• MeandHim

Singel & vill hitta en man men vart?!??

Skriver sällan trådar så denna kan vara missplacerad...

Hursomhelst! Har varit singel o två år efter ett 14 år lång förhållande. Visst det var ju lite spännande till en början. Men jag insåg snabbt att vara singel är inte min grej! Jag vill ha en man! Någon att sakna, som frågar hur dagen har varit, någon att resa bort med. Vill krypa ner i soffan med, vakna ihop med. Massa sex... Jag saknar närheten! Det är nog det värsta.

Men VART hittar man en vettig kille?!?

Någon som är klar med sina ex och singellivet.

Krogen känns inte aktuellt, har testat dejtingsidor och faktiskt träffat

Några. Men det blir aldrig mer än så.

Så vart hittar man dom där bra killarna som gärna får ha utseendet med sig?!

För visst är det så; utseendet fånge intresset, det inre får det att stanna!

Må låta ytligt men kom igen, man vill ju faktiskt känna sig attraherad av personen ;)

• Svar på tråden Singel & vill hitta en man men vart?!??
  • j a d e
    Anonym (Hej) skrev 2015-09-13 13:16:44 följande:

Det man kan läsa av en människa på 10 minuter i verkligheten tar månader på nätet. Även om man som singel har mycket tid vill man inte kasta bort energi och tid på någon som inte var rätt, sen känner man att det blir förskönat i beskrivningar om personen på internet och det där genomskådar man på ett ögonblick öga mot öga.

Aha. Jag håller inte med alls, men gör som du vill vetja!
  • Anonym (anonym)
    MeandHim skrev 2015-09-13 12:56:31 följande:

Anonyma anonym hade du läst de andra svaren hade du förstått varför.

Trist att alla trådar ska sluta med att man kritiserar och dumförklarar varandra.
    Jag är åtminstone inte anonym och står för mina åsikter.

Om det nu stör dig så mkt, varför är du kvar och lägger energi på att skriva?!

Jag är aldrig korkad elle gör mig till åtlöje om jag va tvungen till det skulle de inte va värda mig iaf...ha ha 
  • Puppetmaster

Jag är nygammal som singel. Efter en ganska bitter skilsmässa för drygt två år sedan så fick jag till det i våras. Hamnade i säng med en väninna och vi började dejta eller hade ett KK-förhållande under våren och sommaren. Sen rann det ut i sanden. Vänskapen har blivit något lidande och vi ses inte lika ofta som förr (innan vi började strula). 

Men i alla fall. 

Efter en separation ifrån ett längre förhållande är det jäkligt knepigt att flirta, förstå en flirt, ta för sig m.m. Man är inte bara ovan vid dejtingscenen utan man är också ofta deppig och med mer eller mindre knäckt självförtroende. 

Såååatte... Det är fan ingen dans på rosor att bli singel efter ett långt förhållande. JAg tror man får försöka finna sig i situationen.. rannsaka sig själv och verkligen känna efter vad man vill ha.. och framförallt - vad man INTE vill ha. 

• RK man
    j a d e skrev 2015-09-07 16:35:33 följande:
    Jaha för här kryllar det av attraktiva singelmän med finess och karaktär?
    Rent statistiskt borde det väl vara så? Då en femtedel av landets män bor här. ;)
  • j a d e
    RK man skrev 2015-09-13 15:30:10 följande:

Rent statistiskt borde det väl vara så? Då en femtedel av landets män bor här. ;)

Och denna femtedel är av fin karaktär och har finess? Tillåt mig.. tvivla
  • Puppetmaster
    j a d e skrev 2015-09-13 16:04:50 följande:
    Och denna femtedel är av fin karaktär och har finess? Tillåt mig.. tvivla
    Tomte 
  • Gammal_jazz
    Puppetmaster skrev 2015-09-13 14:58:00 följande:

Jag är nygammal som singel. Efter en ganska bitter skilsmässa för drygt två år sedan så fick jag till det i våras. Hamnade i säng med en väninna och vi började dejta eller hade ett KK-förhållande under våren och sommaren. Sen rann det ut i sanden. Vänskapen har blivit något lidande och vi ses inte lika ofta som förr (innan vi började strula). 

Men i alla fall. 

Efter en separation ifrån ett längre förhållande är det jäkligt knepigt att flirta, förstå en flirt, ta för sig m.m. Man är inte bara ovan vid dejtingscenen utan man är också ofta deppig och med mer eller mindre knäckt självförtroende. 

Såååatte... Det är fan ingen dans på rosor att bli singel efter ett långt förhållande. JAg tror man får försöka finna sig i situationen.. rannsaka sig själv och verkligen känna efter vad man vill ha.. och framförallt - vad man INTE vill ha. 

Jag håller helt med i den senare delen av detta inlägg!!

Det känns skönt att man inte är ensam om den berg å dal bana man lever i.

I mitt fall har det "bara" gått ett drygt år sedan separation och saker är inte färdiga än, har inte heller testat vingarna med någon ny förmåga, men det kommer väl;)

Kommer man ur ett längre förhållande är man förmodligen mer kritisk och granskar urvalet av potentiella partners mer än om man aldrig haft ett längre förhållande innan. Det kan vara bra att veta när man får råd från andra, unga singlar som kanske aldrig haft ett längre förhållande, eller om man får då råd av någon äldre med mer erfarenhet.
  • Puppetmaster
    Gammal_jazz skrev 2015-09-13 18:03:42 följande:
    Jag håller helt med i den senare delen av detta inlägg!!

Det känns skönt att man inte är ensam om den berg å dal bana man lever i.

I mitt fall har det "bara" gått ett drygt år sedan separation och saker är inte färdiga än, har inte heller testat vingarna med någon ny förmåga, men det kommer väl;)

Kommer man ur ett längre förhållande är man förmodligen mer kritisk och granskar urvalet av potentiella partners mer än om man aldrig haft ett längre förhållande innan. Det kan vara bra att veta när man får råd från andra, unga singlar som kanske aldrig haft ett längre förhållande, eller om man får då råd av någon äldre med mer erfarenhet.

Ja så är det.. att med åldern kommer visheten. 

Jag är inte desperat efter en ny flickvän/kvinna i mitt liv. Jag vet att jag har massor att erbjuda men jag är försiktig med vem jag vill ge det till. 

Svar på tråden Singel & vill hitta en man men vart?!??