• MeandHim

Singel & vill hitta en man men vart?!??

Skriver sällan trådar så denna kan vara missplacerad...

Hursomhelst! Har varit singel o två år efter ett 14 år lång förhållande. Visst det var ju lite spännande till en början. Men jag insåg snabbt att vara singel är inte min grej! Jag vill ha en man! Någon att sakna, som frågar hur dagen har varit, någon att resa bort med. Vill krypa ner i soffan med, vakna ihop med. Massa sex... Jag saknar närheten! Det är nog det värsta.

Men VART hittar man en vettig kille?!?

Någon som är klar med sina ex och singellivet.

Krogen känns inte aktuellt, har testat dejtingsidor och faktiskt träffat

Några. Men det blir aldrig mer än så.

Så vart hittar man dom där bra killarna som gärna får ha utseendet med sig?!

För visst är det så; utseendet fånge intresset, det inre får det att stanna!

Må låta ytligt men kom igen, man vill ju faktiskt känna sig attraherad av personen ;)

• Svar på tråden Singel & vill hitta en man men vart?!??
  • Anonym (Tess)

Blev singel vid 36 och orkade ärligt inte med några fler män i mitt liv. Var färdig och inställd på att leva ensam resten av livet. Träffade då världens goaste och tänkte, ok vi kan ses då och då. Nu lever vi ihop med en 5 åring. Så mitt absolut bästa tips är att inte leta. Njut av livet för plötsligt händer det.

• killen
    MeandHim skrev 2016-04-13 12:28:50 följande:

Finns det inga såna menar du? :p killen

Finns det säkert men ingen som fallit för mig :p

Har vart singel den 2014. De få som man träffat från dejtingsidor har man den blivit friendzoonad av :p. Krogen är inte min grej :p
  • killen

Försöker iaf att att gå ner lite så man får bort kaggen för bli mer attraktiv. För insidan har man redan :) jag får vad jag kan för jobba med utsidan iaf :p

• mangeee
    MeandHim skrev 2016-04-13 12:48:03 följande:

Håller med, är sällan på krogen :)

Tråkigt att du inte finner det du söker! Jag tror många anstränger sig för mycket och ser skogen för alla träden.
  • Kille 31

Här har du mina tankar och funderingar kring din situation.

Jag förstår hur du känner dig, jag var i din situation och det var bara en tillfällighet att jag hittade min nuvarande fru. När man är singel så vill man ju inte förlita sig endast på slumpen eller ödet... så jag chansade vilt och berätta hur jag kände ganska så tidigt :) skäms lite över det dock, kan kännas lite fult att flirta utanför fester/krogen eftersom man riskerar att det blir en tryckt stämning om den andre inte kan besvara ens känslor.

Jag tror att det är bra att vara kräsen så länge det är rätt saker det gäller. Skulle jag leta efter en partner så skulle jag antagligen leta efter runt min egen ålder men min fru råkade vara många år äldre än mig, fast just ålder är ju en enkel grej att ha översyn med.

Man lär sig nog med åren vad man ska leta efter. En tjej som är eftertänksam, vänlig och inte röker är väldigt attraktiv i mina ögon. Hur hon hanterar konflikter och problem är också viktigt. Kanske bidrar detta tänket till att det blir svårare att hitta någon men samtidigt så ökar ju chanserna att man blir ihop med någon bra :)
    Men låt oss säga att jag var perfekt för dig, var skulle du då hitta mig? Du skulle hitta mig:

På väg till och från jobbetPå ICAI affärer som säljer allt som rör hemmetNär jag cyklar eller promenerarHemma/utanför mitt hem
    På tennisbanan

Kort sagt är chanserna små då jag inte heller gillar krogen, facebook eller nätdejting (något jag visserligen har testat på)

Så var kan den sortens killar som du gillar vara tror du?

• mannnen

Samma sits här... men krogen lockar inte längre. Finns säkert massa goa män här på fl :) hoppas du hittar ngn att dela livet med.

• MeandHim

Mangee... Klart det kan va snyggt att va vältränad, men ingen är perfekt. Huvudsaken är att man mår bra själv :)

• Meatballsurgery
    MeandHim skrev 2016-04-13 18:25:08 följande:

Mangee... Klart det kan va snyggt att va vältränad, men ingen är perfekt. Huvudsaken är att man mår bra själv :)

Helt riktigt. 

Samma sak det är ju därför det är så viktigt att veta vad man är ute efter i livet. Vill man ha kkn eller något seriösare kanske man ska leta på olika platser :)
Svar på tråden Singel & vill hitta en man men vart?!??