• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-02-16 08:33:53 följande:

Uch så jobbigt! Är själv usk(inom rehab) så vi har mycket tungt & stress. Har med mycket vikarier...

Har du skickat in för grav.peng? Jag gör det nu i veckan...

Usch. Det är så tråkigt. Å jag som har valt att jobba 75% för att få mindre timmar och liksom hinna koppla av mellan passen, men det blev som stressigare ju mindre timmar jag jobbar verkar det som.

Jo, jag skickade in det för 1-1/2 vecka sedan. Får väl svar snart. Isåfall får jag gå 6 April.
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-02-16 09:16:50 följande:

Usch. Det är så tråkigt. Å jag som har valt att jobba 75% för att få mindre timmar och liksom hinna koppla av mellan passen, men det blev som stressigare ju mindre timmar jag jobbar verkar det som.

Jo, jag skickade in det för 1-1/2 vecka sedan. Får väl svar snart. Isåfall får jag gå 6 April.

Planerar också att sluta jobba då. Hoppas det ska gå bra fram tills dess.
  • frucgsvensson

Idag var vi på återbesök för ultraljud då det såg ut som att vår lilla gosse hade vidgande njurbäcken.

Idag såg allt bra ut! :) så nu är allt som det ska. Skönt!

Jäklar vad de växer på 4 veckor!! Fick knappt plats där på skärmen. :)

• Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-02-16 12:53:43 följande:

Idag var vi på återbesök för ultraljud då det såg ut som att vår lilla gosse hade vidgande njurbäcken.

Idag såg allt bra ut! :) så nu är allt som det ska. Skönt!

Jäklar vad de växer på 4 veckor!! Fick knappt plats där på skärmen. :)

Så skönt!! Ja otroligt vad dem växer på sig. Min 1a gick jag på överburnskontroller på...det var inte mycket åt gången man kunde se.

Men var fräckt att se
  • Junilängtan
    Gweny skrev 2016-02-14 21:53:52 följande:

ingen fara...jobbar inom vården, så är inte känslig.

herregud, sen när väl mjölken kommit igång rejält, då är man verkligen som en läckande mjölkko.

Haha jisses! Kan knappt ligga på sidan utan att det läcker, hoppas ändå att det vill funka sen :)
  • Frutopia
    Junilängtan skrev 2016-02-16 15:47:17 följande:
    Haha jisses! Kan knappt ligga på sidan utan att det läcker, hoppas ändå att det vill funka sen :)
    Jag är orolig åt andra hållet. Kan jag amma? för mina bröst är torra, inte en tillstymmelse av mjölk så långt ögat når :)
  • TwinkyIVF
    Frutopia skrev 2016-02-16 16:24:10 följande:

Jag är orolig åt andra hållet. Kan jag amma? för mina bröst är torra, inte en tillstymmelse av mjölk så långt ögat når :)

Samma här! Mina är inte så spända eller svullna Heller. Vilken vecka är du i? Jag är v.23 nu
  • Sälma Riit
    TwinkyIVF skrev 2016-02-16 16:28:47 följande:
    Samma här! Mina är inte så spända eller svullna Heller. Vilken vecka är du i? Jag är v.23 nu
    Mina är snustorra och minns att de var det förra gången också. Så oroa er inte :) jag är i v 27.
  • Sälma Riit

Fast mina bröst är gigantiska! Har visserligen F från början men har vuxit ur flera bh.

• frucgsvensson

Det här har vi köpt i klädväg hittils. Vad tycker ni, visst behövs det mer bodys va? Nått mer ni tycker?

Storlek 50:

2 långärmade bodys

Storlek 56:

2 långärmade bodys

3 pyjamaser med fötter

3 byxor med fötter

1 t-shirt

1 par finbyxor

2 mössor

1 dress munkjacka med tillhörande byxor

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15