• MeandHim

Singel & vill hitta en man men vart?!??

Skriver sällan trådar så denna kan vara missplacerad...

Hursomhelst! Har varit singel o två år efter ett 14 år lång förhållande. Visst det var ju lite spännande till en början. Men jag insåg snabbt att vara singel är inte min grej! Jag vill ha en man! Någon att sakna, som frågar hur dagen har varit, någon att resa bort med. Vill krypa ner i soffan med, vakna ihop med. Massa sex... Jag saknar närheten! Det är nog det värsta.

Men VART hittar man en vettig kille?!?

Någon som är klar med sina ex och singellivet.

Krogen känns inte aktuellt, har testat dejtingsidor och faktiskt träffat

Några. Men det blir aldrig mer än så.

Så vart hittar man dom där bra killarna som gärna får ha utseendet med sig?!

För visst är det så; utseendet fånge intresset, det inre får det att stanna!

Må låta ytligt men kom igen, man vill ju faktiskt känna sig attraherad av personen ;)

• Svar på tråden Singel & vill hitta en man men vart?!??
  • MeandHim

Nu menar jag inte killarna som spelar utan att gå till arenan o kolla matcher. Jag gillar att se på hockey och alla män super sig inte redlösa i baren...
    Kom bara på att det borde vara ett "mans" ställe :)

• Anonym (erfaren man)
    MeandHim skrev 2015-09-12 09:42:15 följande:

Nu menar jag inte killarna som spelar utan att gå till arenan o kolla matcher. Jag gillar att se på hockey och alla män super sig inte redlösa i baren...
    Kom bara på att det borde vara ett "mans" ställe :)

Du verkar fortfarande inte ha reflekterat över mina råd?

Du verkar helt koncentrerad på att söka dig till mötesplatser där det finns till antalet många män. Bland alla dessa män hoppas du finna den man som du söker.

Jag har inte sagt att detta är fel.

Men jag menar att det också kan vara nyttigt att tänka annorlunda.
    Vilken man söker du? Vilka egenskaper önskar du att din man ska ha?
    Var kan det finnas sådana män?

På så sätt minskar antalet män högst väsentligt.
    Men andelen män som kan vara intressanta för dig ökar högst väsentligt.
    Bland totalt sett färre män, men med en väldigt mycket högre andel män som är intressanta för dig, så ökar dina chanser att finna en man som passar för dig oerhört!

Du har ju angett några kriterier som du önskar dig.
    Vad får dig att tro att just män i hockeypubliken är det ställe med högst andel män som uppfyller dina kriterier?
  • MeandHim

Anonym erfaren. Det var nog inte endast
    Mig själv jag tänkte på bör jag föreslog hockey utan även andra kvinnor i tråden. Det är ju alla sorters män som går på hockey och gillar man det själv kan det ju vara ett bra tillfälle att kanske träffa någon.

Jag gillar att träna så gärna någon som delar träning med bra kost/välmående.
    Någon som gillar att vara spontan, vill resa bort... Med andra ord skulle det kunna passa in på vem som helst.
    Jag skulle lika gärna kunna falla för en advokat som går dagarna i ända uppklädd i kostym, som jag tycker är otroligt sexigt. Likaväl skulle jag kunna falla för en polis, snickare eller en tatuerare (så länge han inte är täckt med tatueringar på 70% av kroppen) däremot tror jag dock att utseendet fångar intresset och sen får man se vad det kan leda till. Öppnar han munnen och är totalkorkad så spelar det intågen roll hur snygg han är.
    Jag jobbar med skönhet, så jag är kanske yrkesskadad då jag ofta tittar på hur folk klär sig, ser ut i håret osv. Så då är kanske inte konstigt att jag vill ha en kille som är medveten om mode och som bryr sig om sitt utseende/stil.... Känns som det blev en massa dravel nu, haha.., hursom så har jag slutat leta och hoppas väl att "Mr right" dyker upp en vacker dag :)

• Anonym (erfaren man)
    MeandHim skrev 2015-09-12 15:09:50 följande:

Anonym erfaren. Det var nog inte endast
    Mig själv jag tänkte på bör jag föreslog hockey utan även andra kvinnor i tråden. Det är ju alla sorters män som går på hockey och gillar man det själv kan det ju vara ett bra tillfälle att kanske träffa någon.

Jag gillar att träna så gärna någon som delar träning med bra kost/välmående.
    Någon som gillar att vara spontan, vill resa bort... Med andra ord skulle det kunna passa in på vem som helst.
    Jag skulle lika gärna kunna falla för en advokat som går dagarna i ända uppklädd i kostym, som jag tycker är otroligt sexigt. Likaväl skulle jag kunna falla för en polis, snickare eller en tatuerare (så länge han inte är täckt med tatueringar på 70% av kroppen) däremot tror jag dock att utseendet fångar intresset och sen får man se vad det kan leda till. Öppnar han munnen och är totalkorkad så spelar det intågen roll hur snygg han är.
    Jag jobbar med skönhet, så jag är kanske yrkesskadad då jag ofta tittar på hur folk klär sig, ser ut i håret osv. Så då är kanske inte konstigt att jag vill ha en kille som är medveten om mode och som bryr sig om sitt utseende/stil.... Känns som det blev en massa dravel nu, haha.., hursom så har jag slutat leta och hoppas väl att "Mr right" dyker upp en vacker dag :)

Japp då förstår jag, du jobbar med skönhet...
    Och jag har inte klarat av att uttrycka mig på ett sådant sätt så du kan klara av förstå vad jag menar...
    Jag kan bara önska dig lycka till i din förhoppning att Mr Right skulle råka dyka upp hos dig en vacker dag...
  • Anonym (Hej)

Vad jag förstår så får man inte enligt reglerna använda forumet som kontaktväg men hade man det så hade jag nog skrivit att jag gärna tagit en kaffe med dig eller hittat på något kul. Men synd att reglerna är så hårda här.

• Anonym (erfaren man)
    MeandHim skrev 2015-09-12 15:59:41 följande:

Anonym... Förstår vad?! Utveckla gärna...

Nej tyvärr.
    Jag har verkligen seriöst försökt utveckla vad jag menar.
    Men det är bara att konstatera: Jag har inte klarat av att uttrycka mig på ett sådant sätt så du kan klara av förstå vad jag menar...
    Som sagt lycka till med slumpen.
  • MeandHim

Anonym. Vi kanske inte pratar samma språk, du är trots allt man. Men jag förstår precis vad du menar "hon jobbar med skönhet" kan inte vara allt för Bright.
    Tack för dina tips....!

• Clownensleende

En återkommande trend när det gäller dessa trådar är att man mer än ofta ser en kvinna som har problem med att hitta den rätta och tyvärr matchar hennes krav inte riktigt med hennes egna utseende om ni förstår vad jag syftar på. Världens längsta mening där.

• MeandHim

Clownensleende.... Så kanske det är. Men hur vet man isf vilken "liga" man ska kolla på...?

Svar på tråden Singel & vill hitta en man men vart?!??