MeandHim skrev 2016-04-13 20:40:45 följande:
Kille31 svårt det där, jag visar inte känslor alls tidigt men gör däremot klart för killen tidigt att jag är ute efter seriöst. Vill inte lägga tid och energi på någon som inte är intresserad av detsamma.
Kul att du funnit din kärlek, tror att det finns någon för alla, gäller bara att hitta just den personen :)
Ja, vart ska man leta... Ica kanske, på promenaden. Ibland har jag sett killar som verkligen faller mig i smaken, typ på stan. Man slänger någon blick....men sen då?!?! Är väldigt social av mig men skulle ju aldrig våga gå fram. För vad ska man säga?!?!tänk om han är upptagen?!?!
Brukar titta efter en ring, men dom kan ju vara upptagna även utan ring :)
Just nu har jag nog gett upp lite smått...
Det var samma med min fru, hon gjorde tidigt klart för mig att om det skulle bli något mellan oss så var det giftermål som gällde som slutmål. Vad hon inte visste var att det var precis samma mål som jag hade ;)
Jag känner verkligen igen mig i din tankegång gällande främmande människor. Det är lite svårt att tänka som så att man kan ju alltid vara vänner även om personen råkar vara upptagen men då skulle man få hur många vänner som helst innan man hittar någon eller så är personen man flirtar med inte intresserad. Det är lätt hänt att det blir lite krystat och så vidare. Det finns nog många anledningar ill att man inte gärna bara chansar även om man vet att det egentligen inte finns något att förlora.
Som kille så skulle jag nog uppskatta om en tjej visade klart och tydligt att hon var intresserad dock. Jag har fått många vackra leenden genom åren men det känns lite fult att tro att varje tjej som ler och är glad också är intresserad. Kanske var det därför jag var ganska rak på sak när jag sa till min nuvarande fru att jag tyckte om henne. Jag orkar liksom inte hålla på med alla dessa spel och lekar :P Naturligtvis får man ju vara lite taktfull i hur man lägger fram det och vara beredd på ett nej. Jag trodde verkligen det var kört när jag fick se hennes första reaktion men av någon anledning så vågade hon lita på mig.
En sak är säker, om du, precis som jag ser ett bra läge så tveka inte, slå till och chansa. Man får nog aldrig ett riktigt perfekt läge men ibland så uppenbarar ju sig vissa situationer och då ska man inte tveka.
En sak till, även om jag inte kan tala för alla män så skulle jag aldrig tycka att det var något negativt om en tjej flirtade med mig. Jag skulle mer se det som ett komplimang :) Jag tycker absolut inte att du ska skämmas över att flirta med någon som du inte vet är upptagen. Naturligtvis så skulle jag inte tycka om det om personen i fråga flirtade med mig trots att hon vet att jag faktiskt redan är tagen.
Ha en trevlig kväll!