan va lugn TS
    I Sverige är det bara och kan bara vara män som är pedofiler..

Om det mot förmodan och händer egentligen aldrig så måste det vara en karl som tvinga eller förlett kvinnan.. Hugget i sten.

Men prova du att skriva.. Är vuxen karl och duschar med en 11 års flicka och tillika styvdotter eller adoptiv dotter eller barn. Så ska du se på jäklar anamma på PK fläsket (menar kvinnorna) dundrar direkt.

eeeh?! klart det finns  kvinnliga pedofiler i sverige. löjligt att påstå annat. kvinnliga pedofiler kanske inte är så aggressiva på det och gör nog sin grej mer subtilt men visst finns dem.

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Peter) skrev 2015-08-24 08:58:53 följande:

Hur gör han efter skilgympan?

Klarar han att duscha där har du ju alla argument du behöver.

Jo klart han kan duscha men som sagt så är min fru så noga med att han gör det ordentligt hemma. Hon har viss tvångsmässighet med renlighet. Men hon hjälper till, låter honom tvätta sig själv och rycker in när han inte gör det ordentligt. Mest är det håret hon hjälper till med numera tror jag.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Anonym#3) skrev 2015-08-24 11:57:53 följande:

11 är faktiskt för gammalt att duscha med sin mor. Det borde man klara av själv vid 8-9.. tycker du ska prata med din fru.

Så du tycker även en vanlig dusch utan att hon hjälper till med tvättning är fel i den åldern?
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Orolig) skrev 2015-08-24 12:09:53 följande:

Jo klart han kan duscha men som sagt så är min fru så noga med att han gör det ordentligt hemma. Hon har viss tvångsmässighet med renlighet. Men hon hjälper till, låter honom tvätta sig själv och rycker in när han inte gör det ordentligt. Mest är det håret hon hjälper till med numera tror jag.

Försök inte. Tell her to back off.
  • Anonym (no no)

mina tonårsgrabbar duschar inte varje dag. Det behövs inte, om de inte stinker svett. Håret behöver man definitivt inte tvätta varje morgon. De dagar de kommer duscha i skolan, behöver de inte duscha här hemma (om de inte vill så klart)

Din son behöver lite frigörelse låter det som. Här hon så här dominant i allting, inte bara just duschandet?

• Anonym (Orolig)
    SSL skrev 2015-08-24 11:21:41 följande:

Varför nämner du att pojken är adopterad. Det har väl inget med saken att göra,?

Sedan kan inte alla barn i den åldern skrubba sig ordentligt. Din fru behöver ju inte duscha samtidigt som hon hjälper honom men vill dom göra så, låt det vara tycker jag.

Ingen direkt orsak, visste inte om det hade betydelse. Han adopterades av oss när han var 4 år och hade sen förut ingen lätt barndom. Vi har verkligen gjort allt vi kunnat för honom, och speciellt min fru har varit beskyddande och moderlig mot honom.

Min fru säger att det går snabbast att de båda duschar, då hon och jag har bråttom till jobbet och sonen till skolan. Hon inser inte att det är opassande att hon fortfarande duschar med sonen och blir bara upprörd när jag nämner det.
  • Anonym (no no)
    Anonym (Orolig) skrev 2015-08-24 12:48:33 följande:
    Ingen direkt orsak, visste inte om det hade betydelse. Han adopterades av oss när han var 4 år och hade sen förut ingen lätt barndom. Vi har verkligen gjort allt vi kunnat för honom, och speciellt min fru har varit beskyddande och moderlig mot honom.

Min fru säger att det går snabbast att de båda duschar, då hon och jag har bråttom till jobbet och sonen till skolan. Hon inser inte att det är opassande att hon fortfarande duschar med sonen och blir bara upprörd när jag nämner det.
    han kan duscha på kvällen så sparar de tid på morgonen. Det gör mina ungdomar. Vi skulle aldrig hinna om alla skulle duscha på morgonen
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (no no) skrev 2015-08-24 12:47:57 följande:

mina tonårsgrabbar duschar inte varje dag. Det behövs inte, om de inte stinker svett. Håret behöver man definitivt inte tvätta varje morgon. De dagar de kommer duscha i skolan, behöver de inte duscha här hemma (om de inte vill så klart)

Din son behöver lite frigörelse låter det som. Här hon så här dominant i allting, inte bara just duschandet?

Ja jag håller med.

Jo, min fru är dominant i det mesta, bossen i familjen. Ganska kontrollerande. Om något inte går hennes vilja så kan hon bli upprörd och arg. Därför undviker jag helst konfrontation med henne. Å andra sidan när det går som hon vill så är hon väldigt kärleksfull och snäll.
  • symer

Även om det bara är naturligt så tycker jag inte det känns särskilt hälsosamt. 

Skulle det vara okej om en pappa duschade med sin 11-åriga dotter?

• Brumma
    Anonym (Orolig) skrev 2015-08-24 11:35:18 följande:

Ja min fru tycker han behöver duscha varje morgon (efter en dag blir man smutsig säger hon) och tycker det är praktiskt att göra det samtidigt som hon gör det (sparar tid och vatten). Jag vet inte om hon tvättar de intimare delarna nu längre, inte vad jag sett, men jag brukar inte stå och kolla heller. Främst är det håret skulle jag tro. Hon låter honom tvätta sig själv delvis, så det är ju bra, så medan hon tvättar sig så tvättar han sig också, men hon håller ett öga på att han gör det ordentligt.

Min bonus kunde tvätta håret vid elva år. Men det rann gärna ner vatten o schampo i ögonen och därför bad hon ibland om hjälp. Ho AVSKYR vatten i ögonen..
Svar på tråden Olämplig relation mor och son?