• Anonym (TS)

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Jag måste erkänna att jag tyckt att SD har haft sina poänger i att vi måste diskutera minskad invandring pga av kostnaden och svårigheter med integration. Men SD:s reaktion i spåren av flyktingkatastrofen i Europa har fått mig att inse att SD-toppen trots sina fina ord om att "hjälpa på plats" och värna om "svenskheten" bara är vidriga människor som inte har ett uns av medmänsklighet. 

Jag läste texten nedan i DN (har förkortat den) och kollade upp det hon skriver, allt stämmer och ALDRIG kommer igen överväga att rösta på SD! De visar sin rätt sida i hur de talar om utsatta människor. 

"I krisens spår fullkomligt väller hatet fram i och runt Sverigedemokraterna. När bilden på den drunknade treåringen Alan Kurdi, uppspolad med ansiktet ner i sanden, blev en världsnyhet vinklade den SD-kopplade hatsajten Avpixlat det till att pojkens öde berodde på att hans pappa bara var ute efter "ett nytt vitt leende" i Sverige. Detta efter att pappans syster berättat att tänderna dragits ut under IS-tortyr. 
    Joachim Hägg, gruppledare för SD på Lidingö, jämför på Twitter tyskarnas varma välkommnande av flyktingarna som nu anländer med österrikarnas välkommnande av nazister vid Hitlers annektering 1938. 
    Men den so mtror att hatet bara syns i partiets utkanter tror fel. Bland annat sprider riksdagsledamoten Kent Ekeroth på Twitter budskapet att människors flykt enbart är muslimers sätt att invandera Europa. När han blir ifrågasatt svarar han: "Flyr? De kommer ju fr säkra länder. Väl medvetna om att de tar sig t Sve för att leva på välfärden. Ni e lättlurade." 
    Dag ut och dag in misstänkliggörs och förlöjligas de män, kvinnor och barn som flyr. 
    Att argumentera för minskad invandring är i sig inte främlingsfientligt. Men att raljera och hetsa mot flyktingar är det definitivt. SD kan tala om sin nya image och påstådda nolltolerans. Men i kriser samlas vi - och i SD är det runt främlingsfientligheten." 

Amanda Björkman - ledarskribent på DN

• Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!
  • KillBill
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-12 11:07:37 följande:

Då ordnar man det på legala vägar OM man då har en giltig anledning, vilket dessa inte har.

Nu visar du din okunnighet igen. Syriska krigsflyktingar har rätt till till skydd enligt FN:s flyktingkonvention. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • todo nada
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-12 08:35:38 följande:

Svårt att bemöta när det riskera att få hela din verklighetsuppfattning att rämna?

Du har verkligen en vidrig människosyn. Hemskt hur du över internet kan sitta och vräka ut dig sådana saker till okända människor. Vad är det med dig egentligen? Hur mår du?

Innan du anser dig vara hela världens hjälte genom att vara totalt förblindad av dina PK-övertygelser - kanske du skulle ta en funderare på hur du bemöter dina medmänniskor..

Usch. Detta är pinsamt men jag kan inte annat än tycka synd om dig.

Du har rätt, jag ser ljuset nu..

Tack för du fick mig och inse att muslimer är onda du anonyma människovän.

Saalvaaatioooon...
  • Smecker
    absoluteawesome skrev 2015-09-12 11:08:48 följande:

www.svt.se/nyheter/inrikes/flygbranschen-lat-flyktingarna-flyga-till-eu

Vad sa du nu att?

Det var exakt det som KillBill skrev. Flygbolagen får inte transportera personer som saknar inresetillstånd/pass/visum. Alltså måste dessa personer betala oerhört mycket mer till flyktingsmugglare, och på köpet riskera livet.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Smecker
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-12 11:07:37 följande:

Då ordnar man det på legala vägar OM man då har en giltig anledning, vilket dessa inte har.

Hur då?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • KillBill
    absoluteawesome skrev 2015-09-12 11:08:48 följande:
    www.svt.se/nyheter/inrikes/flygbranschen-lat-flyktingarna-flyga-till-eu

Vad sa du nu att?
    Läser du det du länkar eller?

Det står ju klart och tydligt att flygbolagen idag är förbjudna att ta med flyktingar som saknar inresetillstånd (vilket krigsflyktingar i princip alltid gör).

Vad tycker du egentligen? Tycker du som Hans Rosling att alla flyktingar ska ha rätt att flyga direkt från Syrien till exempelvis Arlanda?
  • Nerfherder
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-12 11:31:08 följande:

Jag?

