• MeandHim

Singel & vill hitta en man men vart?!??

Skriver sällan trådar så denna kan vara missplacerad...

Hursomhelst! Har varit singel o två år efter ett 14 år lång förhållande. Visst det var ju lite spännande till en början. Men jag insåg snabbt att vara singel är inte min grej! Jag vill ha en man! Någon att sakna, som frågar hur dagen har varit, någon att resa bort med. Vill krypa ner i soffan med, vakna ihop med. Massa sex... Jag saknar närheten! Det är nog det värsta.

Men VART hittar man en vettig kille?!?

Någon som är klar med sina ex och singellivet.

Krogen känns inte aktuellt, har testat dejtingsidor och faktiskt träffat

Några. Men det blir aldrig mer än så.

Så vart hittar man dom där bra killarna som gärna får ha utseendet med sig?!

För visst är det så; utseendet fånge intresset, det inre får det att stanna!

Må låta ytligt men kom igen, man vill ju faktiskt känna sig attraherad av personen ;)

• Svar på tråden Singel & vill hitta en man men vart?!??
  • MeandHim

Meatballsurgery Att hitta en kk är det minsta problemet. Men inget jag eftersträvar, vill ha seriöst :)
    Det svåra är att komma på vart man ska leta. Speciellt när man jobbar konstant!

• Meatballsurgery
    MeandHim skrev 2016-04-13 18:34:11 följande:

Meatballsurgery Att hitta en kk är det minsta problemet. Men inget jag eftersträvar, vill ha seriöst :)
    Det svåra är att komma på vart man ska leta. Speciellt när man jobbar konstant!

Ja då blir det ju lite mera komplicerat tyvärr, jag har den stora turen att jag redan hittat en kvinna jag vill spendera mitt liv med och vi har ett öppet förhållande sedan fem år tillbaka :)  
  • MeandHim

Meatballsurgery härligt!! Öppet förhållande är dock inte min grej, men kul att det funkar för er :)

• MeandHim

Kille31 svårt det där, jag visar inte känslor alls tidigt men gör däremot klart för killen tidigt att jag är ute efter seriöst. Vill inte lägga tid och energi på någon som inte är intresserad av detsamma.

Kul att du funnit din kärlek, tror att det finns någon för alla, gäller bara att hitta just den personen :)

Ja, vart ska man leta... Ica kanske, på promenaden. Ibland har jag sett killar som verkligen faller mig i smaken, typ på stan. Man slänger någon blick....men sen då?!?! Är väldigt social av mig men skulle ju aldrig våga gå fram. För vad ska man säga?!?!tänk om han är upptagen?!?!
    Brukar titta efter en ring, men dom kan ju vara upptagna även utan ring :)

Just nu har jag nog gett upp lite smått...

• Meatballsurgery
    MeandHim skrev 2016-04-13 20:29:46 följande:

Meatballsurgery härligt!! Öppet förhållande är dock inte min grej, men kul att det funkar för er :)

Så är det, man ska göra det som fungerar för än :)
  • MrFlex

Har tyvärr inget vettigt svar att komma med förutom att du ska söka dig till miljöer där du kan lära känna personer. Tycker dock att det är skönt med någon som vågar vara ärlig med att utseendet är relevant för attraktionen. Jag blev mer eller mindre idiotförklarad i en annan tråd där jag förde ett sådant resonemang. Där en enig kör bedyrade att attraktionen har väldigt lite med utseendet att göra. Lycka till och hoppas du hittar din drömprins:)

• MeandHim

MrFlex fast så är det ju, finns det någon människa som skulle träffa en partner som inte tilltalar dom utseendemässigt?!?
    Har svårt att tänka mig det. Utseendet är inte allt och utseendet kan såklart växa ikapp en människas inre. Men trots allt så är ju utseendet det första som tilltalar oss så jag håller helt med dig. Utseendet spelar roll, jag är inte rädd för att säga det :)

• Kille 31
    MeandHim skrev 2016-04-13 20:40:45 följande:

Kille31 svårt det där, jag visar inte känslor alls tidigt men gör däremot klart för killen tidigt att jag är ute efter seriöst. Vill inte lägga tid och energi på någon som inte är intresserad av detsamma.

Kul att du funnit din kärlek, tror att det finns någon för alla, gäller bara att hitta just den personen :)

Ja, vart ska man leta... Ica kanske, på promenaden. Ibland har jag sett killar som verkligen faller mig i smaken, typ på stan. Man slänger någon blick....men sen då?!?! Är väldigt social av mig men skulle ju aldrig våga gå fram. För vad ska man säga?!?!tänk om han är upptagen?!?!
    Brukar titta efter en ring, men dom kan ju vara upptagna även utan ring :)

Just nu har jag nog gett upp lite smått...

Det var samma med min fru, hon gjorde tidigt klart för mig att om det skulle bli något mellan oss så var det giftermål som gällde som slutmål. Vad hon inte visste var att det var precis samma mål som jag hade ;)

Jag känner verkligen igen mig i din tankegång gällande främmande människor. Det är lite svårt att tänka som så att man kan ju alltid vara vänner även om personen råkar vara upptagen men då skulle man få hur många vänner som helst innan man hittar någon eller så är personen man flirtar med inte intresserad. Det är lätt hänt att det blir lite krystat och så vidare. Det finns nog många anledningar ill att man inte gärna bara chansar även om man vet att det egentligen inte finns något att förlora.

