• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Gweny
    Frutopia skrev 2016-02-16 16:24:10 följande:

Jag är orolig åt andra hållet. Kan jag amma? för mina bröst är torra, inte en tillstymmelse av mjölk så långt ögat når :)

Det är så olika för alla. Jag vet flera som inte läckt något och det sen gått bra.
  • TwinkyIVF
    Gweny skrev 2016-02-18 20:22:43 följande:

Idag var vi på MVC och fick höra hjärtljuden för 1a gången. Min sambo blev tårögd. Låg på snitt 145.

Alla mina värden var bra också, så kändes skönt.

Åh grattis va bra! Vi va där för någon vecka sen också 155 låg vår lilla tjej på då
  • Gweny
    TwinkyIVF skrev 2016-02-19 08:32:35 följande:

Åh grattis va bra! Vi va där för någon vecka sen också 155 låg vår lilla tjej på då

Härligt!

Det sägs ju att tjejer ligger över 140 och killar under. Vårt hoppade väldigt från 120-150 men i snitt på 145.
  • Sälma Riit
    Gweny skrev 2016-02-19 09:41:25 följande:
    Härligt!

Det sägs ju att tjejer ligger över 140 och killar under. Vårt hoppade väldigt från 120-150 men i snitt på 145.
    140 här så det är hugget som stucket här precis som förra gången. Men det är ju bara som det sägs precis som att man kräks mer med flickor :)
  • TwinkyIVF
    Sälma Riit skrev 2016-02-19 10:41:55 följande:

140 här så det är hugget som stucket här precis som förra gången. Men det är ju bara som det sägs precis som att man kräks mer med flickor :)

Ja och jag har inte kräkts en enda gång ;)
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-02-18 20:22:43 följande:

Idag var vi på MVC och fick höra hjärtljuden för 1a gången. Min sambo blev tårögd. Låg på snitt 145.

Alla mina värden var bra också, så kändes skönt.

De verkar vara olika upplägg hos olika barnmorskor/kommuner. Vi har fått lyssna tre gånger (är i vecka 25). Däremot så har jag inte tagit t.ex järnprov sen hälsosamtalet i vecka 10.

Låg bra då (138) och har inte haft några känningar på yrsel eller trötthet. Men ändå!

Blodsocker och blodtryck är taget två gånger. Vikt en gång.
  • odie
    TwinkyIVF skrev 2016-02-19 10:51:53 följande:

Ja och jag har inte kräkts en enda gång ;)

Har också en flicka i magen och har nog kräkts 4 ggr på 15 veckor! Många teorier som inte stämmer! :)
  • Junilängtan
    frucgsvensson skrev 2016-02-19 17:09:13 följande:

De verkar vara olika upplägg hos olika barnmorskor/kommuner. Vi har fått lyssna tre gånger (är i vecka 25). Däremot så har jag inte tagit t.ex järnprov sen hälsosamtalet i vecka 10.

Låg bra då (138) och har inte haft några känningar på yrsel eller trötthet. Men ändå!

Blodsocker och blodtryck är taget två gånger. Vikt en gång.

Ja, vad olika det kan vara! Vi ska på vårt andra besök på onsdag, då är vi i v.26. Vi har inte fått lyssna på hjärtljuden än, hoppas på att få göra det nu! :)

Skulle även vara spännande att se hur järnvärdena ser ut. Har tagit nässelpulver de senaste månaderna och hoppas att jag slipper järntabletter!
  • Gweny

Juni längtan>> nässelpulver, är det fyllt med järn? Inte hört om innan.

• Junilängtan
    Gweny skrev 2016-02-20 14:10:41 följande:

Juni längtan>> nässelpulver, är det fyllt med järn? Inte hört om innan.

Ja, massor av järn plus folsyra och andra viktiga vitaminer och mineraler :) Ska tydligen vara lättare för kroppen att ta upp järn ur exempelvis nässelpulver än från tabletter, plus att man slipper biverkningarna från tabletterna.

Haha måste låta som värsta hippien i era öron, nässelpulver och ekofrälst :'D
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15