• Anonym (TS)

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Jag måste erkänna att jag tyckt att SD har haft sina poänger i att vi måste diskutera minskad invandring pga av kostnaden och svårigheter med integration. Men SD:s reaktion i spåren av flyktingkatastrofen i Europa har fått mig att inse att SD-toppen trots sina fina ord om att "hjälpa på plats" och värna om "svenskheten" bara är vidriga människor som inte har ett uns av medmänsklighet. 

Jag läste texten nedan i DN (har förkortat den) och kollade upp det hon skriver, allt stämmer och ALDRIG kommer igen överväga att rösta på SD! De visar sin rätt sida i hur de talar om utsatta människor. 

"I krisens spår fullkomligt väller hatet fram i och runt Sverigedemokraterna. När bilden på den drunknade treåringen Alan Kurdi, uppspolad med ansiktet ner i sanden, blev en världsnyhet vinklade den SD-kopplade hatsajten Avpixlat det till att pojkens öde berodde på att hans pappa bara var ute efter "ett nytt vitt leende" i Sverige. Detta efter att pappans syster berättat att tänderna dragits ut under IS-tortyr. 
    Joachim Hägg, gruppledare för SD på Lidingö, jämför på Twitter tyskarnas varma välkommnande av flyktingarna som nu anländer med österrikarnas välkommnande av nazister vid Hitlers annektering 1938. 
    Men den so mtror att hatet bara syns i partiets utkanter tror fel. Bland annat sprider riksdagsledamoten Kent Ekeroth på Twitter budskapet att människors flykt enbart är muslimers sätt att invandera Europa. När han blir ifrågasatt svarar han: "Flyr? De kommer ju fr säkra länder. Väl medvetna om att de tar sig t Sve för att leva på välfärden. Ni e lättlurade." 
    Dag ut och dag in misstänkliggörs och förlöjligas de män, kvinnor och barn som flyr. 
    Att argumentera för minskad invandring är i sig inte främlingsfientligt. Men att raljera och hetsa mot flyktingar är det definitivt. SD kan tala om sin nya image och påstådda nolltolerans. Men i kriser samlas vi - och i SD är det runt främlingsfientligheten." 

Amanda Björkman - ledarskribent på DN

• Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!
  • Anonym (galenskap)
    KillBill skrev 2015-09-12 11:45:52 följande:
    Nu är du ute på tunn is igen och jag skulle råda dig att tänka efter innan du postar inlägg. Om man gång på gång blir påkommen med okunskap kan man få mindre smickrande epitet.

Jag skulle verkligen be dig leva som du lär.

OM dom hade på lagligt sett velat ta sig till Sverige som flyktingar så kan dom göra det, av en underlig anledning så väljer dom att betala is för resan och dumpa papper utanför gränsen

• Smecker
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-12 11:57:27 följande:

Jag skulle verkligen be dig leva som du lär.

OM dom hade på lagligt sett velat ta sig till Sverige som flyktingar så kan dom göra det, av en underlig anledning så väljer dom att betala is för resan och dumpa papper utanför gränsen

Hur tar man sig till Sverige på lagligt sett (sic!) som flykting utan pass eller visum?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (galenskap)
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-12 11:53:56 följande:
    En annan sak -ska du göra jämförelse med kristendomen så går det med nutid och inte med sånt som hände för flera 100 år sedan... Korståg och svärd hit och dit hör väl knappast till vanligheten bland dagens kristna.

En sak i det hela som dom flesta missar när korståg används som ett "argument" korståg gick inte ut på att sprida religionen med våld som muslimer har gjort genom tiden, korståg gick ut på att skydda utsatta kristna från muslimer.

• Anonym (galenskap)
    Smecker skrev 2015-09-12 12:02:13 följande:
    Hur tar man sig till Sverige på lagligt sett (sic!) som flykting utan pass eller visum?

Man river inte sönder passet och skaffar visum.

• Anonym (Vänster)
    todo nada skrev 2015-09-12 11:16:00 följande:

Du har rätt, jag ser ljuset nu..

Tack för du fick mig och inse att muslimer är onda du anonyma människovän.

Saalvaaatioooon...

Du ska få det till att du är godheten själv och förespråkar allas rätt till egna åsikter, religion, tro etc. Men ändå vet ja inte hur många gånger du pratar ner islam som religion och samtidigt pratar med folk här som att de vore mindre värda för att de inte delar din syn på saker.

Usch helt ärligt om du ska rädda hela världen från all ondska, folks hemska människosyn, rasism m.m så är en bra start att börja med dig själv...
  • KillBill
    absoluteawesome skrev 2015-09-12 11:51:17 följande:
    Vi tänker att personer som har legitima flyktingskäl på ett säkert sätt borde kunna flyga till länder inom EU för att söka skydd och få sin sak prövad, säger Jan-Olov Bergling, branschchef på Svenska Flygbranschen till SVT.

