• MeandHim

Singel & vill hitta en man men vart?!??

Skriver sällan trådar så denna kan vara missplacerad...

Hursomhelst! Har varit singel o två år efter ett 14 år lång förhållande. Visst det var ju lite spännande till en början. Men jag insåg snabbt att vara singel är inte min grej! Jag vill ha en man! Någon att sakna, som frågar hur dagen har varit, någon att resa bort med. Vill krypa ner i soffan med, vakna ihop med. Massa sex... Jag saknar närheten! Det är nog det värsta.

Men VART hittar man en vettig kille?!?

Någon som är klar med sina ex och singellivet.

Krogen känns inte aktuellt, har testat dejtingsidor och faktiskt träffat

Några. Men det blir aldrig mer än så.

Så vart hittar man dom där bra killarna som gärna får ha utseendet med sig?!

För visst är det så; utseendet fånge intresset, det inre får det att stanna!

Må låta ytligt men kom igen, man vill ju faktiskt känna sig attraherad av personen ;)

• Svar på tråden Singel & vill hitta en man men vart?!??
  • j a d e
    Puppetmaster skrev 2015-09-14 16:14:59 följande:

Bingo! Din mamma kanske kan fiska fram veckans lottorad åt mig? 

Var det inte Aikido som var morsan? Förvirrade ni är.
  • Aikido
    j a d e skrev 2015-09-14 16:18:10 följande:
    Var det inte Aikido som var morsan? Förvirrade ni är.
    Nästa gåta eller paradox att knäcka.
  • j a d e

Jag sätter på kaffet så länge.

• Anonym (Hmm)

Bara släpp mammapappa-grejen. Nu TS: hittat ngn man än?

• Aikido
    j a d e skrev 2015-09-14 16:29:41 följande:
    Jag sätter på kaffet så länge.
    Sätta på och sätta på. Hoppas det inte är för varmt.
  • Puppetmaster
    j a d e skrev 2015-09-14 16:16:48 följande:
    Hörs att du inte är kvinna. Men för skojs skull, utveckla gärna den teorin. Jag tror knappast det hjälper ts att man daddar runt sådär.
    Ja det krävs mod att hänge sig åt en annan människa.. Att våga ta del av hela kitet så att säga och att stödja, uppmuntra, finnas där och att lyssna. 
    Jag tänker inte generalisera och dra alla över en kam men många är oerhört självcentrerade och inte mycket går in genom öronen där (som inte handlar om dem). 
    Att hitta någon som det klickar med och som förstår vad som sägs och vad som är underförstått.. Det är det svåra. 
    Jag är (som jag nog hintat om ett antal gånger på kort tid) singel. Jag är faktiskt en jäkel på att lyssna osv typ bäst på allt Foten i munnen Ett undantag från regeln men ja.. singel. Jag hittar heller ingen som är värd min tid och energi. Orsak 1 är nog min egen kräsenhet och som 2 skyller jag på feghet och kanske ett uns av lathet/bekväm. Orkar inte ge mig ut på jakt och eftersom det är kotym att mannen jagar så är det som det är. 
    Spårade visst ur lite där. Skyller på mammas närvaro i den här tråden. Sorry. 
  • j a d e
    Puppetmaster skrev 2015-09-14 16:44:29 följande:

Ja det krävs mod att hänge sig åt en annan människa.. Att våga ta del av hela kitet så att säga och att stödja, uppmuntra, finnas där och att lyssna. 

Jag tänker inte generalisera och dra alla över en kam men många är oerhört självcentrerade och inte mycket går in genom öronen där (som inte handlar om dem). 

Att hitta någon som det klickar med och som förstår vad som sägs och vad som är underförstått.. Det är det svåra. 

Jag är (som jag nog hintat om ett antal gånger på kort tid) singel. Jag är faktiskt en jäkel på att lyssna osv typ bäst på allt  Ett undantag från regeln men ja.. singel. Jag hittar heller ingen som är värd min tid och energi. Orsak 1 är nog min egen kräsenhet och som 2 skyller jag på feghet och kanske ett uns av lathet/bekväm. Orkar inte ge mig ut på jakt och eftersom det är kotym att mannen jagar så är det som det är. 

Spårade visst ur lite där. Skyller på mammas närvaro i den här tråden. Sorry. 

Omåttligt tröttsamt med den inställningen. Mannen ska jaga. Jaha, jaga på. Om kvinnan tar initiativ så leder det med större möjlighet till något mer? Ursäkta, men har aldrig förstått vad som egentligen ligger bakom det där resonemanget. Min poäng var iallafall att jag tror inte ett dugg på att männen TS syftade på kör "spelet" för att de är lata eller kräsna.
  • MeandHim

Nope, har inte hittat någon än...

Och det här "spelet" får en lite att känna sig som en "reserv"
    Man märker dock ganska snabbt om
    Killen börjar köra det, då är det tack och hej direkt! Tänker inte lägga min tid på veliga män som inte kan bestämma sig.
    Då är jag hellre själv.
    Som nu, jag ska ta ett break från allt vad män heter och se till att bli frisk i brutna armen och sen enbart fokusera på kidsen.
    För det här med att hitta någon verkar vara svårare än vad jag någonsin kunnat föreställa mig :p

• Så svårt är det inte
    MeandHim skrev 2015-09-14 18:39:29 följande:

Nope, har inte hittat någon än...

Och det här "spelet" får en lite att känna sig som en "reserv"
    Man märker dock ganska snabbt om
    Killen börjar köra det, då är det tack och hej direkt! Tänker inte lägga min tid på veliga män som inte kan bestämma sig.
    Då är jag hellre själv.
    Som nu, jag ska ta ett break från allt vad män heter och se till att bli frisk i brutna armen och sen enbart fokusera på kidsen.
    För det här med att hitta någon verkar vara svårare än vad jag någonsin kunnat föreställa mig :p

Är det inte bara att skaffa någon av de lite mer seriösa dejtingsidorna? som jag förstått det är Badoo mest för ligga runt och Happypancake lite mer seriöst, men visst sker finns det undantag.

En vän prövade match gratis i en vecka, hitta en trevlig tjej direkt, nu har dem varit ihopa i en 3 år.
  • MeandHim

Jag är med på båda, har faktiskt hittat två seriösa på badoo. Den ena visade sig dock vara väldigt skum så han blev inte så långvarig. Den andra träffade jag i somras men bor tyvärr 30 mil härifrån. Vi har fortfaren bra kontakt men mer på kompis nivå.
    Happypancake... Jo, det finns nog många seriösa där och jag får dagligen en hög med mail och erbjudanden om dejter osv. Men ingen faller mig i smaken, inte bara utseendemässigt utan även till sättet. Att vi är totalt olika och inte har något alls gemensamt. De jag har hittat har antingen bort för långt bort, oftast med barn och ingen av oss är flyttbar. Så visst finns det många bra killar, men tyvärr inte i närheten där jag bor.

Svar på tråden Singel & vill hitta en man men vart?!??