• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Gweny
    Junilängtan skrev 2016-02-20 17:32:33 följande:

Ja, massor av järn plus folsyra och andra viktiga vitaminer och mineraler :) Ska tydligen vara lättare för kroppen att ta upp järn ur exempelvis nässelpulver än från tabletter, plus att man slipper biverkningarna från tabletterna.

Haha måste låta som värsta hippien i era öron, nässelpulver och ekofrälst :'D

Nädå. Bara bra med naturligt än att ta tabletter och få jobbiga biverkningar.

Jag går in i v.25 idag. Tickar på! 111 dagar kvar. Snart nere på 2-siffrigt.
  • frucgsvensson

Nu har jag blivit orolig igen. Efter stressiga dagar med mycket lyft osv på jobbet så tycker jag att jag inte känt lillen riktigt ordentligt på två dagar. Är i vecka 24+5 idag. Jag brukar ALLTID känns honom då jag vaknat, hårda sparkar så man ser en bulle på magen, sen så fort jag lagt/satt mig i soffan t.ex känner jag honom, och på kvällen då jag ska sova är han som piggast.

Nu känner jag bara som jag gjorde i början, små buffar ibland. Knappt att han sparkar då jag ligger halvt på magen, och det verkar han inte ha gillat tidigare.

Tänkte ringa 1177 och förlossningen för att rådfråga sen men tänkte om ni har någon erfarenhet av detta?

• TwinkyIVF

[quote=76360878][quote-nick]frucgsvensson skrev 2016-02-21 10:06:52 följande:[/quote-nick]Nu har jag blivit orolig igen. Efter stressiga dagar med mycket lyft osv på jobbet så tycker jag att jag inte känt lillen riktigt ordentligt på två dagar. Är i vecka 24+5 idag. Jag brukar ALLTID känns honom då jag vaknat, hårda sparkar så man ser en bulle på magen, sen så fort jag lagt/satt mig i soffan t.ex känner jag honom, och på kvällen då jag ska sova är han som piggast.

Nu känner jag bara som jag gjorde i början, små buffar ibland. Knappt att han sparkar då jag ligger halvt på magen, och det verkar han inte ha gillat tidigare.

Tänkte ringa 1177 och förlossningen för att rådfråga sen men tänkte om ni har någon erfarenhet av

Såg någon som hade fått tipset att lägga dig på vänster sida i 2 Tim och få ihop 10 rörelser från bebis då va allt normalt? Ring om du känner dig orolig. Bebis kan nog känna av det också

• frucgsvensson
    TwinkyIVF skrev 2016-02-21 10:50:03 följande:

[quote=76360878][quote-nick]frucgsvensson skrev 2016-02-21 10:06:52 följande:[/quote-nick]Nu har jag blivit orolig igen. Efter stressiga dagar med mycket lyft osv på jobbet så tycker jag att jag inte känt lillen riktigt ordentligt på två dagar. Är i vecka 24+5 idag. Jag brukar ALLTID känns honom då jag vaknat, hårda sparkar så man ser en bulle på magen, sen så fort jag lagt/satt mig i soffan t.ex känner jag honom, och på kvällen då jag ska sova är han som piggast.

Tänkte ringa 1177 och förlossningen för att rådfråga sen men tänkte om ni har någon erfarenhet av

Såg någon som hade fått tipset att lägga dig på vänster sida i 2 Tim och få ihop 10 rörelser från bebis då va allt normalt? Ring om du känner dig orolig. Bebis kan nog känna av det också

Ja, jag testade att dricka kallt och ligga på sidan igårkväll men utan resultat. Ringde till förlossningen och de sa samma sak, så nu halsade jag typ tre 50 cl flaskor med iskallt vatten och då började han röra sig.

Får se om det blir i samma mönster som tidigare. Man blir ju orolig då man börjar komma upp i dom veckorna då man ska känna viss mycket osv.
  • TwinkyIVF
    frucgsvensson skrev 2016-02-21 13:42:08 följande:

Ja, jag testade att dricka kallt och ligga på sidan igårkväll men utan resultat. Ringde till förlossningen och de sa samma sak, så nu halsade jag typ tre 50 cl flaskor med iskallt vatten och då började han röra sig.

Får se om det blir i samma mönster som tidigare. Man blir ju orolig då man börjar komma upp i dom veckorna då man ska känna viss mycket osv.

Ja jag förstår det. Känns inte som att man är annat än orolig ibland! Förstår dig till fullo!
  • Gweny

Ja uch förstår eran oro! Tror man hellre ska ringa och kolla upp det än vänta för länge... Även om dem tycker man "överdriver".

• frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-02-21 17:02:02 följande:

Ja uch förstår eran oro! Tror man hellre ska ringa och kolla upp det än vänta för länge... Även om dem tycker man "överdriver".

Ja, absolut. Jag tycker ändå att han har rört sig ungefär som han brukar hittils efter jag halsat allt vatten. Avvaktar till ikväll för då brukar de vara disco därinne.

Kanske påverkas han av mitt mående också? Det går upp och ner med mitt mående och idag har allt varit piss och blä.
  • Sookie85

Min barnmorska sa att det inte alltid behöver vara rejäla sparkar utan lite fladder och rörelser är också bra, de kan vara trötta och sega som vi är vissa dagar. Hoppas allt går bra för dig.

• Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-02-21 17:10:17 följande:

Ja, absolut. Jag tycker ändå att han har rört sig ungefär som han brukar hittils efter jag halsat allt vatten. Avvaktar till ikväll för då brukar de vara disco därinne.

Kanske påverkas han av mitt mående också? Det går upp och ner med mitt mående och idag har allt varit piss och blä.

Har du haft mycket att göra? Då vaggas dem lätt till sömn med.

Man ska väl kunna se ett mönster över dagen...sen kan ju det variera hur mycket/starkt.
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-02-21 20:33:12 följande:

Har du haft mycket att göra? Då vaggas dem lätt till sömn med.

Man ska väl kunna se ett mönster över dagen...sen kan ju det variera hur mycket/starkt.

Har haft en ledig helg så det har varit extremt lugnt, inte gått och grejat mycket alls faktiskt. Veckan som var, var desto värre.

Han sparkade ordentligt efter jag ätit middag. Men väntar ändå på de ordentligare discot han brukar ha såhär dags..
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15