Du citerar  Jan-Olov Bergling som vill att bl.a. Syriska flyktingar ska kunna kliva på ett plan i Grekland och flyga direkt till Arlanda. Har du förstått att detta INTE är möjligt idag?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • todo nada
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-12 11:53:56 följande:

Vad var det du inte förstod i mitt inlägg? Jag skrev stoppa inte saker i min mun och det första du gör är att göra det? Tack men jag kan säga vad jag själv menar och tycker. Jag har varit i den här tråden sen iförrgår och har redan fått höra att jag tycker att de flyktingar som kommer hit inte är utsatta, att jag dömer ut alla muslimer för att det finns de som praktiserar sin relegion extremt, att jag är något sd-kräk etc etc..

Snälla någon måtta får det vara. Det kanske funkar på andra att skrika ut sig att den menar det ena och det andra och är rasist m.m. Men vill du föra en diskussion med mig dår du överlåta mina åsikter till att vara just MINA. Och så kan du stå för dina egna..

Det enda jag kan se som extremt främlingsfientligt är dina kommentarer om islam som att de skulle vara sämre än kristna utifrån en artikel jag länka. Hur inskränkt och rasitisk är man inte om man gör de jämförelserna? Vart får du allt ifrån? Den enda som visar och uttrycker tydliga rasistiska åsikter av oss två, är bara du. (Hyckleri....).

En annan sak -ska du göra jämförelse med kristendomen så går det med nutid och inte med sånt som hände för flera 100 år sedan... Korståg och svärd hit och dit hör väl knappast till vanligheten bland dagens kristna.

Som sagt, hyckleri på hög nivå då du kritiserar just det som du inledde ditt inlägg med, att "stoppa ord i min mun".

Och kom för fan inte med ditt känslomässiga bagage du fått efter två dagar i denna tråden och släng det på mig. Som jag skrev till dig tidigare, diskutera gör jag gärna, men då får du sluta vara en sån lipsill.

Att islam skulle vara sämre än kristna utifrån artikeln du länkade..? Va..? Har DU läst någonting av det jag skrivit?

Jag diskuterar med en medlem som påstod att muslimer försöker sprida islam i Europa med svärdets hjälp och att de försökt med det förr. Vi avhandlar ämnet och jag får en länk med hänvisning till slaget i Wien av medlemmen, som inte hade med någon tvångskonvertering att göra öht.

Sedan poppar du upp som gubben i lådan med en länk om några störda individer på obygden i Pakistan, med hänvisning till att muslimer visst tvingar på människor sin religon. Du gör några få, av miljoner individer till representanter för hela muslimska befolkningen, och kallar sedan mig för rasist?

Ja, humor har du ju iaf..
  • todo nada
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-12 12:02:22 följande:

En sak i det hela som dom flesta missar när korståg används som ett "argument" korståg gick inte ut på att sprida religionen med våld som muslimer har gjort genom tiden, korståg gick ut på att skydda utsatta kristna från muslimer.

sv.m.wikipedia.org/wiki/Korståg

Utdrag: Det rörde sig om krig auktoriserade av kyrkan och riktades mot folk som uppfattades vara den västliga katolska kyrkans fiender. Korståg sågs som såväl pilgrimsfärd som heligt krig beordrat av Gud via påven, i syfte att erövra Jerusalem och Heliga landet från muslimerna.

Wikipedia ljuger alltså enligt dig?
  • Anonym (galenskap)
    todo nada skrev 2015-09-12 12:21:14 följande:
    sv.m.wikipedia.org/wiki/Korståg

Utdrag: Det rörde sig om krig auktoriserade av kyrkan och riktades mot folk som uppfattades vara den västliga katolska kyrkans fiender. Korståg sågs som såväl pilgrimsfärd som heligt krig beordrat av Gud via påven, i syfte att erövra Jerusalem och Heliga landet från muslimerna.

Wikipedia ljuger alltså enligt dig?

Till nästa gång kan du läsa vad du själv postar.

Ja korstågen gick för det mesta ut på att skydda kristna från muslimer som har krigat med allt och sen den religionen hittades på.

• todo nada
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-12 12:04:03 följande:

Du ska få det till att du är godheten själv och förespråkar allas rätt till egna åsikter, religion, tro etc. Men ändå vet ja inte hur många gånger du pratar ner islam som religion och samtidigt pratar med folk här som att de vore mindre värda för att de inte delar din syn på saker.

Usch helt ärligt om du ska rädda hela världen från all ondska, folks hemska människosyn, rasism m.m så är en bra start att börja med dig själv...

Nej, du vet inte hur många gånger jag pratat ner islam. Det är svårt att räkna på händelser som aldrig skett...

Dessutom är inte du representativ för "folk här", du är i mina ögon representativ för en liten avart till grupp som har åsikter kring en religon ni inte har koll på.
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!