Som kille så skulle jag nog uppskatta om en tjej visade klart och tydligt att hon var intresserad dock. Jag har fått många vackra leenden genom åren men det känns lite fult att tro att varje tjej som ler och är glad också är intresserad. Kanske var det därför jag var ganska rak på sak när jag sa till min nuvarande fru att jag tyckte om henne. Jag orkar liksom inte hålla på med alla dessa spel och lekar :P Naturligtvis får man ju vara lite taktfull i hur man lägger fram det och vara beredd på ett nej. Jag trodde verkligen det var kört när jag fick se hennes första reaktion men av någon anledning så vågade hon lita på mig.

En sak är säker, om du, precis som jag ser ett bra läge så tveka inte, slå till och chansa. Man får nog aldrig ett riktigt perfekt läge men ibland så uppenbarar ju sig vissa situationer och då ska man inte tveka.

En sak till, även om jag inte kan tala för alla män så skulle jag aldrig tycka att det var något negativt om en tjej flirtade med mig. Jag skulle mer se det som ett komplimang :) Jag tycker absolut inte att du ska skämmas över att flirta med någon som du inte vet är upptagen. Naturligtvis så skulle jag inte tycka om det om personen i fråga flirtade med mig trots att hon vet att jag faktiskt redan är tagen.

Ha en trevlig kväll!
  • Anonym (Pappan)
    MeandHim skrev 2016-04-13 18:25:08 följande:

Mangee... Klart det kan va snyggt att va vältränad, men ingen är perfekt. Huvudsaken är att man mår bra själv :)

Testa o träffa en vanlig skön avspänd snubbe för en gångsskull ... Nåt säger mig att du väger yta väldigt högt.

Sen tror jag att har man barn, ska man träffa nån som oxå har barn. Annars är risken mer överhängande att det brakar förr eller senare.

...om man nu prioriterar 2 samhet.
  • Gung Ho
    Anonym (Pappan) skrev 2016-04-15 21:11:13 följande:
    Testa o träffa en vanlig skön avspänd snubbe för en gångsskull ... Nåt säger mig att du väger yta väldigt högt.

Sen tror jag att har man barn, ska man träffa nån som oxå har barn. Annars är risken mer överhängande att det brakar förr eller senare.

...om man nu prioriterar 2 samhet.
    Ang det där med barn.. Bara att läsa styvförälderstråden på FL så ser man risken med att bara en har barn ;)
  • Gung Ho
    MeandHim skrev 2016-04-13 21:55:41 följande:

MrFlex fast så är det ju, finns det någon människa som skulle träffa en partner som inte tilltalar dom utseendemässigt?!?
    Har svårt att tänka mig det. Utseendet är inte allt och utseendet kan såklart växa ikapp en människas inre. Men trots allt så är ju utseendet det första som tilltalar oss så jag håller helt med dig. Utseendet spelar roll, jag är inte rädd för att säga det :)

Sen finns det ju grader i helvetet..
    Jättesnygg, snygg, ser bra ut...etc

Träffade min nuvarande fru via jobbet (men vi jobbade inte på samma) och vi började prata över FB efter ett par veckor. Vi började med de 'tunga' bitarna hur vi såg på familj (vi hade båda ett barn), livet och framtiden innan vi ens började flirta. Delad syn på livet ledde fram till att vi gradvis (ganska snabbt) blev attraherade av varandra och senare kära (Jag var inte singel så det tog ngr månader av vänskap)...sedan gifte vi oss två år senare (halvår sedan).
    Hur lyckades vi 'hooka upp'? Vi var båda öppna med vad vi ville i livet från början, innan vi ens dejtade, vi kunde senare vara trygga i att vi ville samma sak..
    Vi hittade varandra via jobbet genom att vi båda ville förändra våra liv, även om hon var den enda som 'letade' partner aktivt. Så vid ett möte där vi pratade länge fångade vi nog upp de här signalerna.
  • KimLinnefeldt

Koppleri, som förr, är nog inte fel. Jag tror att min fru och jag kopplades ihop av en gemensam vän (för 20 år sen).

Granne. (Min fru och jag var grannar också.)

Förening, sångkör.

• ödmjukman

Är i samma situation som du fast är man, det är svårt o hitta rätt såklart som du redan märkt. Det som borde funka bäst är olika sociala situationer. Alltifrån att gå ut, vara med i klubb om man sportar, flörta, vara öppen. Sen är det ofta så att folk kanske letar för mkt o vill för mkt o då händer det inte... kärlek kommer när man minst anar det.. märker exempelvis att jag ofta får mer blickar när jag inte bryr mig på väg till affären för o handla o är avslappnad .. gillar att flörta ?

• Smecker

Wow, fyra år gammal tråd får nytt liv. Tror TS klarat sig bra faktiskt.

Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Tom Sawyer

Men vart hittade hon sin man? Det, och dialekten är ganska luddigt typ 4 år senare

Svar på tråden Singel & vill hitta en man men vart?!??