Det är du som svamlar, ja dom har rätt till skydd, om dom nu är riktiga flyktingar.

Vilket gör att det hela med "flyktingkatastrof" är i princip mailnstream medias påfund för det är inga flyktingar som kommer hit nu.

Har du en källa?
  • KillBill
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-12 11:31:08 följande:

Jag?

Det är du som svamlar, ja dom har rätt till skydd, om dom nu är riktiga flyktingar.

Vilket gör att det hela med "flyktingkatastrof" är i princip mailnstream medias påfund för det är inga flyktingar som kommer hit nu.

Nu är du ute på tunn is igen och jag skulle råda dig att tänka efter innan du postar inlägg. Om man gång på gång blir påkommen med okunskap kan man få mindre smickrande epitet.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-09-12 11:20:05 följande:
    Vad tycker du egentligen? Tycker du som Hans Rosling att alla flyktingar ska ha rätt att flyga direkt från Syrien till exempelvis Arlanda?
    Vad tycker du?
    Give ´em Hell!
  • absoluteawesome
    KillBill skrev 2015-09-12 11:20:05 följande:

Läser du det du länkar eller?

Det står ju klart och tydligt att flygbolagen idag är förbjudna att ta med flyktingar som saknar inresetillstånd (vilket krigsflyktingar i princip alltid gör).

? Vi tänker att personer som har legitima flyktingskäl på ett säkert sätt borde kunna flyga till länder inom EU för att söka skydd och få sin sak prövad, säger Jan-Olov Bergling, branschchef på Svenska Flygbranschen till SVT.

Och på sista frågan. Nej för helvete.
  • Anonym (Vänster)
    todo nada skrev 2015-09-12 11:04:44 följande:

Du menar att dessa enstaka individer som begår en brottslig handling ska representera att muslimer som grupp tvångskonverterar? Hur urbota stora problem har du med tänkandet?

Det är fel enligt både Koranen och lagen som råder i Pakistan att göra som dessa enstaka individer ute på vichan i aftghanistan gjorde.

Hur många kristna stödjer präster som våldtagit barn/ungdomar? Eller all historisk blodspillan? All tvångskonvertering till kristendomen som faktiskt skett genom svärdet så som personen jag diskuterade med uttryckte det (fast om muslimerna då).

Eller alla kristna du känner tycker kanske detta var okej? Alla är ju kristna så då måste de ju hålla med, right?

Du kanske ska ta och se vad en diskussion handlar om från båda sidor innan du hoppar in och tar dig friheter som att skriva att jag "hånar", och att jag påstår att muslimer "absoluuuuut inte tvingar på människor sin religon".

Det finns idioter inom alla kategorier av troende, det jag besvarade var att personen påstod att "muslimerna försöker erövra Europa med svärdet för att tvinga på islam, precis som de gjort förut och misslyckats"

Vilket ju inte stämde har vi konstaterat utifrån den länk till det påstådda kriget som personen skickade.

Men en liten eloge ska du få i ditt försök att "rädda" din meningsfrände. Synd bara att det föll platt på att du inte lever som du lär i det avseendet att man inte ska "lägga ord i munnen på andra", när det är PRECIS just det du inleder ditt inlägg med.

Hyckleri stavas det.

Vad var det du inte förstod i mitt inlägg? Jag skrev stoppa inte saker i min mun och det första du gör är att göra det? Tack men jag kan säga vad jag själv menar och tycker. Jag har varit i den här tråden sen iförrgår och har redan fått höra att jag tycker att de flyktingar som kommer hit inte är utsatta, att jag dömer ut alla muslimer för att det finns de som praktiserar sin relegion extremt, att jag är något sd-kräk etc etc..

Snälla någon måtta får det vara. Det kanske funkar på andra att skrika ut sig att den menar det ena och det andra och är rasist m.m. Men vill du föra en diskussion med mig dår du överlåta mina åsikter till att vara just MINA. Och så kan du stå för dina egna..

Det enda jag kan se som extremt främlingsfientligt är dina kommentarer om islam som att de skulle vara sämre än kristna utifrån en artikel jag länka. Hur inskränkt och rasitisk är man inte om man gör de jämförelserna? Vart får du allt ifrån? Den enda som visar och uttrycker tydliga rasistiska åsikter av oss två, är bara du. (Hyckleri....).

En annan sak -ska du göra jämförelse med kristendomen så går det med nutid och inte med sånt som hände för flera 100 år sedan... Korståg och svärd hit och dit hör väl knappast till vanligheten bland dagens kristna.
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!